Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Audi pokračuje v upoutávkách na své první elektrické SUV a nyní už doslova odkrývá plachtu z dokončeného vozu. Ke všemu již také oficiálně startuje jeho produkci.

Zatímco premiéra elektrického SUV e-tron proběhne až 17. září na speciální akci v San Franciscu, německá značka už dopředu spouští jeho produkci. Výroba bude probíhat v továrně v Bruselu. Na stejném místě bude ostatně vyráběna i stylovější varianta e-tron Sportback, kterou očekáváme příští rok.

Určitou zásobu nových vozů je nutné připravit i pro řadu nedočkavců, jež budou mít v San Franciscu možnost za auto složit zálohu ve výši 1000 dolarů, tedy v přepočtu asi 22 tisíc korun. Stejně to dělá také americká Tesla. V rámci upoutávek pak Audi ukazuje veřejnosti hotový vůz pod plachtou, avšak pouze s částečně odkrytou přídí.

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Design novinky už jsme přitom mohli odvodit od lehce maskovaných prototypů, jež automobilka ukázala dříve. Interiér byl nicméně odhalen kompletně a vychází z nejnovější architektury posledních modelů A7, A8 či Q8. Hlavním tahákem e-tronu má být ovšem absence konvenčních zrcátek, které mají vůbec poprvé u produkčního vozu nahradit kamery a displeje umístěné ve dveřích.

Zveřejněny byly rovněž podrobnosti o pohonném ústrojí. V e-tronu se budou nacházet dva elektromotory (jeden pro každou nápravu), které zajistí kombinovaný výkon 265 kW (360 koní) a točivý moment 561 Nm. V takzvaném „boost“ režimu však dokáže e-tron po dobu osmi sekund navýšit výkon na 300 kW (408 koní) a 664 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h prý bude otázkou méně než 6 vteřin.

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Dle testovacího cyklu WLTP má být e-tron schopen ujet na jedno nabití až 400 kilometrů, a to díky svým bateriím o celkově kapacitě 95 kWh. K nulovým emisím vozu pak Audi dodává, že i při výrobě na lince bude využívat energii z obnovitelných zdrojů a řadou ekologických projektů se pokusí minimalizovat znečišťování ovzduší v okolí samotné továrny.

Výroba tedy začíná, oficiální premiéra proběhne v září a počáteční kusy už budou rovněž nabídnuty zájemcům. Vůbec první exempláře se ale na silnicích objeví nejdříve začátkem roku 2019.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků