Austrálie se vrací k neomezené rychlosti, limit nic nepřinesl

Austrálie se vrací k neomezené rychlosti, limit nic nepřinesl

Zpráva, která jako by ani nebyla z dnešní doby, přišla z Austrálie. Na silnici mezi městy Alice Springs a Barrow Creek se od února 2014 opět ruší omezení rychlosti.

Neomezená rychlost bude na 200kilometrovém úseku Stuart Highway platit zatím jen na zkušební dobu dvanácti měsíců, ale i tak je to důležitý indikátor společenských změn, k nimž v Austrálli došlo po nedávných volbách. Tamní obyvatelé vystavili socialistické vládě nelichotivý účet a poslali do vlády pravicovou koalici.

Komentář: Obětí nehod je nejméně za 40 let. Proč se o tom nepíše?

Komentář: Obětí nehod je nejméně za 40 let. Proč se o tom nepíše?

Nový ministr pro infrastrukturu Peter Styles přišel se zrušením omezení rychlosti na zkušebním úseku v Severním teritoriu jako s jedním z prvních kroků ve funkci. 

Rovné silnice s minimálním provozem v Severním terotoriu byly spolu s německými dálnicemi posledním hájemstvím neomezené rychlosti a také oblíbenou destinací pro vývojové týmy automobilek. Limit 130 km/h na nich zavedla labouristická vláda v roce 2006. 

Styles upozornil, že zrušení limitu neznamená povolení k riskantní jízdě. „Vracíme odpovědnost motoristům,“ řekl. „Musí bát schopni přizpůsobit jízdu podmínkám a svým schopnostem. Upozorňuji, že policie bude nadále trestat ty, kdo jezdí nebezpečně.“

Samozřejmě se okamžitě začaly ozývat hlasy, které po zrušení limitu očekávají příchod apokalypsy. Australský web Drive.com.au cituje Andrewa McKellara z Australské automobilové asociace, podle kterého „je to hazardování s lidskými životy... Je absolutně nevyhnutelné, že výsledkem budou mrtví lidé.“

Podobně jako čeští odpůrci jakéhokoliv uvolnění limitů i McKellar patrně zastává názor, že když jde o dobro společnosti, nesmí stát fakta v cestě. Zatímco totiž v letech 2000 až 2006 zahynulo na silnicích v Severním teritoriu 292 lidí, v šesti letech po zavedení limitu vzrostl počet obětí na 307.

Podobnou zkušenost ostatně máme i v EU. Německo se svými neomezenými dálnicemi má méně obětí nehod na milion obyvatel než třeba Francie, Belgie, Itálie, Španělsko a všechny východoevropské země včetně ČR. Hustota provozu a dopravním výkon v „člověkoautokilometrech“ přitom v Německu patří k nejvyšším na světě.

Foto: Wikipedia.org

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků