Audi zastavilo vývoj čtyřválce s výkonem 420 koní. Kvůli Dieselgate?

Rok 2014 byl pro příznivce koncernu Volkswagen jako z říše snů. Značky Volkswagen a Audi představily studie Golf R 400 a TT quattro sport (420), vybavené motorem 2.0 TSI (EA888) o výkonu 400, respektive 420 koní. Oficiálně se sice ohledně jejich budoucnosti naoko ošívali, ale mezi řádky šlo vyčíst, že tahle auta skutečně vzniknou.

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby  

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby  

Situaci však dost zkomplikovala Dieselgate a o Golfu R 400 se hovořilo jako o jednom z hlavních kandidátů na přesun do šuplíku – a letos bylo skutečně rozhodnuto o ukončení vývoje. Ohledně Audi to nebylo zase tak úplně jednoznačné, po hranici 400 koní totiž pase i Mercedes a BMW a na to je třeba být připraven.

Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Ale ani tenhle pádný důvod vedení koncernu neobměkčil, šéf vývoje divize quattro Stephan Reil oficiálně potvrdil, že projekt byl ukončen. Audi se místo toho soustředí na další ladění pětiválce o objemu 2,5 litru, jenž je momentálně pro Audi levnější, o jeho „duši“ nemluvě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků