Audi začne dávat do aut pružiny z plastu

Audi začne dávat do aut pružiny z plastu

Audi se rozhodlo provézt revoluci v konstrukci podvozku. Nedávno jsme tu měli zprávu o tom, že bude podvozek vozů Audi vyrábět elektřinu pro hybridy, nyní je tu další novinka: pružiny vyrobené nikoli z oceli, ale z plastu. V nových autech se objeví už na konci tohoto roku.

Plasty se dostávají opět do popředí zájmu, neboť jsou lehčí, tvárnější a také levnější než ocel. Plastová pružina je například o 40 % lehčí, což podle Audi zaručí lepší odezvu, kontrolu nad autem a snížení vibrací. Původní ocelová pružina má hmotnost 2,7 kg, nová plastová jen 1,6 kg.

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Ke konstrukci je použit sklem zesílený plast, takže se vlastně jedná o kompozit podobný třeba uhlíkovým vláknům. Zjednodušeně jde o dlouhá stočená skelná vlákna zapuštěná v polymeru. Výsledek se pak zapeče v troubě při teplotách nad 100°C, čímž se získá pevnost.

Výhodou plastové pružiny je také větší odolnost vůči korozi a chemikáliím a dokonce i mnohem nižší energetická náročnost výroby. Audi tvrdí, že se poprvé objeví v autě vyšší střední třídy, konkrétní model ale specifikován nebyl.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 24 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků