Putinova limuzína má civilní verzi. Je to odpověď na Rolls-Royce Phantom

Novou prezidentskou limuzínu Vladimira Putina jsme mohli zahlédnout už v květnu. Na autosalonu v Moskvě se však nyní objevila i civilní verze tohoto vládního vozu.

Už během premiéry Putinovy nové limuzíny se design novinky přirovnával ke kombinaci Rolls-Roycu Phantom a Mercedesu-Benz třídy S. Civilní verze modelu pod novou značkou Aurus a označením Senat pak nadále připomíná nejen přední maskou zmíněný Phantom, zatímco její interiér vychází hluboce z architektury posledních Mercedesů.

V podstatě jen zkrácená prezidentská limuzína byla rovněž vytvořena v rámci ruského vládního projektu, který spojil dohromady poznatky a schopnosti centrálního vědeckého institutu pro vývoj automobilů a oddělení pro konstrukci motorů. Z vývoje by měla nakonec vzniknout i nová řada vozů SUV a dokonce MPV.

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Aurus Senat bude podobně jako Rolls-Royce nabízen s krátkým i prodlouženým rozvorem. Standardní verze měří na délku 5630 mm a její rozvor činí 3300 mm. Pro srovnání, „krátký“ Phantom má na délku 5762 mm a rozvor o velikosti 3552 mm. Senat s prodlouženým rozvorem pak nabídne délku 6630 mm s rozvorem 4300 mm, čímž překonává delší Phantom EWB – jeho délka je 5982 mm a rozvor 3772 mm.

Interiér cílí na tu nejhonosnější klientelu, takže uvnitř najdete prémiovou kůži, dřevo, detaily z leštěného hliníku, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a masážní křesla nebo analogové hodiny uprostřed palubní desky. Ta mimochodem vyniká elegancí a jednoduchostí s minimem tlačítek. Přístrojový panel a displej infotainmentu je spojen do jedné podlouhlé obrazovky, podobně jako u vyšších výbav současných Mercedesů.

Šéfdesignér Rolls-Royce končí. Jeho poslední kreací bylo SUV Cullinan

Šéfdesignér Rolls-Royce končí. Jeho poslední kreací bylo SUV Cullinan

Zákazníci budou mít na výběr ze dvou motorů. Slabší jednotku představuje 4,4litrový osmiválec v kombinaci s elektromotorem, který vyprodukuje celkových 439 kW (598 koní). Prestižnější volbou pak může být 6,6litrový dvanáctiválec o výkonu 632 kW (859 koní), který najdete právě i uvnitř Putinovy limuzíny.

Nutno poznamenat, že motory jsou výsledkem spolupráce ruských inženýrů a automobilky Porsche. Senat je nakonec v obou verzích vybaven i pohonem všech kol a používá devítistupňovou automatickou převodovku.

Na trh v Rusku se Aurus Senat podívá na začátku příštího roku. Model má být ovšem později nabízen i mimo domácí trh. Ceny vozu zatím nebyly zveřejněny, podle všeho má ale ruský luxus vyjít minimálně o 20 % levněji než srovnatelné limuzíny od Rolls-Royce a Bentley.

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků