Australský Holden slaví 7 milionů vyrobených vozidel

Tento týden byl v Australské továrně značky Holden vyroben vůz s pořadovým číslem 7 000 000 a není jim nic jiného, než velice populární model Commodore ve speciální edici vytvořené při příležitosti 60. výročí založení automobilky. Takže vůz je v podstatě výjimečný hned z dvou důvodů. Pod kapotou tohoto jubilanta se nachází upravený agregát s pohonem na LPG, kromě toho je schopen svému majiteli nabídnout dostatečný komfort a to díky koženému čalounění a dvouzónové klimatizaci. Oku pak polahodí stříbrné dekorativní lišty v interiéru a 18-ti palcová litá kola s označením limitované edice.

V této souvislosti si zmiňme ještě několik důležitých mezníků automobilky Holden.

  • V listopadu 1948 byl ve fabrice Fischermans Bend vyroben první Holden nesoucí označení 48-215.
  • Hranici jednoho milionu vyrobených kusů se podařilo překonat modelem EJ v říjnu 1962.
  • Vůz s pořadovým číslem 2 000 000 sjel z linky v březnu 1969 a šlo o model HK.
  • Hranici troch milionů vyrobených modelů se podařilo překonat modelem HQ a to v červnu 1974 ve fabrice Pagewood.
  • Vůz s pořadovým číslem 4 000 000 sjel z výrobní linky o 7 let poté, tedy v červnu 1981 a šlo o model VC Commodore
  • Model VN Calais s pořadovým číslem 5 000 000 sjel z linky fabriky ve městě Elizabeth v srpnu 1990
  • Šest milionů vyrobených kusů pak automobilka slavila v červnu 2001 a jubilejním modelem se stal VX Commodore SS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků