Putinova limuzína má civilní verzi. Je to odpověď na Rolls-Royce Phantom

Novou prezidentskou limuzínu Vladimira Putina jsme mohli zahlédnout už v květnu. Na autosalonu v Moskvě se však nyní objevila i civilní verze tohoto vládního vozu.

Už během premiéry Putinovy nové limuzíny se design novinky přirovnával ke kombinaci Rolls-Roycu Phantom a Mercedesu-Benz třídy S. Civilní verze modelu pod novou značkou Aurus a označením Senat pak nadále připomíná nejen přední maskou zmíněný Phantom, zatímco její interiér vychází hluboce z architektury posledních Mercedesů.

V podstatě jen zkrácená prezidentská limuzína byla rovněž vytvořena v rámci ruského vládního projektu, který spojil dohromady poznatky a schopnosti centrálního vědeckého institutu pro vývoj automobilů a oddělení pro konstrukci motorů. Z vývoje by měla nakonec vzniknout i nová řada vozů SUV a dokonce MPV.

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Aurus Senat bude podobně jako Rolls-Royce nabízen s krátkým i prodlouženým rozvorem. Standardní verze měří na délku 5630 mm a její rozvor činí 3300 mm. Pro srovnání, „krátký“ Phantom má na délku 5762 mm a rozvor o velikosti 3552 mm. Senat s prodlouženým rozvorem pak nabídne délku 6630 mm s rozvorem 4300 mm, čímž překonává delší Phantom EWB – jeho délka je 5982 mm a rozvor 3772 mm.

Interiér cílí na tu nejhonosnější klientelu, takže uvnitř najdete prémiovou kůži, dřevo, detaily z leštěného hliníku, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a masážní křesla nebo analogové hodiny uprostřed palubní desky. Ta mimochodem vyniká elegancí a jednoduchostí s minimem tlačítek. Přístrojový panel a displej infotainmentu je spojen do jedné podlouhlé obrazovky, podobně jako u vyšších výbav současných Mercedesů.

Šéfdesignér Rolls-Royce končí. Jeho poslední kreací bylo SUV Cullinan

Šéfdesignér Rolls-Royce končí. Jeho poslední kreací bylo SUV Cullinan

Zákazníci budou mít na výběr ze dvou motorů. Slabší jednotku představuje 4,4litrový osmiválec v kombinaci s elektromotorem, který vyprodukuje celkových 439 kW (598 koní). Prestižnější volbou pak může být 6,6litrový dvanáctiválec o výkonu 632 kW (859 koní), který najdete právě i uvnitř Putinovy limuzíny.

Nutno poznamenat, že motory jsou výsledkem spolupráce ruských inženýrů a automobilky Porsche. Senat je nakonec v obou verzích vybaven i pohonem všech kol a používá devítistupňovou automatickou převodovku.

Na trh v Rusku se Aurus Senat podívá na začátku příštího roku. Model má být ovšem později nabízen i mimo domácí trh. Ceny vozu zatím nebyly zveřejněny, podle všeho má ale ruský luxus vyjít minimálně o 20 % levněji než srovnatelné limuzíny od Rolls-Royce a Bentley.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 4 příspěvky
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků