Auta na stlačený plyn budou moci do podzemních garáží

Auta na stlačený plyn budou moci do podzemních garáží

Automobily poháněné stlačeným zemním plynem (CNG) budou smět od 27. září parkovat ve veřejných podzemních garážích. K tomuto datu vstoupí v platnost novela vyhlášky o technických podmínkách požární ochrany staveb, která to dosud zakazovala. Informovala o tom Česká plynárenská unie (ČPU).

„Lidé ocení možnost parkování se svými CNG vozy ve všech garážích a velká obchodní centra, kam zatím tyto vozy nesměly, získají další zákazníky,“ uvedla ke změně manažerka ČPU Markéta Schauhuberová.
 
Parkování aut na CNG je ale podmíněno souhlasem majitelů garáží, které musí splňovat vyhláškou dané technické normy. Znamená to například dostatečné odvětrávání prostor parkoviště a vybavení detektory úniku plynu. „Pokud takové zabezpečení některá stávající garáž dosud nemá, toto dovybavení nestojí majitele více než pár desítek tisíc korun,“ dodala Schauhuberová.

V ČR více než tři tisíce vozů

Podle ČPU v Česku na zemní plyn jezdí přes tři tisíce vozidel a jejich počet každoročně roste o 20 až 25 procent. K dalšímu rozvoji dopravy na CNG by podle ČPU mělo přispět právě povolení parkovat v garážích.
 
„V současné době si můžete vybrat z nabídky více než 30 druhů sériově vyráběných osobních a užitkových CNG vozidel. Podle poslední celosvětové statistiky jezdí již 13 milionů CNG vozidel,“ podotkla Schauhuberová.
 
Podle Mezinárodní asociace vozidel na zemní plyn (IANGV) se díky rostoucímu zájmu o alternativní paliva v průběhu následujících deseti let na silnicích objeví dalších více než 50 milionů aut poháněných stlačeným zemním plynem. Do roku 2020 by auta na zemní plyn mohla představovat zhruba devět procent všech vozidel na světě.

Zdroj: www.E15

 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků