Australský Holden slaví 7 milionů vyrobených vozidel

Tento týden byl v Australské továrně značky Holden vyroben vůz s pořadovým číslem 7 000 000 a není jim nic jiného, než velice populární model Commodore ve speciální edici vytvořené při příležitosti 60. výročí založení automobilky. Takže vůz je v podstatě výjimečný hned z dvou důvodů. Pod kapotou tohoto jubilanta se nachází upravený agregát s pohonem na LPG, kromě toho je schopen svému majiteli nabídnout dostatečný komfort a to díky koženému čalounění a dvouzónové klimatizaci. Oku pak polahodí stříbrné dekorativní lišty v interiéru a 18-ti palcová litá kola s označením limitované edice.

V této souvislosti si zmiňme ještě několik důležitých mezníků automobilky Holden.

  • V listopadu 1948 byl ve fabrice Fischermans Bend vyroben první Holden nesoucí označení 48-215.
  • Hranici jednoho milionu vyrobených kusů se podařilo překonat modelem EJ v říjnu 1962.
  • Vůz s pořadovým číslem 2 000 000 sjel z linky v březnu 1969 a šlo o model HK.
  • Hranici troch milionů vyrobených modelů se podařilo překonat modelem HQ a to v červnu 1974 ve fabrice Pagewood.
  • Vůz s pořadovým číslem 4 000 000 sjel z výrobní linky o 7 let poté, tedy v červnu 1981 a šlo o model VC Commodore
  • Model VN Calais s pořadovým číslem 5 000 000 sjel z linky fabriky ve městě Elizabeth v srpnu 1990
  • Šest milionů vyrobených kusů pak automobilka slavila v červnu 2001 a jubilejním modelem se stal VX Commodore SS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků