Australský Holden slaví 7 milionů vyrobených vozidel

Tento týden byl v Australské továrně značky Holden vyroben vůz s pořadovým číslem 7 000 000 a není jim nic jiného, než velice populární model Commodore ve speciální edici vytvořené při příležitosti 60. výročí založení automobilky. Takže vůz je v podstatě výjimečný hned z dvou důvodů. Pod kapotou tohoto jubilanta se nachází upravený agregát s pohonem na LPG, kromě toho je schopen svému majiteli nabídnout dostatečný komfort a to díky koženému čalounění a dvouzónové klimatizaci. Oku pak polahodí stříbrné dekorativní lišty v interiéru a 18-ti palcová litá kola s označením limitované edice.

V této souvislosti si zmiňme ještě několik důležitých mezníků automobilky Holden.

  • V listopadu 1948 byl ve fabrice Fischermans Bend vyroben první Holden nesoucí označení 48-215.
  • Hranici jednoho milionu vyrobených kusů se podařilo překonat modelem EJ v říjnu 1962.
  • Vůz s pořadovým číslem 2 000 000 sjel z linky v březnu 1969 a šlo o model HK.
  • Hranici troch milionů vyrobených modelů se podařilo překonat modelem HQ a to v červnu 1974 ve fabrice Pagewood.
  • Vůz s pořadovým číslem 4 000 000 sjel z výrobní linky o 7 let poté, tedy v červnu 1981 a šlo o model VC Commodore
  • Model VN Calais s pořadovým číslem 5 000 000 sjel z linky fabriky ve městě Elizabeth v srpnu 1990
  • Šest milionů vyrobených kusů pak automobilka slavila v červnu 2001 a jubilejním modelem se stal VX Commodore SS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků