Auta s vyšší spotřebou zaplatí v Madridu za parkování víc

Auta s vyšší spotřebou zaplatí v Madridu za parkování víc

Se svérázným způsobem, jak vyřešit špinavý vzduch a problém s parkováním ve španělské metropoli, přišla místní starostka. Auta s vyšší spotřebou a emisemi zaplatí za parkování víc. Na druhou stranu ekologická auta dostanou slevu.

Starostka Ana Botellaová během tiskové konference přímo řekla: „Vozidla s nízkými emisemi budou podporována, ta nejvíce znečišťující dostanou za uši.“ Nástrojem mají být tzv. inteligentní parkovací automaty, které poznají, jaké máte auto a podle toho vás buď osolí, nebo vám dají slevu.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Do parkovacího automatu napojeného na systém se zadá poznávací značka a podle toho bude automat vědět, jak je auto velké a staré, jakou plní emisní třídu, jakou má normovanou spotřebu a emise a jaký má motor.

Automaty také budou měnit cenu podle toho, jak je daná lokalita zaplněná. Pokud bude ulice již téměř obsazena, automat cenu zvýší. Naopak některá parkovací místa v metropoli budou úplně zadarmo. Vedení obce tak chce dostat co nejvíc aut z centra.

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? komentář

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? komentář

Nejvíce zaplatí staré diesely bez filtrů pevných částic a stará benzínová auta. Těm Madrid zvedne cenu za parkování až o 20 %. Naopak malá auta s nízkými emisemi a hybridy zaplatí méně, také až o 20 %.

Plán kritizují překvapivě představitelé Zelených, podle kterých se takhle problém s parkováním nevyřeší a celá věc negativně dopadne na obyvatele s nižšími příjmy, kteří si nemohou dovolit moderní auto. Prý také například velké moderní SUV spadá do levnější kategorie než malé staré auto.

Zkušenosti z ostatních evropských metropolí, například z Londýna, ukazují, že i když se snažíte osobní automobilovou dopravu omezovat sebevíc, emise se tím nesníží. Ba právě naopak.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky