Audi zvažuje dvě ostré verze SUV Q2. Mohou dostat motory z S3 a RS3

Audi zvažuje dvě ostré verze SUV Q2. Mohou dostat motory z S3 a RS3

Nejmenší crossover z Ingolstadtu se sice dostane do prodeje až na podzim letošního roku, ale automobilka už přemýšlí nad jeho další budoucností. Jako další krok se logicky jeví sportovní verze, která by mohla nést označení SQ2. Vzhledem k tomu, že klasická Q2 stojí na modulární platformě MQB, nebylo by nijak zvlášť složité vybavit ji stejnou pohonnou jednotkou, jakou disponuje Audi A3, respektive její přiostřená verze S3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejmenší crossover od Audi by měl dorazit i ve sportovní verzi, automobilka ovšem přemýšlí i nad nekompromisním provedením RS Q2 s pětiválcovým motorem

To by znamenalo, že se pod přední kapotou usídlí zážehový dvoulitr TFSI, který by mohl disponovat výkonem 228 kW (310 koní) a točivým momentem 400 Nm. Na kompaktní crossover docela solidní hodnoty, co říkáte?

Audi RS3 Sportback vs. Mercedes-Benz CLA 45 AMG: Dálkový duel

Audi RS3 Sportback vs. Mercedes-Benz CLA 45 AMG: Dálkový duel

Jenže to není všechno. Lidem z britského magazínu Auto Express se podařilo zjistit, že u Audi dokonce přemýšlejí nad modelem opatřeným písmenky RS. V takovém případě by se o pohon zasloužil pětiválec z RS3, který bude ve své chystané verzi produkovat výkon 298 kW (400 koní).

S takovým arzenálem už by Audi bez problémů deklasovalo Mercedes-AMG GLA 45, který ze svého dvoulitru vydoluje nanejvýš 276 kW (375 koní). Mercedes má ovšem jednu nezanedbatelnou výhodu - už je dávno v prodeji, zatímco ostré Audi se nedočkáme dříve než příští rok.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků