Putinova limuzína má civilní verzi. Je to odpověď na Rolls-Royce Phantom

Novou prezidentskou limuzínu Vladimira Putina jsme mohli zahlédnout už v květnu. Na autosalonu v Moskvě se však nyní objevila i civilní verze tohoto vládního vozu.

Už během premiéry Putinovy nové limuzíny se design novinky přirovnával ke kombinaci Rolls-Roycu Phantom a Mercedesu-Benz třídy S. Civilní verze modelu pod novou značkou Aurus a označením Senat pak nadále připomíná nejen přední maskou zmíněný Phantom, zatímco její interiér vychází hluboce z architektury posledních Mercedesů.

V podstatě jen zkrácená prezidentská limuzína byla rovněž vytvořena v rámci ruského vládního projektu, který spojil dohromady poznatky a schopnosti centrálního vědeckého institutu pro vývoj automobilů a oddělení pro konstrukci motorů. Z vývoje by měla nakonec vzniknout i nová řada vozů SUV a dokonce MPV.

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Aurus Senat bude podobně jako Rolls-Royce nabízen s krátkým i prodlouženým rozvorem. Standardní verze měří na délku 5630 mm a její rozvor činí 3300 mm. Pro srovnání, „krátký“ Phantom má na délku 5762 mm a rozvor o velikosti 3552 mm. Senat s prodlouženým rozvorem pak nabídne délku 6630 mm s rozvorem 4300 mm, čímž překonává delší Phantom EWB – jeho délka je 5982 mm a rozvor 3772 mm.

Interiér cílí na tu nejhonosnější klientelu, takže uvnitř najdete prémiovou kůži, dřevo, detaily z leštěného hliníku, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a masážní křesla nebo analogové hodiny uprostřed palubní desky. Ta mimochodem vyniká elegancí a jednoduchostí s minimem tlačítek. Přístrojový panel a displej infotainmentu je spojen do jedné podlouhlé obrazovky, podobně jako u vyšších výbav současných Mercedesů.

Šéfdesignér Rolls-Royce končí. Jeho poslední kreací bylo SUV Cullinan

Šéfdesignér Rolls-Royce končí. Jeho poslední kreací bylo SUV Cullinan

Zákazníci budou mít na výběr ze dvou motorů. Slabší jednotku představuje 4,4litrový osmiválec v kombinaci s elektromotorem, který vyprodukuje celkových 439 kW (598 koní). Prestižnější volbou pak může být 6,6litrový dvanáctiválec o výkonu 632 kW (859 koní), který najdete právě i uvnitř Putinovy limuzíny.

Nutno poznamenat, že motory jsou výsledkem spolupráce ruských inženýrů a automobilky Porsche. Senat je nakonec v obou verzích vybaven i pohonem všech kol a používá devítistupňovou automatickou převodovku.

Na trh v Rusku se Aurus Senat podívá na začátku příštího roku. Model má být ovšem později nabízen i mimo domácí trh. Ceny vozu zatím nebyly zveřejněny, podle všeho má ale ruský luxus vyjít minimálně o 20 % levněji než srovnatelné limuzíny od Rolls-Royce a Bentley.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků