Australská rallye

Australskou rally vyhrál finský jezdec Tommi Mäkinen na Mitsubishi časem tři hodiny, 43 minut a 51,7 sekundy. Na druhého v pořadí a svého krajana, Marcuse Grönholma s Peugeotem, najel v konečném součtu náskok 5,5 vteřiny. Na třetím místě dokončil závod britský pilot Richard Burns na Subaru se ztrátou 8,2 vteřiny. Tak takové pořadí platilo...
Australská rallye
Australskou rally vyhrál finský jezdec Tommi Mäkinen na Mitsubishi časem tři hodiny, 43 minut a 51,7 sekundy. Na druhého v pořadí a svého krajana, Marcuse Grönholma s Peugeotem, najel v konečném součtu náskok 5,5 vteřiny. Na třetím místě dokončil závod britský pilot Richard Burns na Subaru se ztrátou 8,2 vteřiny.

Tak takové pořadí platilo do pondělí 13. listopadu. V pondělí byl totiž z výsledkové listiny vyškrtnut právě vítězný Tommi Mäkinen, což znamená, že Austalskou rally vyhrál Marcus Grönholm. Důvodem diskvalifikace byly nesprávné parametry turbodmychadla.

Na prašných cestách, pokrytých drobnými kamínky, byl zjevně nejrychlejší, avšak jeho triumf byl v ohrožení poté, co v sobotní etapě obdržel desetivteřinovou penalizaci za předčasný start do jedné z rychlostních zkoušek a klesl v průběžném pořadí na třetí místo.

Dnes však, ve dvou erzetách ze čtyř, zajel nejrychlejší čas a své soupeře opět předstihl. "Je to neuvěřitelný pocit, vyhrát po tak dlouhé době. Jsem šťastný a budu ještě víc, když můj přítel Marcus získá titul," řekl Mäkinen ke svému výkonu a druhému místu svého krajana Grönholma, jenž je blízko vítězství v celém seriálu.

Mistrovství světa uzavře od 23. do 26. listopadu britská R.A.C. rallye. Vedoucí muž průběžného pořadí musí dojet minimálně třetí, pak mu již premiérová výhra v šampionátu nemůže uniknout. "Jsem z výsledku u vytržení. Výhra v těsném souboji nad Burnsem mě posouvá blízko splnění velkého snu, i když moc dobře vím, že v Cardiffu to bude hodně těžké. Mám však věci ve svých rukou," komentoval vývoj situace Grönholm.

Před závěrečnou rychlostní zkouškou byl ještě Burns před svým finským rivalem a v časové kontrole mu navíc přišla vhod propíchnutá pneumatika, díky níž získal výhodnější startovní pořadí. Vozy jezdců, které pustil před sebe, mu z trati odstranily větší množství nepříjemných kamínků. Britský závodník však nedokázal lepší pozice využít. "Útočil jsem dnes opravdu tvrdě, ale na Grönholma to prostě nestačilo. Na domácí půdě musím zajet nejlépe jak umím. Nic není ztraceno," komentoval momentální stav Burns.

Na čtvrtém místě dojel další jezdec značky Peugeot, Francouz Francois Delecour, jenž se v průběžném pořadí posunul na šesté místo, před ním je Mäkinen. O třetí pozici se dělí oba jezdci stáje Ford. V Austrálii se jim však nedařilo, Brit Colin McRae odstoupil v pátek pro poruchu motoru a Španěl Carlos Sainz byl vyloučen za nedovolenou zastávku mimo vyznačené území. Vozy Škoda se Australské rallye nezúčastnily.-red/ctk-

Konečné pořadí Australské rallye:

1. Grönholm (Fin./Peugeot) -5,5 s.
2. Burns (Brit./Subaru) -8,2,
3. Delecour (Fr./Peugeot) -1:38,4 min.,
4. Eriksson (Švéd./Hyundai) -2:26,1,
5. Laukkanen (Fin./Ford) -2:36,4,
6. Gardemeister (Fin./SEAT) - 2:54,8

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků