Australský supersport HAL dostane dva osmiválce Corvette vedle sebe

Australská společnost HAL představila své plány na přípravu supersportovního automobilu. Má se stát nejrychlejším vozem světa. Aha…
Australský supersport HAL dostane dva osmiválce Corvette vedle sebe

Konstruktérskou kancelář HAL vede její majitel Paul Halstead, který si nestanovil zrovna jednoduchý cíl. Je jím totiž příprava automobilu, jenž by se měl stát tím nejrychlejším na světě. V současnosti se tento titul nejčastěji přiznává legendárnímu modelu Bugatti Veyron, ovšem ten není jediným. Před šesti lety jsme vás informovali o rychlostním rekordu vozu SSC Ultimate Aero TT (412 km/h) a letos v lednu jsme pak psali o dalším americkém stroji Hennessey Venom GT (upravený Lotus Elise/Exige, z 0 na 300 km/h za 13,63 s).

Bugatti Veyron Super Sport umí až 415 km/h

Bugatti Veyron Super Sport umí až 415 km/h

Nyní své želízko do ohně hodlá dle informací magazínu Auto Express přihodit také australská firma HAL a definitivně z trůnu sesadit Bugatti Veyron. Zřejmě nejzajímavějším prvkem tohoto jinak poměrně konvenčně pojatého supersportu má být jeho pohonná jednotka: má vzniknout sešroubováním dvou vidlicových osmiválců GM z Chevroletu Corvette.

Klepněte pro větší obrázek
HAL se představí nejdříve za tři roky, ale má vynikat motorem W16 14,0 l

Jde samozřejmě o známý agregát LS9 V8, jenž byl ale podobně jako u výše zmíněné konstrukce Hennessey Venom GT převrtán z 6,2 na rovných 7,0 l. A zatímco konkurenční Hennessey sází při snaze o zvýšení výkonu na přeplňování dvojicí mohutných turbodmychadel, Paul Halstead zvolil jiný přístup. Za zmínku stojí, že Hennessey i HAL počítají se shodnou výkonovou špičkou 1 217 koní (895 kW/1 200 bhp).

Jak se staví motor 6,2 V8 LS9 pro Corvette ZR1? (video)

Jak se staví motor 6,2 V8 LS9 pro Corvette ZR1? (video)

Halstead se rozhodl použít dva tyto motory a spojit je vedle sebe to segmentu s příčným průřezem tvaru písmene W, čímž má vzniknout impozantní šestnáctiválcový agregát s objemem 14,0 l. Vůz HAL má dále vynikat skeletem karoserie i povrchovými díly z uhlíkových kompozitů a přenosem točivého momentu na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou sekvenční převodovku a diferenciál s omezenou svorností.

Hennessey Venom GT oficiálně nejrychlejším autem světa

Hennessey Venom GT oficiálně nejrychlejším autem světa

Pojetí kokpitu do značné míry připomíná legendární McLaren F1, takže řidič má sedět v předsunuté pozici uprostřed vozu a své dva spolujezdce bude mít po stranách. Přístup k sedadlům by měl být skrze posuvnou stříšku ve stylu stíhacích letounů. To jsou zatím plány a Paul Halstead načasoval premiéru svého supersportu na detroitské setkání hot-rodů Autorama. O všem až v roce 2016...

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků