Řítit se s kompaktním hatchbackem do zatáčky a těšit se na ztrátu přilnavosti zadních kol. To už bude za chvíli minulost. M140i tak musí říct ještě poslední slovo.
Nové BMW řady 1 se kvapem blíží. Představit by se nám mělo později v tomto roce. Pokud nepočítáte rodinné MPV řady 2, půjde o první kompaktní BMW s předním pohonem v novodobé historii automobilky. Vzdá se také šestiválců - nejsilnější verze budou mít přeplňované čtyřválce.
Takže to, co bylo na současné generaci skvělé, konkrétně u verze M140i, bude nenávratně pryč. Australská divize automobilky se ale ještě naposledy rozloučí a přichystala si finální edici. Je samozřejmě nabušená tím nejlepším ze skladu BMW.
Oproti klasické M140i si za Finale Edition připlatíte 3000 dolarů. Za své peníze dostanete černě chromované koncovky výfuku, černě orámované ledvinky a jeden ze třech unikátních černých designů 18palcových kol. Ve standardu je pak adaptivní M podvozek, M brzdy, kožené čalounění nebo LED světlomety.
Pod kapotou je tedy řadový šestiválec o výkonu 250 kW (340 koní). Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 4,6 sekundy a rychlost je již tradičně omezena na 250 km/h. V přepočtu přes 60.000 korun je za pár přebarvených prvků dost peněz. BMW M140i by si zasloužilo mnohem lepší finální edici.
Je tu však ještě jeden problém. To, co si v Austrálii můžete koupit jako finální edici, je u nás k mání jako Edition Shadow, kterou dostanete za příplatek 19.500 Kč. Jako by si tuzemské BMW nechtělo připustit, že už se pomalu blíží konec jedné super éry...