Audi zastavilo vývoj čtyřválce s výkonem 420 koní. Kvůli Dieselgate?

Rok 2014 byl pro příznivce koncernu Volkswagen jako z říše snů. Značky Volkswagen a Audi představily studie Golf R 400 a TT quattro sport (420), vybavené motorem 2.0 TSI (EA888) o výkonu 400, respektive 420 koní. Oficiálně se sice ohledně jejich budoucnosti naoko ošívali, ale mezi řádky šlo vyčíst, že tahle auta skutečně vzniknou.

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby  

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby  

Situaci však dost zkomplikovala Dieselgate a o Golfu R 400 se hovořilo jako o jednom z hlavních kandidátů na přesun do šuplíku – a letos bylo skutečně rozhodnuto o ukončení vývoje. Ohledně Audi to nebylo zase tak úplně jednoznačné, po hranici 400 koní totiž pase i Mercedes a BMW a na to je třeba být připraven.

Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Ale ani tenhle pádný důvod vedení koncernu neobměkčil, šéf vývoje divize quattro Stephan Reil oficiálně potvrdil, že projekt byl ukončen. Audi se místo toho soustředí na další ladění pětiválce o objemu 2,5 litru, jenž je momentálně pro Audi levnější, o jeho „duši“ nemluvě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků