Auta mají být tišší. Vyžaduje to Evropský parlament

Auta mají být tišší. Vyžaduje to Evropský parlament

Výbor pro životní prostředí Evropského parlamentu tento týden odhlasoval legislativní návrh na snížení hlučnosti osobních aut. Hlučnost běžného vozu by se podle něj měla postupně snížit ze současných 74 dB na 68 dB za dvanáct let.  

Předkladatelé navrhují, aby už od léta 2016 platily přísnější limity pro modely nově uváděné na trh. Automobilky by měly povinnost informovat o hlučnosti svých produktů podobně, jako jsou dnes povinny uvádět hodnoty kombinované spotřeby paliva a emisí CO2

Snížení hlučnosti o 6 decibelů možná nevypadá jako příliš ambiciózní cíl. Hlučnost se ovšem měří na logaritmické stupnici. Tichý pokoj má podle Wikipedie hlučnost asi 33 dB, startující proudové letadlo 116 dB. 

Aby návrh výboru pro životní prostředí vstoupil v platnost, musel by ho odhlasovat samotný Evropský parlament i parlamenty členských států.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků