Auta s vyšší spotřebou zaplatí v Madridu za parkování víc

Auta s vyšší spotřebou zaplatí v Madridu za parkování víc

Se svérázným způsobem, jak vyřešit špinavý vzduch a problém s parkováním ve španělské metropoli, přišla místní starostka. Auta s vyšší spotřebou a emisemi zaplatí za parkování víc. Na druhou stranu ekologická auta dostanou slevu.

Starostka Ana Botellaová během tiskové konference přímo řekla: „Vozidla s nízkými emisemi budou podporována, ta nejvíce znečišťující dostanou za uši.“ Nástrojem mají být tzv. inteligentní parkovací automaty, které poznají, jaké máte auto a podle toho vás buď osolí, nebo vám dají slevu.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Do parkovacího automatu napojeného na systém se zadá poznávací značka a podle toho bude automat vědět, jak je auto velké a staré, jakou plní emisní třídu, jakou má normovanou spotřebu a emise a jaký má motor.

Automaty také budou měnit cenu podle toho, jak je daná lokalita zaplněná. Pokud bude ulice již téměř obsazena, automat cenu zvýší. Naopak některá parkovací místa v metropoli budou úplně zadarmo. Vedení obce tak chce dostat co nejvíc aut z centra.

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? komentář

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? komentář

Nejvíce zaplatí staré diesely bez filtrů pevných částic a stará benzínová auta. Těm Madrid zvedne cenu za parkování až o 20 %. Naopak malá auta s nízkými emisemi a hybridy zaplatí méně, také až o 20 %.

Plán kritizují překvapivě představitelé Zelených, podle kterých se takhle problém s parkováním nevyřeší a celá věc negativně dopadne na obyvatele s nižšími příjmy, kteří si nemohou dovolit moderní auto. Prý také například velké moderní SUV spadá do levnější kategorie než malé staré auto.

Zkušenosti z ostatních evropských metropolí, například z Londýna, ukazují, že i když se snažíte osobní automobilovou dopravu omezovat sebevíc, emise se tím nesníží. Ba právě naopak.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků