Audi zavede komunikaci aut s infrastrukturou. Vozy si popovídají se semafory

JirkaK  |  15. 12. 2016 09:24  |  [37.221.244.xxx]

Podobné technologie dávno existují i v Evropě. V zahraničí je například běžné blikání zelené několik vteřin před jejím koncem. Nic co by nešlo obratem naprogramovat do většiny moderních semaforů. A nejsou k tomu potřeba ani chytrá auta, ani chytré telefony, ani chytré semafory. Také je na pováženou praktická likvidace "zelené vlny" na průjezdech městy a její nahrazování "červenou vlnou". U nás je prioritou spíš vybírání pokut než plynulost dopravy.

Odpovědět  |   | 
Miyaki  |  15. 12. 2016 10:20  |  [37.48.8.xxx]

Tady ve zdejsim kocourkove je fundamentalni prioritou ZKLIDNOVANI dopravy, rozumej "individualni jizdu vozidlem vam tak okorenit abyste priste na individualni prepravu nepomyslel" napr. zona 30 km/h, parkovaci zony, naduzivani retarderu, les neco omezujicich znacek, cervena vlna, zuzovani vicepruhovych silnic, zamerne umistovani barier a bloku do rovnych useku apod. Ale co si kocourkovsky elektorat zvolil to ma ...

Odpovědět  |   | 
Jig  |  18. 12. 2016 09:53  |  [46.29.227.xxx]

Přesně tak. Namísto toho aby se průjezdná kapacita křižovatek využívala, tak se uměle snižuje. V mnohých "zaostalých" státech je už dlouhé roky běžné, že min. na vytížených křižovatkách je odpočet do změny, aby se mohli všichni připravit a zvýšila se tak plynulost. Nebo velice by pomohlo i to blikání přes změnou.
Dále nechápu proč u nás nejsou "zelené šipky" resp. styl to co je v americe tedy když svítí červená, může se odbočit vpravo, pokud se dá přednost v jízdě ostatním (tedy jako kdyby tam nebyl semafor ale jen Dej přednost v jízdě), pokud to není výslovně zakázáno. V Německu to řeší přidáním tabulky kde je ta šipka jen natisklá (a funkčně je to jako v USA, tedy když svítí červená na semaforu, tak ta šipka funguje jen jako dej přednost v jízdě). A konkrétně v mém městě je na nejvytíženější křižovatce sice instalovaná světelná šipka, avšak cyklus je nastavená tak, že funguje cca. od 18 a 19 hodiny přes noc a přes víkendy. Od 7 do 18-19 je pravidelně vypnutá a už roky jsem jí v tento moment neviděl svítit. Tedy doprava je mnohem klidnější ... resp. ty kolony tam jsou celkem v klidu o mnoho déle, než by mohly... stačilo by jen uměle nesnižovat kapacitu průjezdnosti. ... ač na to jsou mistři v Praze. Hrozně mě "baví" to jejich zklidňování dopravy na důležitých tepnách např. exit z Blanky na Plzeňskou, kde byly vždy dva pruhy, tak jeden ubrali a hned je to klidnější. Přitom mi dává smysl když chci odvézt odněkud dopravu tak naopak pruhy přidám aby to bylo rychle pryč. Stejně tak na Vypichu když nedávno předělávali celou křižovatku, tak že ve směru do centra uměle snížili počet pruhů ze dvou na jeden a ještě přidali semafor - přidělali zde nástupiště pro tramvaje, nicméně konkrétně zde je spoustu místa kde mohli zachovat jak ostrůvek tak i ty dva jízdní pruhy. A pak se příslušní diví, že se tam tvoří zácpy, když za velkou křižovatkou asi 100-150m dají v hlavním směru zúžení do jednoho plus semafor.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  15. 12. 2016 10:42  |  [193.179.167.xxx]

Trochu nadsázka :

Vzhledem k jízdnímu stylu řidičů Audi by to mělo spíš sloužit k včasnému varování, že se podobný mistr blíží a že brzy nastane krizovka, jelikož do křižovatky vjede vůz na červenou

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  15. 12. 2016 12:05  |  [198.28.69.xxx]

Idu na to dobre. So vsemoznou elektronikou v aute, ktora sa spolieha len a len na seba, to nikdy nebude v premavke fungovat. Centralizovane riesenie je samozrejme do buducnosti jedine funkcne, auto (alebo skor individualny prostriedok dopravy) buducnosti ponesie len tolko elektroniky a vypocetneho vykonu, kolko mu bude nevyhnutne potrebne (vratane zalozneho). A pojde sa dalej, pride sa na to, ze ponesie aj to maximum vykonu 'zeleza', ktore mu bude stacit. Vzdialene analogia s parnymi vlakmi a elektrickymi v prvom, a jednosmernou vs striedavou trakciou v druhom stupni.

Odpovědět  |   | 
roman  |  15. 12. 2016 17:08  |  [46.135.116.xxx]

V Turecku na semaforech blikaj vteřiny kolik zbejvá do změny každý barvy. To si u nás můžeme nechat jenom zdát, tady si budem muset pořizovat Audiny abysme věděli

Odpovědět  |   | 
Dagmarrr  |  21. 12. 2016 16:20

Hlavně pořád chybí informace o tom, že se blíží sanitka (policajti, hasiči atd.). Proč se semafory nepřepnou tak, že všem svítí červená a k tomu třeba bliká oranžová??? Takhle stojíte někde v křižovatce, najednou houkání a vy nevíte, kde se to zrovna na vás vynoří za tramvají... Nebo někdo s ohuleným rádiem klidně před nimi trčí a oni blikají, houkají, pacient kolabuje a dotyčný nic... Mělo by to umět komunikovat se semafory a s autem (že vám to ztlumí rádio a zahlásí odkud se co houkající blíží). Samozřejmě ty zbývající vteřiny červené jsou dobré, u vlaku mnohdy minuty a minuty..., (obzvláště na trati přes Prahu 6....).

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků

Nejčtenější články

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici nedoporučí. Přehled po kategoriích

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici n…

Přece jen objektivnější hodnocení spolehlivosti jednotlivých automobilů než průzkumy mezi vlastníky, nabízejí technici ze stanic technické kontroly. Nyní v Německu zveřejnili žebříček nejvíce a nejméně spolehlivých aut ve stáří od jednoho roku až do devíti let.

2.  10.  2017 | | 32 N/A
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. …

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších vozů této korejské automobilky

21.  9.  2017 | | 5 N/A
Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původní ceny. Motory drží, a zbytek?

Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původn…

BMW X5 bylo prvním SUV vyvinutým pod taktovkou mnichovské značky. Ceny nejlevnějších kusů nyní padají ke stu tisícům korun. Rozhodli jsme se zjistit, jak model funguje ojetý.

30.  9.  2017 | | 19 N/A
Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydr…

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás vybrali desítku těch nejdéle vyráběných. Nejspíš nepřekvapí, že vznětový není ani jeden z nich…

15.  10.  2017 | | 23 N/A
9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A…

Jiný kraj, jiný mrav - to, co se dobře prodává v Japonsku, nemusí fungovat v Americe. Automobilky tak záměrně některé své modely na určitých trzích vůbec nenabízí. Tohle je náš přehled devíti hodně zajímavých automobilů, které se v Evropě neprodávají.

8.  10.  2017 | | 13 N/A