Audi zavede komunikaci aut s infrastrukturou. Vozy si popovídají se semafory

Modely A4, Q5 a Q7 dostanou systém nazvaný Traffic Light Information. Vybrané Audi začnou komunikovat se semafory, zatím pouze v Las Vegas. Tvůrci si od vynálezu slibují více komfortu pro řidiče.

Představte si, že zastavíte na červenou, a na displeji svého automobilu uvidíte odpočítávající se čas, který zbývá do zelené. Nebo se naopak blížíte k zeleně svítícímu semaforu, ale auto vás upozorní, že projet už nestihnete. Přesně to budou velmi brzy zažívat řidiči některých nových Audi v americkém Las Vegas.

Komunikace mezi autem a semaforem probíhá přes síť 4G LTE. Vůz musí mít nainstalovaný příplatkový balíček Connect Prime, který zákazníka přijde v přepočtu na 5 000 korun na půl roku, respektive 12 500 na rok. Služba umí i vyhledávat nejlevnější benzin, volné parkovací místo a poskytuje posádce signál Wi-Fi. Tímto příplatkovým prvkem disponuje ve Spojených státech až 80 % modelů A4. I pro tyto již vyrobené vozy je inovace k dispozici.

Zkoumali jsme, jak funguje nejchytřejší křižovatka v Česku

Zkoumali jsme, jak funguje nejchytřejší křižovatka v Česku

S daty spolupracuje rovněž systém start-stop, který motor nevypne, pokud ví, že zelená přijde za pár sekund. Odpočítávání času, po které bude svítit daný signál na křižovatce, ke které se blížíme, běží na obrazovce infotainmentu a na head-up displeji, pokud je jím vůz vybaven.

V budoucnosti by spolupráce aut s městskou infrastrukturou mohla vyústit v lepší řízení provozu. Díky autonomnímu řízení, které se taktéž pomalu stává realitou, by tak váš vůz teoreticky ani nemusel zastavovat – systém by jen určil vhodnou rychlost a auta by se městem přesouvala ve skupinkách na „zelené vlně“ semaforů. Snížila by se tím spotřeba paliva i emise, neboť právě tyto parametry pomáhá snižovat co možná nejplynulejší jízda bez častého zpomalování a rozjíždění.

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Automobilka slibuje, že se velmi brzy „chytré“ semafory rozšíří po celých Spojených státech. Doufejme, že tuto technologii budeme brzy moci vyzkoušet i na starém kontinentě. Podobné inovaci se věnuje také společnost Jaguar Land Rover.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 34 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků