Audi zastavilo vývoj čtyřválce s výkonem 420 koní. Kvůli Dieselgate?

Rok 2014 byl pro příznivce koncernu Volkswagen jako z říše snů. Značky Volkswagen a Audi představily studie Golf R 400 a TT quattro sport (420), vybavené motorem 2.0 TSI (EA888) o výkonu 400, respektive 420 koní. Oficiálně se sice ohledně jejich budoucnosti naoko ošívali, ale mezi řádky šlo vyčíst, že tahle auta skutečně vzniknou.

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby  

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby  

Situaci však dost zkomplikovala Dieselgate a o Golfu R 400 se hovořilo jako o jednom z hlavních kandidátů na přesun do šuplíku – a letos bylo skutečně rozhodnuto o ukončení vývoje. Ohledně Audi to nebylo zase tak úplně jednoznačné, po hranici 400 koní totiž pase i Mercedes a BMW a na to je třeba být připraven.

Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Ale ani tenhle pádný důvod vedení koncernu neobměkčil, šéf vývoje divize quattro Stephan Reil oficiálně potvrdil, že projekt byl ukončen. Audi se místo toho soustředí na další ladění pětiválce o objemu 2,5 litru, jenž je momentálně pro Audi levnější, o jeho „duši“ nemluvě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků