V Ingolstadtu vážně přemýšlí nad možností vyrobit konkurenta pro chorvatský Rimac, se současnými lithium-iontovými akumulátory by to ale podle Audi nemělo smysl.
Že Audi zkoumá možnosti vývoje a výroby sportovního vozu poháněného čistě bateriemi, vás nejspíše nepřekvapí. Koneckonců německá značka ve své nabídce takový vůz už měla. Částečně experimentální model R8 e-tron s výkonem 462 koní a točivým momentem 920 newtonmetrů byl v nabídce v polovině této dekády, stál milion eur a na stovku byl schopen akcelerovat za 3,9 sekundy. Potíž byla akorát v tom, že vůz téměř nikdo nechtěl.
Automobilka tvrdí, že prodala „méně než 100 aut“, kolik jich ale ve skutečnosti dodala svým zákazníkům, oficiálně nikdy neřekla, takže jich klidně mohlo být deset nebo i jen pět. Tento vůz měl akumulátory o kapacitě 92 kWh, což je ekvivalent přibližně 35 litrů benzínu a při plném využití potenciálu auto logicky dlouho jezdit nevydrželo.
Právě tomuto se chce Audi vyhnout, myšlenka elektrického supersportu však jeho lidem pořád spát nedá. „Zvažujeme v tuto chvíli všechno, nicméně osobně věřím tomu, že momentálně potřebujeme především pořádné baterie,“ odpověděl australskému Motoringu šéf produktové komunikace Peter Oberndorfer na otázku, jestli firma zvažuje sportovní elektromobil.
„Když jezdíte opravdu rychle, potřebujete patřičnou kapacitu, protože nechcete strávit tři dny na cestě z Nürburgringu do Mnichova,“ připomněl Oberndorfer, čímž chtěl zdůraznit, že takový výlet přes 500 km by s dnešními klasickými lithium-iontovými akumulátory vyžadoval časté dobíjení. Řešení?
Oberndorfer prozradil, že jeho lidé se zajímají o baterie s pevným elektrolytem, které jsou schopné zvládat mnohem vyšší tepelné zatížení něž lithium-iontové či lithium-polymerové jednotky. Audi počítá také s vyšší energetickou hustotou, což umožní snížit hmotnost akumulátorů a tím pádem i vylepšit dynamiku. To je pro sportovní auto rozhodující faktor, problém je pouze v tom, že tento typ baterky je pořád extrémně drahý.
Co zatím není jasné, je to, jestli budoucí elektrický supersport dorazí jako náhrada Audi R8, jehož současnot díky slušné poptávce ohrožená není. Každopádně typová řada strojů s přídomkem e-tron začne již brzy doplňovat a zčásti i nahrazovat klasická auta se spalovacími motory. První dorazí elektrické SUV, na trhu bude k mání už příští rok a následovat bude e-tron GT, čtyřdveřové sportovní auto, patrně něco na způsob Audi A7. V prodeji má být ale až v roce 2021.