Audi zavede komunikaci aut s infrastrukturou. Vozy si popovídají se semafory

7 komentářů

Dagmarrr
21. prosince • 16:20

Hlavně pořád chybí informace o tom, že se blíží sanitka (policajti, hasiči atd.). Proč se semafory nepřepnou tak, že všem svítí červená a k tomu třeba bliká oranžová??? Takhle stojíte někde v křižovatce, najednou houkání a vy nevíte, kde se to zrovna na vás vynoří za tramvají... Nebo někdo s ohuleným rádiem klidně před nimi trčí a oni blikají, houkají, pacient kolabuje a dotyčný nic... Mělo by to umět komunikovat se semafory a s autem (že vám to ztlumí rádio a zahlásí odkud se co houkající blíží). Samozřejmě ty zbývající vteřiny červené jsou dobré, u vlaku mnohdy minuty a minuty..., (obzvláště na trati přes Prahu 6....).

roman
15. prosince • 17:08

V Turecku na semaforech blikaj vteřiny kolik zbejvá do změny každý barvy. To si u nás můžeme nechat jenom zdát, tady si budem muset pořizovat Audiny abysme věděli:-D

Antiautomat
15. prosince • 12:05

Idu na to dobre. So vsemoznou elektronikou v aute, ktora sa spolieha len a len na seba, to nikdy nebude v premavke fungovat. Centralizovane riesenie je samozrejme do buducnosti jedine funkcne, auto (alebo skor individualny prostriedok dopravy) buducnosti ponesie len tolko elektroniky a vypocetneho vykonu, kolko mu bude nevyhnutne potrebne (vratane zalozneho). A pojde sa dalej, pride sa na to, ze ponesie aj to maximum vykonu 'zeleza', ktore mu bude stacit. Vzdialene analogia s parnymi vlakmi a elektrickymi v prvom, a jednosmernou vs striedavou trakciou v druhom stupni.

Quebe
15. prosince • 10:42

Trochu nadsázka :-D :Vzhledem k jízdnímu stylu řidičů Audi by to mělo spíš sloužit k včasnému varování, že se podobný mistr blíží a že brzy nastane krizovka, jelikož do křižovatky vjede vůz na červenou :-P

JirkaK
15. prosince • 9:24

Podobné technologie dávno existují i v Evropě. V zahraničí je například běžné blikání zelené několik vteřin před jejím koncem. Nic co by nešlo obratem naprogramovat do většiny moderních semaforů. A nejsou k tomu potřeba ani chytrá auta, ani chytré telefony, ani chytré semafory. Také je na pováženou praktická likvidace "zelené vlny" na průjezdech městy a její nahrazování "červenou vlnou". U nás je prioritou spíš vybírání pokut než plynulost dopravy.

Jig
18. prosince • 9:53

Přesně tak. Namísto toho aby se průjezdná kapacita křižovatek využívala, tak se uměle snižuje. V mnohých "zaostalých" státech je už dlouhé roky běžné, že min. na vytížených křižovatkách je odpočet do změny, aby se mohli všichni připravit a zvýšila se tak plynulost. Nebo velice by pomohlo i to blikání přes změnou.
Dále nechápu proč u nás nejsou "zelené šipky" resp. styl to co je v americe tedy když svítí červená, může se odbočit vpravo, pokud se dá přednost v jízdě ostatním (tedy jako kdyby tam nebyl semafor ale jen Dej přednost v jízdě), pokud to není výslovně zakázáno. V Německu to řeší přidáním tabulky kde je ta šipka jen natisklá (a funkčně je to jako v USA, tedy když svítí červená na semaforu, tak ta šipka funguje jen jako dej přednost v jízdě). A konkrétně v mém městě je na nejvytíženější křižovatce sice instalovaná světelná šipka, avšak cyklus je nastavená tak, že funguje cca. od 18 a 19 hodiny přes noc a přes víkendy. Od 7 do 18-19 je pravidelně vypnutá a už roky jsem jí v tento moment neviděl svítit. Tedy doprava je mnohem klidnější ... resp. ty kolony tam jsou celkem v klidu o mnoho déle, než by mohly... stačilo by jen uměle nesnižovat kapacitu průjezdnosti. ... ač na to jsou mistři v Praze. Hrozně mě "baví" to jejich zklidňování dopravy na důležitých tepnách např. exit z Blanky na Plzeňskou, kde byly vždy dva pruhy, tak jeden ubrali a hned je to klidnější. Přitom mi dává smysl když chci odvézt odněkud dopravu tak naopak pruhy přidám aby to bylo rychle pryč. Stejně tak na Vypichu když nedávno předělávali celou křižovatku, tak že ve směru do centra uměle snížili počet pruhů ze dvou na jeden a ještě přidali semafor - přidělali zde nástupiště pro tramvaje, nicméně konkrétně zde je spoustu místa kde mohli zachovat jak ostrůvek tak i ty dva jízdní pruhy. A pak se příslušní diví, že se tam tvoří zácpy, když za velkou křižovatkou asi 100-150m dají v hlavním směru zúžení do jednoho plus semafor.

Miyaki
15. prosince • 10:20

Tady ve zdejsim kocourkove je fundamentalni prioritou ZKLIDNOVANI dopravy, rozumej "individualni jizdu vozidlem vam tak okorenit abyste priste na individualni prepravu nepomyslel" napr. zona 30 km/h, parkovaci zony, naduzivani retarderu, les neco omezujicich znacek, cervena vlna, zuzovani vicepruhovych silnic, zamerne umistovani barier a bloku do rovnych useku apod. Ale co si kocourkovsky elektorat zvolil to ma ...

Doporučujeme

Články odjinud