Audi zavede komunikaci aut s infrastrukturou. Vozy si popovídají se semafory

Modely A4, Q5 a Q7 dostanou systém nazvaný Traffic Light Information. Vybrané Audi začnou komunikovat se semafory, zatím pouze v Las Vegas. Tvůrci si od vynálezu slibují více komfortu pro řidiče.

Představte si, že zastavíte na červenou, a na displeji svého automobilu uvidíte odpočítávající se čas, který zbývá do zelené. Nebo se naopak blížíte k zeleně svítícímu semaforu, ale auto vás upozorní, že projet už nestihnete. Přesně to budou velmi brzy zažívat řidiči některých nových Audi v americkém Las Vegas.

Komunikace mezi autem a semaforem probíhá přes síť 4G LTE. Vůz musí mít nainstalovaný příplatkový balíček Connect Prime, který zákazníka přijde v přepočtu na 5 000 korun na půl roku, respektive 12 500 na rok. Služba umí i vyhledávat nejlevnější benzin, volné parkovací místo a poskytuje posádce signál Wi-Fi. Tímto příplatkovým prvkem disponuje ve Spojených státech až 80 % modelů A4. I pro tyto již vyrobené vozy je inovace k dispozici.

Zkoumali jsme, jak funguje nejchytřejší křižovatka v Česku

Zkoumali jsme, jak funguje nejchytřejší křižovatka v Česku

S daty spolupracuje rovněž systém start-stop, který motor nevypne, pokud ví, že zelená přijde za pár sekund. Odpočítávání času, po které bude svítit daný signál na křižovatce, ke které se blížíme, běží na obrazovce infotainmentu a na head-up displeji, pokud je jím vůz vybaven.

V budoucnosti by spolupráce aut s městskou infrastrukturou mohla vyústit v lepší řízení provozu. Díky autonomnímu řízení, které se taktéž pomalu stává realitou, by tak váš vůz teoreticky ani nemusel zastavovat – systém by jen určil vhodnou rychlost a auta by se městem přesouvala ve skupinkách na „zelené vlně“ semaforů. Snížila by se tím spotřeba paliva i emise, neboť právě tyto parametry pomáhá snižovat co možná nejplynulejší jízda bez častého zpomalování a rozjíždění.

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Automobilka slibuje, že se velmi brzy „chytré“ semafory rozšíří po celých Spojených státech. Doufejme, že tuto technologii budeme brzy moci vyzkoušet i na starém kontinentě. Podobné inovaci se věnuje také společnost Jaguar Land Rover.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků