Audi zvažuje elektrický supersport, brzdí ho ale limity dnešních baterií

V Ingolstadtu vážně přemýšlí nad možností vyrobit konkurenta pro chorvatský Rimac, se současnými lithium-iontovými akumulátory by to ale podle Audi nemělo smysl.

Že Audi zkoumá možnosti vývoje a výroby sportovního vozu poháněného čistě bateriemi, vás nejspíše nepřekvapí. Koneckonců německá značka ve své nabídce takový vůz už měla. Částečně experimentální model R8 e-tron s výkonem 462 koní a točivým momentem 920 newtonmetrů byl v nabídce v polovině této dekády, stál milion eur a na stovku byl schopen akcelerovat za 3,9 sekundy. Potíž byla akorát v tom, že vůz téměř nikdo nechtěl.

Elektrické Audi e-tron už má cenu. A to ho ještě ani nikdo neviděl!

Elektrické Audi e-tron už má cenu. A to ho ještě ani nikdo neviděl!

Automobilka tvrdí, že prodala „méně než 100 aut“, kolik jich ale ve skutečnosti dodala svým zákazníkům, oficiálně nikdy neřekla, takže jich klidně mohlo být deset nebo i jen pět. Tento vůz měl akumulátory o kapacitě 92 kWh, což je ekvivalent přibližně 35 litrů benzínu a při plném využití potenciálu auto logicky dlouho jezdit nevydrželo.

Právě tomuto se chce Audi vyhnout, myšlenka elektrického supersportu však jeho lidem pořád spát nedá. „Zvažujeme v tuto chvíli všechno, nicméně osobně věřím tomu, že momentálně potřebujeme především pořádné baterie,“ odpověděl australskému Motoringu šéf produktové komunikace Peter Oberndorfer na otázku, jestli firma zvažuje sportovní elektromobil.

Audi R8 e-tron končí. Prodalo se méně než 100 kusů!

Audi R8 e-tron končí. Prodalo se méně než 100 kusů!

„Když jezdíte opravdu rychle, potřebujete patřičnou kapacitu, protože nechcete strávit tři dny na cestě z Nürburgringu do Mnichova,“ připomněl Oberndorfer, čímž chtěl zdůraznit, že takový výlet přes 500 km by s dnešními klasickými lithium-iontovými akumulátory vyžadoval časté dobíjení. Řešení?

Oberndorfer prozradil, že jeho lidé se zajímají o baterie s pevným elektrolytem, které jsou schopné zvládat mnohem vyšší tepelné zatížení něž lithium-iontové či lithium-polymerové jednotky. Audi počítá také s vyšší energetickou hustotou, což umožní snížit hmotnost akumulátorů a tím pádem i vylepšit dynamiku. To je pro sportovní auto rozhodující faktor, problém je pouze v tom, že tento typ baterky je pořád extrémně drahý.

Audi Q7 e-tron quattro má českou cenu. Dáte za něj 2,25 milionu korun

Audi Q7 e-tron quattro má českou cenu. Dáte za něj 2,25 milionu korun

Co zatím není jasné, je to, jestli budoucí elektrický supersport dorazí jako náhrada Audi R8, jehož současnot díky slušné poptávce ohrožená není. Každopádně typová řada strojů s přídomkem e-tron začne již brzy doplňovat a zčásti i nahrazovat klasická auta se spalovacími motory. První dorazí elektrické SUV, na trhu bude k mání už příští rok a následovat bude e-tron GT, čtyřdveřové sportovní auto, patrně něco na způsob Audi A7. V prodeji má být ale až v roce 2021.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků