Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

27 komentářů

jirka
4. září • 13:23

a telsa můýe jít k šípku. Už je tu jaguar audi porsche.

Vidlák
5. září • 9:08

Už je tu jaguar audi porsche. Značky pro masy;-)

rembaz
5. září • 17:28

tak do 5rokov to z premie prejde na VW a spol. Pokial sa to ujme. Ako u vacsiny techniky.

Anti-automat
4. září • 13:02

Ak si odmyslim tu kamuflaz, mozno konecne prve elektricke auto, ktore by som po dizajnovej stranke stravil (hoci posledny Leaf ma uz tiez celkom normalne tvary). Dva elektromotory su vyborne, ale aj tak mam za to, ze buducnost sa bude uberat tak ze kazde koleso bude modularny kus s vlastnym elektromotorom (co umozni max.preciznu kontrolu). Uz dnes nie je problem vyrobit maly, lahky a silny elektromotor (ak neverite, skuste si hocijaky vykonnejsi modelarsky elektromotor: ale pozor, moze mat taku silu, s ktorou zarucene nepocitate, cize opatrne aby nebol uraz). Problemy vidim hned tri:
a/ vyroba a hlavne recyklacia je vsetko, len nie ekologicka (skonci to tak ze to budu cele zivit atomovky, co je v podstate uz dnesny stav);
b/ nedostatocny dojazd. Kym to nema 1oookm+, potom nemam zaujem. Navyse, nutnost casteho nabijania znamena este viac obsadenu potrebnu infrastrukturu okolo (nabijacky, pripadne sklady baterii....)
c/ cena. Je sice predpoklad ze (aj vzhladom na to ze konstrukcia takychto aut bude urcite stavebnicova a diely sa budu vyrabat v koloniach ako sme napr.my), cena bude klesat, ale aj tak vzhladom na postupujucu chudobu a krizu (mnohi skacu ze uz je po nej, ja tvrdim ze sa este ani len poriadne nezacala, viz napr.migracny problem a trebars Ukrajina vystahovana uz z tretiny), malo ludi bude mat na to aby vobec malo byt niekde v sklepe (pivnica, modny to trend vo Francuzsku teraz) a nie na osobnu 'eko'-mobilitu.Na kazde taketo auto pribudne 20 klasickych riksi v Dilli. Nijaka ekologia.

Pavel F.
4. září • 17:24

Neznám moc aut, co mají dojezd běžně přes 1000 km (nemám teď na mysli ecorallye, to je odtržené od reality). Buď málo žerou a pak mají malou nádrž nebo mají velkou nádrž a pak hodně žerou.
Bavím se o současné produkci. Za sebe si pamatuji starého Touarega, který měl 100 litrovou nádrž a tam těch 1000 km bylo při klidné jízdě na delších cestách dosažitelné.
Mě osobně by bylo jedno, jestli to má dojezd 400 nebo 600 km, protože při běžném provozu (tj. kolem komína) mohu nabíjet každou noc doma a tím mít každé ráno plný dojezd a při delších cestách, pokud bude se rozšíří opravdu rychlé nabíjení, tak si stejně po 400 km chci chvilku odpočinout.

Lojzic
4. září • 22:03

Q7 starsi take nadrz 100litru,spotreba kolem 10.

Fuj
4. září • 12:57

Fuj to je, ale hnusný volant

runner42
4. září • 11:49

Bankrot Tesly nezasáhne jen její investory, to bude pořádná shock wave přes celý automobilový průmysl, který se poslední roky prezentuje samými nesmysly.

Art Vandelay
4. září • 13:02

Myslis ze Tesla skrachuje tento alebo buduci rok?

runner42
4. září • 13:09

Technicky vzato příští rok. Do konce tohoto roku ale bude jasno. Moc se těším na losses report za Q3. Co říkáš na vývoj akcií. Také vnímáš to ticho před bouří? :)

Art Vandelay
4. září • 14:45

Co sa tyka bankrotu, chcel som ta vyprovokovat k stavke, ale myslim ze s peniazmi do urcitej miery uz teraz riskujeme, takze asi to necham tak. Inak je smiesne hovorit o bankrote, ak by bola Tesla naozaj v problemoch, vela inych firiem by sa o nu pobilo, je to najsilnejsi brand v auto priemysle hlavne medzi mladymi ludmi, cize fanuskovska zakladna sa bude len rozrastat.Na to kolko negativnych sprav je teraz ohladom Tesly, je tych 300 usd dost v pohode, ked bude Tesla na 6000 kusoch s marzou aspon 15% myslim ze to pojde cez 400 usd s potencialom ist ovela vyssie. Takze ticho pred burkou to urcite je.

runner42
5. září • 16:46

Jinak teď při aktuálních 277 přemýšlím o redukci pozice a inkasování pěkného zisku, tak to hlásím předem, ať mě zase nepodeziras ;-)Ať žije Musk :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
5. září • 18:32

No nic mi nezostava, len ti opat pogratulovat...

runner42
5. září • 16:25

Nesouhlasím ani s jednou tvojí spekulací. Nic z toho nemá materiální základ.Velmi by mě zajímal tvůj komentář k vývoji hodnoty akcií Tesly za posledních 30 dní.

Art Vandelay
4. září • 12:37

Niekedy vies celkom slusne argumentovat a niekedy splietas sprostosti...

runner42
4. září • 13:14

Která část mého příspěvku se ti nezdá?
Musíš mě pochopit, já se tím především bavím, jak Teslou tak hlavně Muskem, peníze vydělávám jinak a v jiném nezávislém oboru. Dovolím si volně citovat "Je zajímavé pozorovat zříceniny hradů, ale mnohem zajímavější je sledovat zříceniny lidí."

Art Vandelay
4. září • 15:08

Nezda sa mi to ako hovoris o bankrote. Keby som sa ta pred par rokmi spytal, aku sancu ma Elon, ze pusti do vemiru raketu, ze s nou pride naspat z ISS, ze pusti do vesmiru Falcon Heavy, a ze mu prva faza rakiet bude pravidelne pristavat na zemi a bude ju recyklovat, ze sa mu bude predavat Model S a aj Model X v cene okolo 100 tisic a preda ich po svete okolo 100 tisic tiez? Povedal by si asi (a ja by som povedal to iste), ze sanca je mensia ako 1%. Teraz sme v bode, ked sa toto vsetko stalo a je to za nami a ty mas tu guraz hovorit, ze Telsa nedokaze predavat TM3 so ziskom, alebo ze maju prilis maly dopyt po tych autach. Toto ja nikdy nepochopym, ako musi byt clovek odrezany od reality, aby dosiel k takemu uzaveru. Jasne, ze je vela relativne dobrych dovodov, preco Tesla povedzme nebude rast tak rychlo ako planuje, ze bude mat problemy s kvalitou, servisnou sietou atd. Ale predpovedat bankrot za sucasnej situacie, to je myslim, uplne scestne...

JLB
4. září • 19:52

V tom případě je odřezaná od reality řada analytiků i celé finanční skupiny, které mají dost argumentů proč Tesle nevěřit. Jestli zkrachuje nebo ne samozřejmě nikdo neví, vždy může přijít další investor a zaplácnout dluhy a poslat to celé o rok nebo dva dál, ale že je zde velké riziko o tom není pochyb.
Naposledy viz třeba Goldman Sachs, který srazil očekávanou cenu akcií na 210 usd během pár měsíců.
https://finance.yahoo.com/m/d973247a-4233-3d9f-84c7... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
4. září • 21:47

Ziadna z velkych investicnych bank nehovori o krachu, cize nie, vacsina analytikov nie je odrezana od reality, len ju niektori vidia ruzovsie a niektori cernejsie, co je uplne normalne. Analyzy Davida Tamberrina z Goldmanu poznam, je to nestastnik, ktory ma medzi analytikmi rating v dolnych 10%. Z 4850 analytikov je na mieste cislo 4500, bud robi len Goldmanu spinavu pracu, alebo ho proste za par mesiacov vyhodia. Ak by si mal pocuvat jeho rady, za posledny rok by si prerobil 9% (analyzuje a dava recomendations na viacere firmy okrem Tesly).Riziko ale aj mozny zarobok je samozrejme ovela vyssie ako pri standardnych automobilkach.

runner42
5. září • 16:31

Nějaký analytik nehraje roli. Roli hrají fakta. Tesla lhala o počtu vyrobených vozidel, nedosahuje slíbených objemů produkce a hodnota akcií setrvale klesá, aktuálně je o 24% pod 52weeks high. To jsou fakta.
A magor Musk řeší potápěče. To je taky smutný fakt.

JLB
4. září • 23:18

Také nikde netvrdím, že mluví o krachu, ale mluví o velkých problémech Tesly. Takže ne všechno je tak růžové jak si to malují zaslepení fans.

Art Vandelay
4. září • 14:52

No nejaki ludia sa urcite zrutia, ja typujem, ze to bude Einhorn a hlavne Mark Spiegel, myslim, ze Chanos nie je taky hlupy, aby mal prilis velku short poziciu v Tesle...

Zelí
4. září • 13:37

Tesla nemůže krachnout, to není možné, to je ideologicky diverzní projekt, to je stejného ranku jako microsoft, google, facebook..... Pokud to plní cíle, tak to pojede, peníze nejsou žádný problém.

883ccm
4. září • 11:38

Až teď?
Co jejich motto "Náskok díky technice"?
Neměli by si změnit na "Ztráta díky technice" nebo lépe "Náskok díky podvodům"?

Jan
4. září • 11:28

400 km dojezd je málo, proti třeba Jaguaru co má alespoň 480 a v reálu bude těch 400km, myslím že MB EQ bude lepší volba..

Karel.
4. září • 14:52

Údajům o dojezdu od výrobců lze věřit asi tak stejně jako údajům o spotřebě benzínu nebo nafty, tedy vůbec. Když už, tak užitečnější je kapacita akumulátorů, I-Pace má 90 kWh, MV EQ má mít 70 kWh a e-tron má 95 kWh.

rembaz
5. září • 17:30

EQ ma 80.

Doporučujeme

Články odjinud