Auta s vyšší spotřebou zaplatí v Madridu za parkování víc

Auta s vyšší spotřebou zaplatí v Madridu za parkování víc

Se svérázným způsobem, jak vyřešit špinavý vzduch a problém s parkováním ve španělské metropoli, přišla místní starostka. Auta s vyšší spotřebou a emisemi zaplatí za parkování víc. Na druhou stranu ekologická auta dostanou slevu.

Starostka Ana Botellaová během tiskové konference přímo řekla: „Vozidla s nízkými emisemi budou podporována, ta nejvíce znečišťující dostanou za uši.“ Nástrojem mají být tzv. inteligentní parkovací automaty, které poznají, jaké máte auto a podle toho vás buď osolí, nebo vám dají slevu.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Do parkovacího automatu napojeného na systém se zadá poznávací značka a podle toho bude automat vědět, jak je auto velké a staré, jakou plní emisní třídu, jakou má normovanou spotřebu a emise a jaký má motor.

Automaty také budou měnit cenu podle toho, jak je daná lokalita zaplněná. Pokud bude ulice již téměř obsazena, automat cenu zvýší. Naopak některá parkovací místa v metropoli budou úplně zadarmo. Vedení obce tak chce dostat co nejvíc aut z centra.

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? komentář

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? komentář

Nejvíce zaplatí staré diesely bez filtrů pevných částic a stará benzínová auta. Těm Madrid zvedne cenu za parkování až o 20 %. Naopak malá auta s nízkými emisemi a hybridy zaplatí méně, také až o 20 %.

Plán kritizují překvapivě představitelé Zelených, podle kterých se takhle problém s parkováním nevyřeší a celá věc negativně dopadne na obyvatele s nižšími příjmy, kteří si nemohou dovolit moderní auto. Prý také například velké moderní SUV spadá do levnější kategorie než malé staré auto.

Zkušenosti z ostatních evropských metropolí, například z Londýna, ukazují, že i když se snažíte osobní automobilovou dopravu omezovat sebevíc, emise se tím nesníží. Ba právě naopak.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků