Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Audi pokračuje v upoutávkách na své první elektrické SUV a nyní už doslova odkrývá plachtu z dokončeného vozu. Ke všemu již také oficiálně startuje jeho produkci.

Zatímco premiéra elektrického SUV e-tron proběhne až 17. září na speciální akci v San Franciscu, německá značka už dopředu spouští jeho produkci. Výroba bude probíhat v továrně v Bruselu. Na stejném místě bude ostatně vyráběna i stylovější varianta e-tron Sportback, kterou očekáváme příští rok.

Určitou zásobu nových vozů je nutné připravit i pro řadu nedočkavců, jež budou mít v San Franciscu možnost za auto složit zálohu ve výši 1000 dolarů, tedy v přepočtu asi 22 tisíc korun. Stejně to dělá také americká Tesla. V rámci upoutávek pak Audi ukazuje veřejnosti hotový vůz pod plachtou, avšak pouze s částečně odkrytou přídí.

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Design novinky už jsme přitom mohli odvodit od lehce maskovaných prototypů, jež automobilka ukázala dříve. Interiér byl nicméně odhalen kompletně a vychází z nejnovější architektury posledních modelů A7, A8 či Q8. Hlavním tahákem e-tronu má být ovšem absence konvenčních zrcátek, které mají vůbec poprvé u produkčního vozu nahradit kamery a displeje umístěné ve dveřích.

Zveřejněny byly rovněž podrobnosti o pohonném ústrojí. V e-tronu se budou nacházet dva elektromotory (jeden pro každou nápravu), které zajistí kombinovaný výkon 265 kW (360 koní) a točivý moment 561 Nm. V takzvaném „boost“ režimu však dokáže e-tron po dobu osmi sekund navýšit výkon na 300 kW (408 koní) a 664 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h prý bude otázkou méně než 6 vteřin.

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Dle testovacího cyklu WLTP má být e-tron schopen ujet na jedno nabití až 400 kilometrů, a to díky svým bateriím o celkově kapacitě 95 kWh. K nulovým emisím vozu pak Audi dodává, že i při výrobě na lince bude využívat energii z obnovitelných zdrojů a řadou ekologických projektů se pokusí minimalizovat znečišťování ovzduší v okolí samotné továrny.

Výroba tedy začíná, oficiální premiéra proběhne v září a počáteční kusy už budou rovněž nabídnuty zájemcům. Vůbec první exempláře se ale na silnicích objeví nejdříve začátkem roku 2019.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků