Australský Holden slaví 7 milionů vyrobených vozidel

Tento týden byl v Australské továrně značky Holden vyroben vůz s pořadovým číslem 7 000 000 a není jim nic jiného, než velice populární model Commodore ve speciální edici vytvořené při příležitosti 60. výročí založení automobilky. Takže vůz je v podstatě výjimečný hned z dvou důvodů. Pod kapotou tohoto jubilanta se nachází upravený agregát s pohonem na LPG, kromě toho je schopen svému majiteli nabídnout dostatečný komfort a to díky koženému čalounění a dvouzónové klimatizaci. Oku pak polahodí stříbrné dekorativní lišty v interiéru a 18-ti palcová litá kola s označením limitované edice.

V této souvislosti si zmiňme ještě několik důležitých mezníků automobilky Holden.

  • V listopadu 1948 byl ve fabrice Fischermans Bend vyroben první Holden nesoucí označení 48-215.
  • Hranici jednoho milionu vyrobených kusů se podařilo překonat modelem EJ v říjnu 1962.
  • Vůz s pořadovým číslem 2 000 000 sjel z linky v březnu 1969 a šlo o model HK.
  • Hranici troch milionů vyrobených modelů se podařilo překonat modelem HQ a to v červnu 1974 ve fabrice Pagewood.
  • Vůz s pořadovým číslem 4 000 000 sjel z výrobní linky o 7 let poté, tedy v červnu 1981 a šlo o model VC Commodore
  • Model VN Calais s pořadovým číslem 5 000 000 sjel z linky fabriky ve městě Elizabeth v srpnu 1990
  • Šest milionů vyrobených kusů pak automobilka slavila v červnu 2001 a jubilejním modelem se stal VX Commodore SS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků