Australský Ford Falcon se loučí limitovanou edicí XR6 a XR8 Sprint

Australský Ford Falcon se před koncem výroby rozloučí limitovanými edicemi sportovních verzí XR6 a XR8.
Seznam kapitol
  1. Ford Falcon Sprint
  2. Fotogalerie: Ford Falcon Sprint

Australský Ford Falcon už bude za několik měsíců minulostí, neboť v říjnu letošního roku bude ukončena jeho výroba a na nástupce se teprve čeká. To ale nebrání tamní divizi Fordu představit limitovanou edici modernizovaných sportovně pojatých modelyů Falcon Sprint XR6 a XR8. Oba modely mají snad maximální možnou výbavu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Limitovaná edice Ford Falcon Sprint vznikne jen ve 1400 exemplářích. Šestiválec umí nabídnout až 500 koní, osmiválec s kompresorem o dalších 40 koní víc. Kvůli životnosti převodovky je točivý maximální moment obou motorů hlídán na 650 Nm

Ford Falcon XR6 Sprint pohání turbem přeplňovaný šestiválec 4,0 l o výkonu 335 kW (442 koní) a točivém momentu 575 Nm. Při funkci overboost (funguje jen 15 sekund a pokud je venkovní teplota pod 25°C) motor nabídne až 503 koní výkonu a 650 Nm. Cena je v přepočtu jeden milion korun.

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Ford Falcon XR8 Sprint se spoléhá na kompresorem přeplňovaný osmiválec 5,0 l, který na zadní kola posílá výkon 345 kW (469 koní) a 575 Nm, rovněž disponuje funkcí overboost, která zvedne parametry na 544 koní a 650 Nm. Osmiválec stojí v přepočtu 1 100 000 korun. Výroba verzí Falcon Sprint bude omezena na 1400 kusů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Falcon Sprint
  2. Fotogalerie: Ford Falcon Sprint
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků