Audi zavede komunikaci aut s infrastrukturou. Vozy si popovídají se semafory

Modely A4, Q5 a Q7 dostanou systém nazvaný Traffic Light Information. Vybrané Audi začnou komunikovat se semafory, zatím pouze v Las Vegas. Tvůrci si od vynálezu slibují více komfortu pro řidiče.

Představte si, že zastavíte na červenou, a na displeji svého automobilu uvidíte odpočítávající se čas, který zbývá do zelené. Nebo se naopak blížíte k zeleně svítícímu semaforu, ale auto vás upozorní, že projet už nestihnete. Přesně to budou velmi brzy zažívat řidiči některých nových Audi v americkém Las Vegas.

Komunikace mezi autem a semaforem probíhá přes síť 4G LTE. Vůz musí mít nainstalovaný příplatkový balíček Connect Prime, který zákazníka přijde v přepočtu na 5 000 korun na půl roku, respektive 12 500 na rok. Služba umí i vyhledávat nejlevnější benzin, volné parkovací místo a poskytuje posádce signál Wi-Fi. Tímto příplatkovým prvkem disponuje ve Spojených státech až 80 % modelů A4. I pro tyto již vyrobené vozy je inovace k dispozici.

Zkoumali jsme, jak funguje nejchytřejší křižovatka v Česku

Zkoumali jsme, jak funguje nejchytřejší křižovatka v Česku

S daty spolupracuje rovněž systém start-stop, který motor nevypne, pokud ví, že zelená přijde za pár sekund. Odpočítávání času, po které bude svítit daný signál na křižovatce, ke které se blížíme, běží na obrazovce infotainmentu a na head-up displeji, pokud je jím vůz vybaven.

V budoucnosti by spolupráce aut s městskou infrastrukturou mohla vyústit v lepší řízení provozu. Díky autonomnímu řízení, které se taktéž pomalu stává realitou, by tak váš vůz teoreticky ani nemusel zastavovat – systém by jen určil vhodnou rychlost a auta by se městem přesouvala ve skupinkách na „zelené vlně“ semaforů. Snížila by se tím spotřeba paliva i emise, neboť právě tyto parametry pomáhá snižovat co možná nejplynulejší jízda bez častého zpomalování a rozjíždění.

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Automobilka slibuje, že se velmi brzy „chytré“ semafory rozšíří po celých Spojených státech. Doufejme, že tuto technologii budeme brzy moci vyzkoušet i na starém kontinentě. Podobné inovaci se věnuje také společnost Jaguar Land Rover.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků