Auta s přívlastkem NEJ: nejlepší zrychlení (část 2.)

Auta s přívlastkem NEJ: nejlepší zrychlení (část 2.)

Kapitoly článku:


11.-49. místo

11. Chrysler ME Four-Twelve – 3,0 s
12. Ferrari Kleniv F50 – 3,0 s
13. Ford GT 90 – 3,0 s
14. McLaren F1 LeMans – 3,0 s
15. Koenigsegg CCR – 3,2 s
16. Dauer EB 110 – 3,3 s
17. McLaren F1 – 3,3 s
18. Tommy Kaira ZZII – 3,3 s
19. Buggati Rinspeed EB 110 Cyan – 3,4 s
20. Audi MTM TT bimoto – 3,5 s
21. Koenigsegg CC 8S – 3,5 s
22. Lamborghini Diablo GTR – 3,5 s
23. Porsche Gemballa Biturbo T-GT 650 Evo – 3,5 s
24. Porsche Gemballa GTR 600 – 3,5 s
25. Porsche Sportec GT2 SP 650 – 3,5 s
26. Volkswagen W12 Coupe – 3,5 s
27. Buggati EB 110 – 3,6 s
28. Ferrari Enzo – 3,6 s
29. Lotec Sírius – 3,6 s
30. Mercedes Benz Brabus SLR McLaren – 3,6 s
31. Porsche 9ff Turbo 9f-T1 – 3,6 s
32. Porsche Gemballa Biturbo R-GTR 500 – 3,6 s
33. Porsche Hamann 911 Turbo – 3,6 s
34. TVR Sagaris – 3,6 s
35. Audi Le Mans Quatro – 3,7 s
36. Ferrari F50 – 3,7 s
37. Ferrari Novitec Modena Rosso – 3,7 s
38. Lamborghini Diablo GT – 3,7 s
39. Pagani Zonda C12-S 7,3 Roadster – 3,7 s
40. Pagani Zonda S 7,3 – 3,7 s
41. Porsche RUF R-Turbo – 3,7 s
42. Porsche TechArt GT street XL 996 Turbo – 3,7 s
43. Porsche TechArt  Turbo 996 - 3,7 s
44. Audi B&B RS6 V8 Stufe 4 – 3,8 s
45. Ford Indigo – 3,8 s
46. Fuore Design Blafl Jag – 3,8 s
47. Fuore Design XF10 – 3,8 s
48. Lamborghini Murciélago – 3,8 s
49. Laraki Fulgura – 3,8 s

Jak si stojí běžná auta?

Pro srovnání uvádíme ještě několik neklasifikovaných aut, se kterými se, někdy při troše štěstí, můžete setkat i na českých silnicích. Vozy jsou seřazeny v pořadí, v jakém se objevily v našem minulém článku o maximálních dosažených rychlostech. I u běžných aut je zajímavé sledovat, jak vysoká maximální rychlost nemusí nutně znamenat dobré zrychlení a naopak. O maximální rychlosti rozhoduje zejména aerodynamický odpor, o zrychlení především hmotnost vozu. Na obojím se pak podílí zpřevodování a pochopitelně maximální výkon a jeho průběh.

Hodnoty uvádějí zrychlení vozu z nuly na 100 km/h
Alfa Romeo 147 GTA - 6,3 s
Mitsubushi Lancer EVO VIII - 6,1 s
Audi S3 quattro - 6,7 s
BMW 325i E46 - 7,3 s
Volvo S40 T5 - 6,8 s
Škoda Octavia RS - 7,9 s
Renault Clio V6 - 6,4 s
Honda Civic Type-R - 6,6 s
Subaru Impreza WRX - 5,9 s
Citroën C4 Coupé VTS - 8,3 s
Honda Accord 2,4i - 7,8 s
Peugeot 206 RC - 7,4 s
Toyota Corolla T-Sport - 8,4 s
Hyundai Coupé V6 - 8,2 s
Mini Cooper S - 7,4 s
BMW 120i - 8,7 s
Fiat Stilo Abarth - 8,5 s
Mazda 6 sedan 2,3i - 8,9 s
Opel Vectra 1,9 CDTI - 10 s
Kia Magentis V6 - 10 s
Hyundai Elantra 2,0i - 9,1 s
Kia Cerato 2,0i - 9 s
Ford Focus 2,0i - 9,2 s
Volkswagen Golf 2,0 FSI - 8,9 s
Škoda Fabia RS - 9,6 s

A jak si stojí vaše auto? Vešli byste se do Top 50 nebo alespoň mezi 25 neklasifikovaných "odpadlíků"?

Doporučujeme

Články odjinud