Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Audi pokračuje v upoutávkách na své první elektrické SUV a nyní už doslova odkrývá plachtu z dokončeného vozu. Ke všemu již také oficiálně startuje jeho produkci.

Zatímco premiéra elektrického SUV e-tron proběhne až 17. září na speciální akci v San Franciscu, německá značka už dopředu spouští jeho produkci. Výroba bude probíhat v továrně v Bruselu. Na stejném místě bude ostatně vyráběna i stylovější varianta e-tron Sportback, kterou očekáváme příští rok.

Určitou zásobu nových vozů je nutné připravit i pro řadu nedočkavců, jež budou mít v San Franciscu možnost za auto složit zálohu ve výši 1000 dolarů, tedy v přepočtu asi 22 tisíc korun. Stejně to dělá také americká Tesla. V rámci upoutávek pak Audi ukazuje veřejnosti hotový vůz pod plachtou, avšak pouze s částečně odkrytou přídí.

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Design novinky už jsme přitom mohli odvodit od lehce maskovaných prototypů, jež automobilka ukázala dříve. Interiér byl nicméně odhalen kompletně a vychází z nejnovější architektury posledních modelů A7, A8 či Q8. Hlavním tahákem e-tronu má být ovšem absence konvenčních zrcátek, které mají vůbec poprvé u produkčního vozu nahradit kamery a displeje umístěné ve dveřích.

Zveřejněny byly rovněž podrobnosti o pohonném ústrojí. V e-tronu se budou nacházet dva elektromotory (jeden pro každou nápravu), které zajistí kombinovaný výkon 265 kW (360 koní) a točivý moment 561 Nm. V takzvaném „boost“ režimu však dokáže e-tron po dobu osmi sekund navýšit výkon na 300 kW (408 koní) a 664 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h prý bude otázkou méně než 6 vteřin.

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Dle testovacího cyklu WLTP má být e-tron schopen ujet na jedno nabití až 400 kilometrů, a to díky svým bateriím o celkově kapacitě 95 kWh. K nulovým emisím vozu pak Audi dodává, že i při výrobě na lince bude využívat energii z obnovitelných zdrojů a řadou ekologických projektů se pokusí minimalizovat znečišťování ovzduší v okolí samotné továrny.

Výroba tedy začíná, oficiální premiéra proběhne v září a počáteční kusy už budou rovněž nabídnuty zájemcům. Vůbec první exempláře se ale na silnicích objeví nejdříve začátkem roku 2019.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 51 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků