Dnes byste závodní auta opatřená polepy od výrobců cigaret hledali jen marně. Jaká je to škoda ukazuje Radford se svou poctou monopostům značky Lotus.
V polovině srpna se nám oficiálně představila moderní pocta vozu Lotus Europa Type 62 z roku 1969. Původní auto poháněl dvoulitr DOHC o výkonu 220 koní. Reinkarnaci měl na starosti Radford a je založená na Lotusu Evora. K pohonu používá výchozí 3,5litrový šestiválec s kompresorem.
Výkon motoru se různí dle zvolené verze. Základní varianta Classic nabídne výstup 321 kW (426 koní), silnější Gold Leaf pak 373 kW (507 koní). No a kdo už je opravdový fajnšmekr a chce to nejlepší, koupí si edici JPS (John Player Special), jejíž výroba byla limitována na pouhých dvanáct kusů.
Název a vzhled vozu samozřejmě odkazují na závodní monoposty Formule 1 s ikonickými černo-zlatými polepy od slavného britského výrobce cigaret, který dělal v minulosti stáji Lotus dlouhodobého sponzora. Díky lepšímu kompresoru Harrop TVS1900 pak motor produkuje výkon 447 kW (608 koní).
Vůz je opatřen karbonovými ráfky od společnosti Dymag, které jsou obaleny do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. Vzhledově se od základních verzí liší třeba většími nasávacími otvory a agresivnějším difuzorem. Na vývoji vozu se podílel i bývalý jezdec Formule 1 Jenson Button, který uvádí, že pokud od nich chcete to nejlepší, máte si koupit přesně tohle.
Verze JPS se veřejnosti představí na automobilovém eventu Goodwood Revival, který startuje 17. září. Výroba kousků pro zákazníky začne na konci tohoto roku a k prvním dodávkám dojde v následujícím roce.
Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.
Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.
Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija