Audi zastavilo vývoj čtyřválce s výkonem 420 koní. Kvůli Dieselgate?

Rok 2014 byl pro příznivce koncernu Volkswagen jako z říše snů. Značky Volkswagen a Audi představily studie Golf R 400 a TT quattro sport (420), vybavené motorem 2.0 TSI (EA888) o výkonu 400, respektive 420 koní. Oficiálně se sice ohledně jejich budoucnosti naoko ošívali, ale mezi řádky šlo vyčíst, že tahle auta skutečně vzniknou.

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby  

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby  

Situaci však dost zkomplikovala Dieselgate a o Golfu R 400 se hovořilo jako o jednom z hlavních kandidátů na přesun do šuplíku – a letos bylo skutečně rozhodnuto o ukončení vývoje. Ohledně Audi to nebylo zase tak úplně jednoznačné, po hranici 400 koní totiž pase i Mercedes a BMW a na to je třeba být připraven.

Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Ale ani tenhle pádný důvod vedení koncernu neobměkčil, šéf vývoje divize quattro Stephan Reil oficiálně potvrdil, že projekt byl ukončen. Audi se místo toho soustředí na další ladění pětiválce o objemu 2,5 litru, jenž je momentálně pro Audi levnější, o jeho „duši“ nemluvě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků