Australské BMW se loučí s BMW M140i. Tohle jsme už ale někde viděli

Řítit se s kompaktním hatchbackem do zatáčky a těšit se na ztrátu přilnavosti zadních kol. To už bude za chvíli minulost. M140i tak musí říct ještě poslední slovo.

Nové BMW řady 1 se kvapem blíží. Představit by se nám mělo později v tomto roce. Pokud nepočítáte rodinné MPV řady 2, půjde o první kompaktní BMW s předním pohonem v novodobé historii automobilky. Vzdá se také šestiválců - nejsilnější verze budou mít přeplňované čtyřválce.

Takže to, co bylo na současné generaci skvělé, konkrétně u verze M140i, bude nenávratně pryč. Australská divize automobilky se ale ještě naposledy rozloučí a přichystala si finální edici. Je samozřejmě nabušená tím nejlepším ze skladu BMW.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

Oproti klasické M140i si za Finale Edition připlatíte 3000 dolarů. Za své peníze dostanete černě chromované koncovky výfuku, černě orámované ledvinky a jeden ze třech unikátních černých designů 18palcových kol. Ve standardu je pak adaptivní M podvozek, M brzdy, kožené čalounění nebo LED světlomety.

BMW již testuje své elektrické SUV iNEXT. Tady jsou první fotky prototypu

BMW již testuje své elektrické SUV iNEXT. Tady jsou první fotky prototypu

Pod kapotou je tedy řadový šestiválec o výkonu 250 kW (340 koní). Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 4,6 sekundy a rychlost je již tradičně omezena na 250 km/h. V přepočtu přes 60.000 korun je za pár přebarvených prvků dost peněz. BMW M140i by si zasloužilo mnohem lepší finální edici.

Je tu však ještě jeden problém. To, co si v Austrálii můžete koupit jako finální edici, je u nás k mání jako Edition Shadow, kterou dostanete za příplatek 19.500 Kč. Jako by si tuzemské BMW nechtělo připustit, že už se pomalu blíží konec jedné super éry...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků