Auta s vyšší spotřebou zaplatí v Madridu za parkování víc

Auta s vyšší spotřebou zaplatí v Madridu za parkování víc

Se svérázným způsobem, jak vyřešit špinavý vzduch a problém s parkováním ve španělské metropoli, přišla místní starostka. Auta s vyšší spotřebou a emisemi zaplatí za parkování víc. Na druhou stranu ekologická auta dostanou slevu.

Starostka Ana Botellaová během tiskové konference přímo řekla: „Vozidla s nízkými emisemi budou podporována, ta nejvíce znečišťující dostanou za uši.“ Nástrojem mají být tzv. inteligentní parkovací automaty, které poznají, jaké máte auto a podle toho vás buď osolí, nebo vám dají slevu.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Do parkovacího automatu napojeného na systém se zadá poznávací značka a podle toho bude automat vědět, jak je auto velké a staré, jakou plní emisní třídu, jakou má normovanou spotřebu a emise a jaký má motor.

Automaty také budou měnit cenu podle toho, jak je daná lokalita zaplněná. Pokud bude ulice již téměř obsazena, automat cenu zvýší. Naopak některá parkovací místa v metropoli budou úplně zadarmo. Vedení obce tak chce dostat co nejvíc aut z centra.

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? komentář

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? komentář

Nejvíce zaplatí staré diesely bez filtrů pevných částic a stará benzínová auta. Těm Madrid zvedne cenu za parkování až o 20 %. Naopak malá auta s nízkými emisemi a hybridy zaplatí méně, také až o 20 %.

Plán kritizují překvapivě představitelé Zelených, podle kterých se takhle problém s parkováním nevyřeší a celá věc negativně dopadne na obyvatele s nižšími příjmy, kteří si nemohou dovolit moderní auto. Prý také například velké moderní SUV spadá do levnější kategorie než malé staré auto.

Zkušenosti z ostatních evropských metropolí, například z Londýna, ukazují, že i když se snažíte osobní automobilovou dopravu omezovat sebevíc, emise se tím nesníží. Ba právě naopak.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 13 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky