Audi zvažuje elektrický supersport, brzdí ho ale limity dnešních baterií

V Ingolstadtu vážně přemýšlí nad možností vyrobit konkurenta pro chorvatský Rimac, se současnými lithium-iontovými akumulátory by to ale podle Audi nemělo smysl.

Že Audi zkoumá možnosti vývoje a výroby sportovního vozu poháněného čistě bateriemi, vás nejspíše nepřekvapí. Koneckonců německá značka ve své nabídce takový vůz už měla. Částečně experimentální model R8 e-tron s výkonem 462 koní a točivým momentem 920 newtonmetrů byl v nabídce v polovině této dekády, stál milion eur a na stovku byl schopen akcelerovat za 3,9 sekundy. Potíž byla akorát v tom, že vůz téměř nikdo nechtěl.

Elektrické Audi e-tron už má cenu. A to ho ještě ani nikdo neviděl!

Elektrické Audi e-tron už má cenu. A to ho ještě ani nikdo neviděl!

Automobilka tvrdí, že prodala „méně než 100 aut“, kolik jich ale ve skutečnosti dodala svým zákazníkům, oficiálně nikdy neřekla, takže jich klidně mohlo být deset nebo i jen pět. Tento vůz měl akumulátory o kapacitě 92 kWh, což je ekvivalent přibližně 35 litrů benzínu a při plném využití potenciálu auto logicky dlouho jezdit nevydrželo.

Právě tomuto se chce Audi vyhnout, myšlenka elektrického supersportu však jeho lidem pořád spát nedá. „Zvažujeme v tuto chvíli všechno, nicméně osobně věřím tomu, že momentálně potřebujeme především pořádné baterie,“ odpověděl australskému Motoringu šéf produktové komunikace Peter Oberndorfer na otázku, jestli firma zvažuje sportovní elektromobil.

Audi R8 e-tron končí. Prodalo se méně než 100 kusů!

Audi R8 e-tron končí. Prodalo se méně než 100 kusů!

„Když jezdíte opravdu rychle, potřebujete patřičnou kapacitu, protože nechcete strávit tři dny na cestě z Nürburgringu do Mnichova,“ připomněl Oberndorfer, čímž chtěl zdůraznit, že takový výlet přes 500 km by s dnešními klasickými lithium-iontovými akumulátory vyžadoval časté dobíjení. Řešení?

Oberndorfer prozradil, že jeho lidé se zajímají o baterie s pevným elektrolytem, které jsou schopné zvládat mnohem vyšší tepelné zatížení něž lithium-iontové či lithium-polymerové jednotky. Audi počítá také s vyšší energetickou hustotou, což umožní snížit hmotnost akumulátorů a tím pádem i vylepšit dynamiku. To je pro sportovní auto rozhodující faktor, problém je pouze v tom, že tento typ baterky je pořád extrémně drahý.

Audi Q7 e-tron quattro má českou cenu. Dáte za něj 2,25 milionu korun

Audi Q7 e-tron quattro má českou cenu. Dáte za něj 2,25 milionu korun

Co zatím není jasné, je to, jestli budoucí elektrický supersport dorazí jako náhrada Audi R8, jehož současnot díky slušné poptávce ohrožená není. Každopádně typová řada strojů s přídomkem e-tron začne již brzy doplňovat a zčásti i nahrazovat klasická auta se spalovacími motory. První dorazí elektrické SUV, na trhu bude k mání už příští rok a následovat bude e-tron GT, čtyřdveřové sportovní auto, patrně něco na způsob Audi A7. V prodeji má být ale až v roce 2021.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků