Auta mají být tišší. Vyžaduje to Evropský parlament

Auta mají být tišší. Vyžaduje to Evropský parlament

Výbor pro životní prostředí Evropského parlamentu tento týden odhlasoval legislativní návrh na snížení hlučnosti osobních aut. Hlučnost běžného vozu by se podle něj měla postupně snížit ze současných 74 dB na 68 dB za dvanáct let.  

Předkladatelé navrhují, aby už od léta 2016 platily přísnější limity pro modely nově uváděné na trh. Automobilky by měly povinnost informovat o hlučnosti svých produktů podobně, jako jsou dnes povinny uvádět hodnoty kombinované spotřeby paliva a emisí CO2

Snížení hlučnosti o 6 decibelů možná nevypadá jako příliš ambiciózní cíl. Hlučnost se ovšem měří na logaritmické stupnici. Tichý pokoj má podle Wikipedie hlučnost asi 33 dB, startující proudové letadlo 116 dB. 

Aby návrh výboru pro životní prostředí vstoupil v platnost, musel by ho odhlasovat samotný Evropský parlament i parlamenty členských států.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků