Auta mají být tišší. Vyžaduje to Evropský parlament

Auta mají být tišší. Vyžaduje to Evropský parlament

Výbor pro životní prostředí Evropského parlamentu tento týden odhlasoval legislativní návrh na snížení hlučnosti osobních aut. Hlučnost běžného vozu by se podle něj měla postupně snížit ze současných 74 dB na 68 dB za dvanáct let.  

Předkladatelé navrhují, aby už od léta 2016 platily přísnější limity pro modely nově uváděné na trh. Automobilky by měly povinnost informovat o hlučnosti svých produktů podobně, jako jsou dnes povinny uvádět hodnoty kombinované spotřeby paliva a emisí CO2

Snížení hlučnosti o 6 decibelů možná nevypadá jako příliš ambiciózní cíl. Hlučnost se ovšem měří na logaritmické stupnici. Tichý pokoj má podle Wikipedie hlučnost asi 33 dB, startující proudové letadlo 116 dB. 

Aby návrh výboru pro životní prostředí vstoupil v platnost, musel by ho odhlasovat samotný Evropský parlament i parlamenty členských států.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků