Auta mají být tišší. Vyžaduje to Evropský parlament

Auta mají být tišší. Vyžaduje to Evropský parlament

Výbor pro životní prostředí Evropského parlamentu tento týden odhlasoval legislativní návrh na snížení hlučnosti osobních aut. Hlučnost běžného vozu by se podle něj měla postupně snížit ze současných 74 dB na 68 dB za dvanáct let.  

Předkladatelé navrhují, aby už od léta 2016 platily přísnější limity pro modely nově uváděné na trh. Automobilky by měly povinnost informovat o hlučnosti svých produktů podobně, jako jsou dnes povinny uvádět hodnoty kombinované spotřeby paliva a emisí CO2

Snížení hlučnosti o 6 decibelů možná nevypadá jako příliš ambiciózní cíl. Hlučnost se ovšem měří na logaritmické stupnici. Tichý pokoj má podle Wikipedie hlučnost asi 33 dB, startující proudové letadlo 116 dB. 

Aby návrh výboru pro životní prostředí vstoupil v platnost, musel by ho odhlasovat samotný Evropský parlament i parlamenty členských států.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků