Audi začne dávat do aut pružiny z plastu

Audi začne dávat do aut pružiny z plastu

Audi se rozhodlo provézt revoluci v konstrukci podvozku. Nedávno jsme tu měli zprávu o tom, že bude podvozek vozů Audi vyrábět elektřinu pro hybridy, nyní je tu další novinka: pružiny vyrobené nikoli z oceli, ale z plastu. V nových autech se objeví už na konci tohoto roku.

Plasty se dostávají opět do popředí zájmu, neboť jsou lehčí, tvárnější a také levnější než ocel. Plastová pružina je například o 40 % lehčí, což podle Audi zaručí lepší odezvu, kontrolu nad autem a snížení vibrací. Původní ocelová pružina má hmotnost 2,7 kg, nová plastová jen 1,6 kg.

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Ke konstrukci je použit sklem zesílený plast, takže se vlastně jedná o kompozit podobný třeba uhlíkovým vláknům. Zjednodušeně jde o dlouhá stočená skelná vlákna zapuštěná v polymeru. Výsledek se pak zapeče v troubě při teplotách nad 100°C, čímž se získá pevnost.

Výhodou plastové pružiny je také větší odolnost vůči korozi a chemikáliím a dokonce i mnohem nižší energetická náročnost výroby. Audi tvrdí, že se poprvé objeví v autě vyšší střední třídy, konkrétní model ale specifikován nebyl.

bazar

Audi A6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 150 130 km
Cena: 250 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 208 273 km
Cena: 250 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 157 749 km
Cena: 130 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2007
Stav: 171 326 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A4 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 164 457 km
Cena: 141 000 Kč
Audi S8 5,2
Rok výroby: 2006
Stav: 191 873 km
Cena: 380 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků