„Austrálie, máme problém!“ Autonomní prototypy Volva neumí rozpoznat klokany

„Austrálie, máme problém!“ Autonomní prototypy Volva neumí rozpoznat klokany

Volvo má problémy s klokany. Možná, že to zní poněkud úsměvně, ale je to realita. Švédy v Austrálii trápí detekce klokanů u jejich autonomních prototypů.

Volvo má systém, který je v současnosti schopen detekovat velká zvířata, jako jsou jeleni či losy. Říká mu „Large Animal Detection System“ a podle dosavadních testů fungoval nad očekávání spolehlivě. Ovšem rané testy na australském území odhalily jednu nepříjemnost. Auta nedokáží reagovat na klokany, kteří svým specifickým skákavým pohybem matou senzory systému.

Lotus má nového majitele. Může z toho něco vytěžit také Volvo?

Lotus má nového majitele. Může z toho něco vytěžit také Volvo?

Kevin McCann, ředitel australského zastoupení Volvo, pro deník Guardian uvedl, že tento objev byl součástí testování autonomní technologie a v roce 2020, kdy se tyto automobily dostanou a trh, již bude vše vyřešeno.

„Každá automobilka, která bude pracovat na konceptu autonomního automobilu, bude muset podstoupit stejné testy a vývoj, jako my,“ uvedl McCann. „Naši inženýři přijeli do Austrálie, aby nasbírali data ohledně chování a pohybu velkých zvířat.“

Začátkem měsíce australský technický manažer společnosti Volvo David Pickett informoval média o neobvyklém problému, který trápí detekční systém vozu, využívající zemský povrch jako referenční bod. Kvůli tomu systém nedokáže vyhodnotit vzdálenost, v jaké se klokan od vozu nachází, a to proto, že je valnou část času ve vzduchu.

Volvo letos začne vyrábět vozy také v Indii. Nejprve model XC90

Volvo letos začne vyrábět vozy také v Indii. Nejprve model XC90

„Když je klokan ve vzduchu, vypadá, že je od vozu dost daleko, ale jakmile dopadne na zem, systém je v těsné blízkosti vozu,“ uvedl k problému Pickett. „Autonomní vozy jsou předmětem nestálého vývoje. Automobil bez řidiče ještě neexistuje a rozpoznávaní pohybujících se zvířat, včetně klokanů, je součástí tohoto vývoje.“

V Austrálii to jsou právě klokani, kteří ročně způsobují více nehod než jakékoliv jiné zvíře. Podle statistik jsou odpovědní za přibližně 90 procent nehod tamních kolizí se zvířaty.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků