Audi zavede komunikaci aut s infrastrukturou. Vozy si popovídají se semafory

Modely A4, Q5 a Q7 dostanou systém nazvaný Traffic Light Information. Vybrané Audi začnou komunikovat se semafory, zatím pouze v Las Vegas. Tvůrci si od vynálezu slibují více komfortu pro řidiče.

Představte si, že zastavíte na červenou, a na displeji svého automobilu uvidíte odpočítávající se čas, který zbývá do zelené. Nebo se naopak blížíte k zeleně svítícímu semaforu, ale auto vás upozorní, že projet už nestihnete. Přesně to budou velmi brzy zažívat řidiči některých nových Audi v americkém Las Vegas.

Komunikace mezi autem a semaforem probíhá přes síť 4G LTE. Vůz musí mít nainstalovaný příplatkový balíček Connect Prime, který zákazníka přijde v přepočtu na 5 000 korun na půl roku, respektive 12 500 na rok. Služba umí i vyhledávat nejlevnější benzin, volné parkovací místo a poskytuje posádce signál Wi-Fi. Tímto příplatkovým prvkem disponuje ve Spojených státech až 80 % modelů A4. I pro tyto již vyrobené vozy je inovace k dispozici.

Zkoumali jsme, jak funguje nejchytřejší křižovatka v Česku

Zkoumali jsme, jak funguje nejchytřejší křižovatka v Česku

S daty spolupracuje rovněž systém start-stop, který motor nevypne, pokud ví, že zelená přijde za pár sekund. Odpočítávání času, po které bude svítit daný signál na křižovatce, ke které se blížíme, běží na obrazovce infotainmentu a na head-up displeji, pokud je jím vůz vybaven.

V budoucnosti by spolupráce aut s městskou infrastrukturou mohla vyústit v lepší řízení provozu. Díky autonomnímu řízení, které se taktéž pomalu stává realitou, by tak váš vůz teoreticky ani nemusel zastavovat – systém by jen určil vhodnou rychlost a auta by se městem přesouvala ve skupinkách na „zelené vlně“ semaforů. Snížila by se tím spotřeba paliva i emise, neboť právě tyto parametry pomáhá snižovat co možná nejplynulejší jízda bez častého zpomalování a rozjíždění.

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Automobilka slibuje, že se velmi brzy „chytré“ semafory rozšíří po celých Spojených státech. Doufejme, že tuto technologii budeme brzy moci vyzkoušet i na starém kontinentě. Podobné inovaci se věnuje také společnost Jaguar Land Rover.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků