Australský supersport HAL dostane dva osmiválce Corvette vedle sebe

Australská společnost HAL představila své plány na přípravu supersportovního automobilu. Má se stát nejrychlejším vozem světa. Aha…
Australský supersport HAL dostane dva osmiválce Corvette vedle sebe

Konstruktérskou kancelář HAL vede její majitel Paul Halstead, který si nestanovil zrovna jednoduchý cíl. Je jím totiž příprava automobilu, jenž by se měl stát tím nejrychlejším na světě. V současnosti se tento titul nejčastěji přiznává legendárnímu modelu Bugatti Veyron, ovšem ten není jediným. Před šesti lety jsme vás informovali o rychlostním rekordu vozu SSC Ultimate Aero TT (412 km/h) a letos v lednu jsme pak psali o dalším americkém stroji Hennessey Venom GT (upravený Lotus Elise/Exige, z 0 na 300 km/h za 13,63 s).

Bugatti Veyron Super Sport umí až 415 km/h

Bugatti Veyron Super Sport umí až 415 km/h

Nyní své želízko do ohně hodlá dle informací magazínu Auto Express přihodit také australská firma HAL a definitivně z trůnu sesadit Bugatti Veyron. Zřejmě nejzajímavějším prvkem tohoto jinak poměrně konvenčně pojatého supersportu má být jeho pohonná jednotka: má vzniknout sešroubováním dvou vidlicových osmiválců GM z Chevroletu Corvette.

Klepněte pro větší obrázek
HAL se představí nejdříve za tři roky, ale má vynikat motorem W16 14,0 l

Jde samozřejmě o známý agregát LS9 V8, jenž byl ale podobně jako u výše zmíněné konstrukce Hennessey Venom GT převrtán z 6,2 na rovných 7,0 l. A zatímco konkurenční Hennessey sází při snaze o zvýšení výkonu na přeplňování dvojicí mohutných turbodmychadel, Paul Halstead zvolil jiný přístup. Za zmínku stojí, že Hennessey i HAL počítají se shodnou výkonovou špičkou 1 217 koní (895 kW/1 200 bhp).

Jak se staví motor 6,2 V8 LS9 pro Corvette ZR1? (video)

Jak se staví motor 6,2 V8 LS9 pro Corvette ZR1? (video)

Halstead se rozhodl použít dva tyto motory a spojit je vedle sebe to segmentu s příčným průřezem tvaru písmene W, čímž má vzniknout impozantní šestnáctiválcový agregát s objemem 14,0 l. Vůz HAL má dále vynikat skeletem karoserie i povrchovými díly z uhlíkových kompozitů a přenosem točivého momentu na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou sekvenční převodovku a diferenciál s omezenou svorností.

Hennessey Venom GT oficiálně nejrychlejším autem světa

Hennessey Venom GT oficiálně nejrychlejším autem světa

Pojetí kokpitu do značné míry připomíná legendární McLaren F1, takže řidič má sedět v předsunuté pozici uprostřed vozu a své dva spolujezdce bude mít po stranách. Přístup k sedadlům by měl být skrze posuvnou stříšku ve stylu stíhacích letounů. To jsou zatím plány a Paul Halstead načasoval premiéru svého supersportu na detroitské setkání hot-rodů Autorama. O všem až v roce 2016...

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků