Audi zvažuje dvě ostré verze SUV Q2. Mohou dostat motory z S3 a RS3

Audi zvažuje dvě ostré verze SUV Q2. Mohou dostat motory z S3 a RS3

Nejmenší crossover z Ingolstadtu se sice dostane do prodeje až na podzim letošního roku, ale automobilka už přemýšlí nad jeho další budoucností. Jako další krok se logicky jeví sportovní verze, která by mohla nést označení SQ2. Vzhledem k tomu, že klasická Q2 stojí na modulární platformě MQB, nebylo by nijak zvlášť složité vybavit ji stejnou pohonnou jednotkou, jakou disponuje Audi A3, respektive její přiostřená verze S3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejmenší crossover od Audi by měl dorazit i ve sportovní verzi, automobilka ovšem přemýšlí i nad nekompromisním provedením RS Q2 s pětiválcovým motorem

To by znamenalo, že se pod přední kapotou usídlí zážehový dvoulitr TFSI, který by mohl disponovat výkonem 228 kW (310 koní) a točivým momentem 400 Nm. Na kompaktní crossover docela solidní hodnoty, co říkáte?

Audi RS3 Sportback vs. Mercedes-Benz CLA 45 AMG: Dálkový duel

Audi RS3 Sportback vs. Mercedes-Benz CLA 45 AMG: Dálkový duel

Jenže to není všechno. Lidem z britského magazínu Auto Express se podařilo zjistit, že u Audi dokonce přemýšlejí nad modelem opatřeným písmenky RS. V takovém případě by se o pohon zasloužil pětiválec z RS3, který bude ve své chystané verzi produkovat výkon 298 kW (400 koní).

S takovým arzenálem už by Audi bez problémů deklasovalo Mercedes-AMG GLA 45, který ze svého dvoulitru vydoluje nanejvýš 276 kW (375 koní). Mercedes má ovšem jednu nezanedbatelnou výhodu - už je dávno v prodeji, zatímco ostré Audi se nedočkáme dříve než příští rok.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků