Australské BMW se loučí s BMW M140i. Tohle jsme už ale někde viděli

Řítit se s kompaktním hatchbackem do zatáčky a těšit se na ztrátu přilnavosti zadních kol. To už bude za chvíli minulost. M140i tak musí říct ještě poslední slovo.

Nové BMW řady 1 se kvapem blíží. Představit by se nám mělo později v tomto roce. Pokud nepočítáte rodinné MPV řady 2, půjde o první kompaktní BMW s předním pohonem v novodobé historii automobilky. Vzdá se také šestiválců - nejsilnější verze budou mít přeplňované čtyřválce.

Takže to, co bylo na současné generaci skvělé, konkrétně u verze M140i, bude nenávratně pryč. Australská divize automobilky se ale ještě naposledy rozloučí a přichystala si finální edici. Je samozřejmě nabušená tím nejlepším ze skladu BMW.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

Oproti klasické M140i si za Finale Edition připlatíte 3000 dolarů. Za své peníze dostanete černě chromované koncovky výfuku, černě orámované ledvinky a jeden ze třech unikátních černých designů 18palcových kol. Ve standardu je pak adaptivní M podvozek, M brzdy, kožené čalounění nebo LED světlomety.

BMW již testuje své elektrické SUV iNEXT. Tady jsou první fotky prototypu

BMW již testuje své elektrické SUV iNEXT. Tady jsou první fotky prototypu

Pod kapotou je tedy řadový šestiválec o výkonu 250 kW (340 koní). Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 4,6 sekundy a rychlost je již tradičně omezena na 250 km/h. V přepočtu přes 60.000 korun je za pár přebarvených prvků dost peněz. BMW M140i by si zasloužilo mnohem lepší finální edici.

Je tu však ještě jeden problém. To, co si v Austrálii můžete koupit jako finální edici, je u nás k mání jako Edition Shadow, kterou dostanete za příplatek 19.500 Kč. Jako by si tuzemské BMW nechtělo připustit, že už se pomalu blíží konec jedné super éry...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků