Dobrý den. 12 let jsem jezdil s Fábií HTP 47 kw bez problémů a větších oprav Jenom výfuk a běžná oprava brzd. Ano jenom u nás , Polsku a Slovensku. Nyní s ní jezdí dcera .Koupil jsem litrovou Scalu po větším srovnávání. Zatím jsem až na menší věci spokojen. Ano asistenti jsou otravní a chybí určitý plynulí tah za plynem při rozjezdech během dvojky(prodleva). Někteří lidé se svým způsobem povyšují na druhé. Jenom kecají a k technické stránce odborně moc neargumentují. Taky je to o tom jak se o auto staráte. Tím myslím technickou stránku věci, ne leštění. Vývoj šel určitým způsobem, je to spotřební zboží a nic víc.A teoreticky vzato já mám rád od dětství koně a taky to nikomu nevnucuji.
Nedavno som vymenil staru vyhrkanu RSku (1.9 96kw) za novu fabiu 1.0tsi a je to ako z inej dimenzie. Trojvalček vie s fabiu slušne zametat a hlavne jazdne vlastnosti pri vyššich rychlostiach su neporovnatelne. A kto tvrdi že takyto pidi motor nepatri do auta velkosti fabie nech si pozistuje ako trpeli predne napravy 1tkovej fabie pri motoroch 1.9tdi...
Stando na zimu si dej na přední nápravu dobrý pneu na trakci.Ten motor je snad 100kilo lehčí a proto taky s fabkou dobře cvičí.Olej max 15tkm ale spíš dříve(menil jsem u kámoše při 15500 a vypadal docela hrozně).
Posledny jarny sneh som snu zažil a autu to nerobilo žiadny problem. Akurat čo mi nebudu chybat tie udychane zimne štarty kedy som rano nevedel či to mam točit dalej alebo ist na firemny autobus :D Na par rokov mam teraz postarane....Olej mam naplanovany na 15tisic kedže tie nezmyselne 30k vymeny neuznavam
Rok jazdím s tým litrom. Jediný problém je dlhá jednička, auto nechce ísť pomalšie ako 8 km/h, treba to občas brúsiť cez spojku. Ale inak tých 81 kw a 200Nm na Fabiu určite nie je zlé.
Ten litr snad benzín ještě vyrábí protože fakt nic nežere.Na výpustní šroub je třeba 20klíč a inbus nevím velikost na zákrytování spodku a buď sílu nebo hasák či klíč na o. filtr.Já mám 2l tsi 220hp ale ten litr v silnější verzi by mě určitě stačil v menším voze.
Nechápu ty urážky některých vůči tomuto motoru. Je prostě poplatný době. Z daného objemu těží adekvátní výkon, nějaké problémy ve spolehlivosti nebyly nikdy zaznamenány. Všechno ostatní jsou jen hospodské povídačky nevzdělaných lidí. Auto je prostě spotřební věc. V ČR je ten primární problém v příjmech obyvatelstva. Na západě je běžná výměna auta po 3 - 5 letech. Pokud si chcete kupovat auto na dvacet a více let, tak prostě máte smůlu. Ještě rádi budete vzpomínat na 1.0 TSI, až budete jednou čekat hodiny u nějaké elektro nabíjecí stanice
Lars: Jasně, v době ekošílenství je výměna auta po 3 - 5 letech naprosto perfektní myšlenka. Tady to je poslední dobou jeden myslitel vedle druhého. A západ ať jde se svým zku*veným konzumem do zádele.
Shimi: Ty vůbec nechápeš ten princip. Nikdo tady netvrdil, že se ty auta po třech letech budou šrotovat. Prostě se prodají do chudších zemí dále na východ (Ukrajina, Rumunsko atd.). Teď ten princip funguje Německo > ČR. Jelikož kvůli práci cestuji po celém světě, tak musím konstatovat, že tuzemsko patří k jedněm z největších vrakovišť na světě a statistiky průměrného stáří (více než 15 let) to potvrzují. Je smutné když v Asii a Jižní Americe mají modernější vozový park než u nás. A to tam bylo před časem i jízdní kolo luxusem. Třeba Praha je na tom trochu lépe, ale zbytek republiky je dost žalostný. Za největší riziko však považuji nesmyslné tlačení elektrických aut. To Evropu zaručeně uvrhne v ekonomický úpadek a obrovskou krizi. Co není konkurenceschopné, nezaslouží si existovat, a k tomu umělé ohýbání trhu v podobě restrikcí a dotací je perverzní a zvrácené.
Lars: Na tom principu není co k nepochopení ;-) To je jedna věc a druhá je, že já jsem o žádném šrotování nepsal. Takže ten co nechápe, nejsem já. Princip, že budeme měnit něco, co funguje a je v podstatě ani ne v polovině, spíše 1/3, své životnosti pouze z důvodu tzv. morální zastaralosti, je naprostá ekologická šílenost a rozežranost nejhrubšího zrna. Konzumní společnost je cesta do pekla, to si zapiš za uši.
Vyměnit neznamená vyhodit. To chce hlavu vystrčit ze zádele a hned bude jiný pohled na svět.
neodborník: No, tak bys s tím měl začít, protože to nijak nesouvisí s tím, co píšu.
Nevíte o čem píšete, natož aby to mělo nějakou logiku, jenom trocha jednoduchý vulgarity. Raději si nastudujte pojmy vyměnit, vyhodit.
neodborník: Ty se oháníš logikou a přitom nechápeš jednoduchý text? Pouze jsi potvrdil mnou napsané.
Raději napište nějaký konkrétní argument, třeba co bych měl pochopit. Né jenom agresivní invektivy.
neodborník: Agresivní? Jinak je u tebe všechno v pořádku? Agresivita vypadá úplně jinak ;-) Navíc máš v tomto kontextu sám máslo na hlavě. A co bys měl pochopit? To, že já jsem nikde nepsal o rovnici "vyměnit = vyhodit", kterou jsi mi vložil nepochopitelně do úst. Částečné vysvětlení problematiky je o dva příspěvky níže pod příspěvkem Larse.
Nechci o něm vědět nic. Doba kdy si budu muset koupit motor s obsahem jeden litr snad nikdy nepřijde. I motorku mám obsah 1650.
To je jaký model prosím? Honda Goldwing nebo nějaký Harley?
Martin: Buď v klidu, auto s motorem o obsahu 1 litr si nebudeš muset koupit nikdy, ono to totiž jaksi nejde. A pokud máš motorku s motorem o obsahu 1650, tak ji máš tak maximálně na plakátu. ;-)
Máte všechno velký, nebo proto ty motory ?
Pokud to tam budou šrotovat, tak se přijdu podívat. V opačném případě si ten nesmysl můžou dát třeba do hadraplánu a hodit z mostu :-D
Po nicem jiném netouzim! Na naplavce budu včas,radsi s petidennim predstihem!
Nebudeš.
To je super. Motor samozrejme ani ne, ale treba Scalu bych prosel rad. Staci tam byt na cas ☺
Tyto motory vycházejí vstříc přání regulátora, což jsou slabomyslni jedinci,bez technického vzdělání, vymyslejici nové a nové regulace (lidově buzerace), nikoliv přání zákazníků. Jsem velmi zvědavý co bude následovat za dalsich pět let, protože ten progres pitomostí, které se stále vymýšlí a uvádí v život,je v Evropě neuvěřitelný.
"Tyto motory vycházejí vstříc přání regulátora, "Nie je pravda. Tieto motory vychadzaju z neschopnosti vyrobcu postavit normalny motor, ktory by zaroven splnal emisne normy.Zaujimave, ze niekto nema problem postavit 2.5 litrovu atmosferu, ktora vyhovie legislative.
No zrovna koncern VW nemá problém stavět 8 litrové přeplňované 16válce, 6litrové 12válce přeplňované i atmosférické, 5litrové atmosférické desetiválce, 4 litrové přeplňované i atmosférické 8válce, 4 litrové atmosférické 6válce, 3 litrové přeplňované 6válce, 2,5 litrové přeplňované 5válce, které všechny vyhovují legislativě, takže nějaká vydechlá 2,5 litrová atmosféra vedle toho vypadá jako dobrý vtip a můžeš si jí strčit akorát tak do trenek.
Jenže všechny tyhle motory neplní normu pro CO2, takže na jeden takový musí prodat deset litrových tříválců.
Jednotlivé motory žádnou normu CO2 plnit nemusí, normu plní automobilový koncern a to VW group plní. A že tyto motory neplní normy CO2 jednotlivě je také nesmysl, osmiválcové, šestiválcové i čtyřválcové plug-in hybridy plní CO2 s prstem v nosu, takový 4.0 TSI v Panameře, který má skoro 700 koní plní normu CO2 dvakrát lépe než tříválcový Golf.
Přesně tak, aby si někdo mohl užívat 3litrový šestiválec, musí si dalších 20 "užívat" litrový tříválec...
Srovnávat Panemeru s Golfem je slušný úlet, protože jenom cena toho "eko motoru s ficurama ,co plní limity s prstem v nose" bude na úrovni +- ceny Golfu. Mimochodem myslíte si, že je tedy Panamera celkove ekologičtější než Golf? Já o tom tedy dost pochybuji, protože množství energie potřebné k vyrobení tohoto auta je podstatně větší, než k vyrobení Golfu. A žádnou energii nejde vyrobit bez tvz.uhlikove stopy. Ale jak se říká papír snese všechno....
Ano, tlak na snižování CO2 u osobních aut je nesmysl jako celek, ale to nic nemění na holé skutečnosti, že velké a silné motory plní normy CO2. Nikde neporovnávám Golf s Panamerou, pouze vyvracím nesmysly, které tvrdí, že velké motory neplní normy, prostě plní. Nakolik jsou ty normy smysluplné je na úplně jinou diskuzi.
Přesně tak. Dokud se emise v EU týkaly NOx, sazi a nespálených uhlovodíků nebyl problém. Pak přišli chytráci s nejlépe nulovými emisemi CO2 a začala doba zmenšování objemů motorů a počtu válců. Proto se začali nasazovat v EU tyto turbo tříválce,aby se snížil flotylovy průměr emisí CO2. Samozřejmě se to ale nedaří, protože lidé preferují jiné motory, proto bude následovat další krok , a to zvyšování spotřebních daní na paliva, nebo zavádění nových "ekologických" daní na paliva :)
Tak proč švindloval s emisemi NOX a CO2. Takže jako jediný z výrobců aut to neumí a staví ty motory do sekaček...
VW švindloval s emisemi NOx, což švindlují i jiní.https://www.autoblog.com/2019/08/09/daimler-diesel... ... S CO2 VW nešvindloval, to je doména úplně jiných automobilek.https://www.theguardian.com/business/2014/nov/03/hyun... ... https://asia.nikkei.com/Business/Business-trends/... ... .
Tak proc ten tvuj koncern dela vetsinu aut bez motoru? Ze by vyssi marze?
A co nabízí jiné koncerny? Trochu se vymyká Mazda, která má větší atmosféry i pro menší auta, ale jinak je to všude stejné. Nikdo tě nenutí si koupit například Octavii s 1,0 . Na výběr máš čtyřválec 1,5 nebo dvoulitr 2,0 který nahradil starší 1.8 . V naftě pak 1,6 nebo 2,0. Když se podíváš, tak spousta aut končí v nižší střední níže. A proč tedy neprodávat něco, co lidé kupují.
protože chcípáček s 85 kW a 200 Nm min. 80% uživatelů prostě stačí a jak se bude postupně regulovat provoz více a více (závěrečná fáze pak bude zákaz manuálního řízení :-D ), tak bude takový chcípáček (i když v té době už spíše elektrický) stačit úplně všem. Na 50 - 90 - 130 fakt není (ani v nižší střední) nic více potřeba. Akorát se ten chcípáček musí udělat pořádně. Nevím proč pořád někdo odvozuje životnost motoru od jeho objemu, taková příčinná souvislost nemusí existovat, když se ten motor nadimenzuje na jím produkovaný výkon.
Ony snad jiné koncerny nevyrábí 1.0,1.2, 1.4 chcípáčky? Že by zájem zákazníků, kteří na nic lepšího nemají? VW se liší pouze tím, že nekončí na nějaké atmo 2.5, ale kdo na to má, tak si může vybrat skutečný motor ne zdechlou kozu.
Plácate naprosté nesmysly, protože žádná 2.5l atmosféra bez přídavných ficur nemůže splnit limity na množství "emisí" CO2, které začnou v platit v EU Sojuzu. Proto automobilky přišly s těmito paskvily, které jim na papíře snižují průměrné emise, ale zákazník z nich žádný benefit mít nebude.
Blbost, automobilky přišly s těmito motory hlavně aby na tom vydělaly, tedy pokud ho navrhnou správně a nesnaží se ušetřit desetník...
To je taky cíl, udělej takový paskvil, že nikdo nemže udělat větší a konkurence se na tom vydojí. Tvůj mrzák bude tedy vítězem. Říká se tomu trží ekonomika a plánovaná živost. Když se před půl stoletím lítalo na měsíc, tak mi neříkej že dneska neumí udělat motor tak, aby fungoval. Zvlášť když to uměl už starý pan Hrdlička defakto na koleně. O jiných zavedených výrobcích nemluvě. TFSI / TSI je natažený ukazováček na zákazníka se slovy HÁ HA.
tak ono tohle jsou spíš starosti bazarových kovbojů, kteří si myslí, že mají morální právo, aby výrobci vozidel ve spolupráci s jejich prvními kupujícími produkovali bezporuchová vozidla s životností min. 500000 km, aby si je oni s 200000 najetými km mohli za svých závratných 120tis Kč pořídit a dalších 300000 km bez investic používat. :-D:-D:-D
Přesně tak. Z 99% jsou tihle plivači na 1.0 TSI akorát tak socky, které mají hrůzu z toho, že jednou budou muset koupit 15 let staré auto za páďo a ono jim nebude sloužit bez výdajů dalších 10 let. Ten motor prvním zákazníkovi vydrží a jede pěkně, bez problémů setře 90% toho, co zdejší diskutéři sami užívají, ale je třeba mu prostě říkat sekačka a dounsajzink, ikdyž půlka těch lidí křižuje silnice s nějakým ultradělem ve stylu Felicii 1.3 40KW, ti největší gurové jsou pak obdařeni trojkou z devadesátek s šestiválcem a jsou celí neklidní z toho, že jim ukáže na semaforech Polo s tříhrnkem světla...
Vydží 3 roky, 5 let s dalšími nemalými náklady (200tkm), to je vidět z toho, klik si připlatíte na záruku...
"Kdo nechce TSI tak je socka :-D Motor setre 90% toho co mame " ... Dal uz neni treba cist. Povesime si tedy fotku TSI misto Zemana na zed a budeme se k nemu v pokleku modlit slovy. Taaak Strasny Imbecile, dojed prosim do cile aniz by se trepala vule tva, otcenas co krouti tvuj blok, neuved spotrebu oleje v pokuseni. Zachovej rozvody sve a nepodpaluj ventily, nedopust odejiti turba ani elektricke problemy. Nepokaz cidlo lambdy a vzdy ovladej skrtici klapku. Amen.
Na tom rozhodně něco je.
Propagandu Škody zde mám celý rok, kvůli tomu nemusím do Prahy.
Ale tam se nevystavuje jen Škoda. Můžeš ji klidně vynechat a podívat se na jiné značky/modely a posadit se do nich a srovnávat. Nevyskytne se často možnost na jednom místě prohlednout si a posadit se do více aut více značek a porovnávat bez toho, aby člověk musel objíždět vzdálené autosalony.
Takže z pana Vaculíka, coby svého času propagátora dieselových motorů (měl časopis Autodiesel), se stává propagátor motorů do sekaček na trávu v provedení tříválec s co nejmenším objemem? Děkuji, nemám zájem poslouchat propagandu Škoda.
No, chtěl jsem napsat něco podobného, až na ty takzvané sekačky. Spíš propagátor jedné firmy, nestranný novinář. Sice může hovořit pravdivě, technická fakta, ale ta věrohodnost, .... bývaly doby, kdy na Škodovky a Volkswageny a jejich majitele vymýšlel urážky a zesměšňování né nepodobné panu Vévé. Tohle vypadá na zpívání podle chleba jídání.
Ne diky. O jakemkoliv miniobjemovem benzinovem trivalci na stereoidech vim vse, co potrebuji. B-]
Martin je jedinný ze 3 novinářů v ČR, který opravdu rozumí autům. B-] ;-) Jak je to ale o Škodovce nebo AAA, tak to nemá smysl moc číst, nebo si podělit 3-4, a věřit tomu tedy na 25-33%. Jinak ale ostatní články jsou od něj skoro jako bible a jsou nenahraditelné a bezkonkurenční. Takže tyto dva nedostatky mu rád odpustím a věnuji se zbylým článkům. Dotaz k motoru nemůžu mít žádný, protože TFSI a TSI za motor z technického hlediska příliš nepovažuji. :-D
Ale houby, novinářskej tlachal všichni ostatní.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.