Zakladatel proslulé německé automobilky August Horch se díky houževnatosti vypracoval na špičkového výrobce luxusních vozů. Nová výstava vám přiblíží jeho příběh.
Narodil se v roce 1868 ve Winningenu v tehdy nejzápadnější pruské provincii, vyučil se kovářem a v roce 1890 absolvoval technickou školu v saské Mittewidě – tam se stal August Horch inženýrem. Kariéru začal u Karla Benze v Mannheimu, kde se během tří let vypracoval na vedoucího výroby motorových vozidel. Postupem času ale chtěl začít dělat věci po svém – založil tak v roce 1899 svou vlastní firmu A. Horch & Cie v bývalé koňské stáji. Tam leží prapočátek značky Audi, která vás nyní zve do Audi Fora v Neckarsulmu na výstavu o historii značky Horch.
K Audi v jeho současné podobě vedla velmi dlouhá cesta. Horch postavil svůj první vůz v roce 1900, nebyl však úspěšný a dařit se začalo až po roce 1904, kdy se firma přestěhovala do Cvikova a změnila na akciovou společnost. V roce 1909 byl z firmy odejit správní radou po neshodách ohledně budoucího směřování, nesměl pak také používat své jméno. Poblíž proto založil novou společnost s názvem Audi, což je latinský překlad německého slova Horch – slyš.
Během svého života přišel s mnoha inovacemi – přerušovačem pro magnetoelektrické zapalovací systémy, kardanem, lehkými slitinami pro odlévání klikových skříní a skříní převodovek, použitím chromniklové oceli pro ozubená kola nebo třeba závěsnými ventily.
Ke spojení firem Audi a Horch došlo začátkem 30. let kvůli těžkým hospodářským podmínkám, z iniciativy Saské státní banky pak v roce 1932 došlo ke spojení značek Audi, DKW, Horch a Wanderer pod Auto Union AG, druhou největší automobilovou skupinu v Německu. Tehdy se Horch vypracoval na předního výrobce luxusních vozů, po druhé světové válce značka s jeho jménem zanikla. V Neckarsulmu si nyní můžete prohlédnout repliku prvního vozu, první sériový osmiválcový vůz v Německu Horch 8 typu 303 nebo první velkosériový dvanáctiválec Horch 670. Výstava trvá do konce letošního roku.