Putinova limuzína má civilní verzi. Je to odpověď na Rolls-Royce Phantom

Novou prezidentskou limuzínu Vladimira Putina jsme mohli zahlédnout už v květnu. Na autosalonu v Moskvě se však nyní objevila i civilní verze tohoto vládního vozu.

Už během premiéry Putinovy nové limuzíny se design novinky přirovnával ke kombinaci Rolls-Roycu Phantom a Mercedesu-Benz třídy S. Civilní verze modelu pod novou značkou Aurus a označením Senat pak nadále připomíná nejen přední maskou zmíněný Phantom, zatímco její interiér vychází hluboce z architektury posledních Mercedesů.

V podstatě jen zkrácená prezidentská limuzína byla rovněž vytvořena v rámci ruského vládního projektu, který spojil dohromady poznatky a schopnosti centrálního vědeckého institutu pro vývoj automobilů a oddělení pro konstrukci motorů. Z vývoje by měla nakonec vzniknout i nová řada vozů SUV a dokonce MPV.

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Aurus Senat bude podobně jako Rolls-Royce nabízen s krátkým i prodlouženým rozvorem. Standardní verze měří na délku 5630 mm a její rozvor činí 3300 mm. Pro srovnání, „krátký“ Phantom má na délku 5762 mm a rozvor o velikosti 3552 mm. Senat s prodlouženým rozvorem pak nabídne délku 6630 mm s rozvorem 4300 mm, čímž překonává delší Phantom EWB – jeho délka je 5982 mm a rozvor 3772 mm.

Interiér cílí na tu nejhonosnější klientelu, takže uvnitř najdete prémiovou kůži, dřevo, detaily z leštěného hliníku, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a masážní křesla nebo analogové hodiny uprostřed palubní desky. Ta mimochodem vyniká elegancí a jednoduchostí s minimem tlačítek. Přístrojový panel a displej infotainmentu je spojen do jedné podlouhlé obrazovky, podobně jako u vyšších výbav současných Mercedesů.

Šéfdesignér Rolls-Royce končí. Jeho poslední kreací bylo SUV Cullinan

Šéfdesignér Rolls-Royce končí. Jeho poslední kreací bylo SUV Cullinan

Zákazníci budou mít na výběr ze dvou motorů. Slabší jednotku představuje 4,4litrový osmiválec v kombinaci s elektromotorem, který vyprodukuje celkových 439 kW (598 koní). Prestižnější volbou pak může být 6,6litrový dvanáctiválec o výkonu 632 kW (859 koní), který najdete právě i uvnitř Putinovy limuzíny.

Nutno poznamenat, že motory jsou výsledkem spolupráce ruských inženýrů a automobilky Porsche. Senat je nakonec v obou verzích vybaven i pohonem všech kol a používá devítistupňovou automatickou převodovku.

Na trh v Rusku se Aurus Senat podívá na začátku příštího roku. Model má být ovšem později nabízen i mimo domácí trh. Ceny vozu zatím nebyly zveřejněny, podle všeho má ale ruský luxus vyjít minimálně o 20 % levněji než srovnatelné limuzíny od Rolls-Royce a Bentley.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků