Austrálie se vrací k neomezené rychlosti, limit nic nepřinesl

Austrálie se vrací k neomezené rychlosti, limit nic nepřinesl

Zpráva, která jako by ani nebyla z dnešní doby, přišla z Austrálie. Na silnici mezi městy Alice Springs a Barrow Creek se od února 2014 opět ruší omezení rychlosti.

Neomezená rychlost bude na 200kilometrovém úseku Stuart Highway platit zatím jen na zkušební dobu dvanácti měsíců, ale i tak je to důležitý indikátor společenských změn, k nimž v Austrálli došlo po nedávných volbách. Tamní obyvatelé vystavili socialistické vládě nelichotivý účet a poslali do vlády pravicovou koalici.

Komentář: Obětí nehod je nejméně za 40 let. Proč se o tom nepíše?

Komentář: Obětí nehod je nejméně za 40 let. Proč se o tom nepíše?

Nový ministr pro infrastrukturu Peter Styles přišel se zrušením omezení rychlosti na zkušebním úseku v Severním teritoriu jako s jedním z prvních kroků ve funkci. 

Rovné silnice s minimálním provozem v Severním terotoriu byly spolu s německými dálnicemi posledním hájemstvím neomezené rychlosti a také oblíbenou destinací pro vývojové týmy automobilek. Limit 130 km/h na nich zavedla labouristická vláda v roce 2006. 

Styles upozornil, že zrušení limitu neznamená povolení k riskantní jízdě. „Vracíme odpovědnost motoristům,“ řekl. „Musí bát schopni přizpůsobit jízdu podmínkám a svým schopnostem. Upozorňuji, že policie bude nadále trestat ty, kdo jezdí nebezpečně.“

Samozřejmě se okamžitě začaly ozývat hlasy, které po zrušení limitu očekávají příchod apokalypsy. Australský web Drive.com.au cituje Andrewa McKellara z Australské automobilové asociace, podle kterého „je to hazardování s lidskými životy... Je absolutně nevyhnutelné, že výsledkem budou mrtví lidé.“

Podobně jako čeští odpůrci jakéhokoliv uvolnění limitů i McKellar patrně zastává názor, že když jde o dobro společnosti, nesmí stát fakta v cestě. Zatímco totiž v letech 2000 až 2006 zahynulo na silnicích v Severním teritoriu 292 lidí, v šesti letech po zavedení limitu vzrostl počet obětí na 307.

Podobnou zkušenost ostatně máme i v EU. Německo se svými neomezenými dálnicemi má méně obětí nehod na milion obyvatel než třeba Francie, Belgie, Itálie, Španělsko a všechny východoevropské země včetně ČR. Hustota provozu a dopravním výkon v „člověkoautokilometrech“ přitom v Německu patří k nejvyšším na světě.

Foto: Wikipedia.org

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků