Audi zastavilo vývoj čtyřválce s výkonem 420 koní. Kvůli Dieselgate?

Rok 2014 byl pro příznivce koncernu Volkswagen jako z říše snů. Značky Volkswagen a Audi představily studie Golf R 400 a TT quattro sport (420), vybavené motorem 2.0 TSI (EA888) o výkonu 400, respektive 420 koní. Oficiálně se sice ohledně jejich budoucnosti naoko ošívali, ale mezi řádky šlo vyčíst, že tahle auta skutečně vzniknou.

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby  

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby  

Situaci však dost zkomplikovala Dieselgate a o Golfu R 400 se hovořilo jako o jednom z hlavních kandidátů na přesun do šuplíku – a letos bylo skutečně rozhodnuto o ukončení vývoje. Ohledně Audi to nebylo zase tak úplně jednoznačné, po hranici 400 koní totiž pase i Mercedes a BMW a na to je třeba být připraven.

Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Ale ani tenhle pádný důvod vedení koncernu neobměkčil, šéf vývoje divize quattro Stephan Reil oficiálně potvrdil, že projekt byl ukončen. Audi se místo toho soustředí na další ladění pětiválce o objemu 2,5 litru, jenž je momentálně pro Audi levnější, o jeho „duši“ nemluvě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků