Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Audi pokračuje v upoutávkách na své první elektrické SUV a nyní už doslova odkrývá plachtu z dokončeného vozu. Ke všemu již také oficiálně startuje jeho produkci.

Zatímco premiéra elektrického SUV e-tron proběhne až 17. září na speciální akci v San Franciscu, německá značka už dopředu spouští jeho produkci. Výroba bude probíhat v továrně v Bruselu. Na stejném místě bude ostatně vyráběna i stylovější varianta e-tron Sportback, kterou očekáváme příští rok.

Určitou zásobu nových vozů je nutné připravit i pro řadu nedočkavců, jež budou mít v San Franciscu možnost za auto složit zálohu ve výši 1000 dolarů, tedy v přepočtu asi 22 tisíc korun. Stejně to dělá také americká Tesla. V rámci upoutávek pak Audi ukazuje veřejnosti hotový vůz pod plachtou, avšak pouze s částečně odkrytou přídí.

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Design novinky už jsme přitom mohli odvodit od lehce maskovaných prototypů, jež automobilka ukázala dříve. Interiér byl nicméně odhalen kompletně a vychází z nejnovější architektury posledních modelů A7, A8 či Q8. Hlavním tahákem e-tronu má být ovšem absence konvenčních zrcátek, které mají vůbec poprvé u produkčního vozu nahradit kamery a displeje umístěné ve dveřích.

Zveřejněny byly rovněž podrobnosti o pohonném ústrojí. V e-tronu se budou nacházet dva elektromotory (jeden pro každou nápravu), které zajistí kombinovaný výkon 265 kW (360 koní) a točivý moment 561 Nm. V takzvaném „boost“ režimu však dokáže e-tron po dobu osmi sekund navýšit výkon na 300 kW (408 koní) a 664 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h prý bude otázkou méně než 6 vteřin.

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Dle testovacího cyklu WLTP má být e-tron schopen ujet na jedno nabití až 400 kilometrů, a to díky svým bateriím o celkově kapacitě 95 kWh. K nulovým emisím vozu pak Audi dodává, že i při výrobě na lince bude využívat energii z obnovitelných zdrojů a řadou ekologických projektů se pokusí minimalizovat znečišťování ovzduší v okolí samotné továrny.

Výroba tedy začíná, oficiální premiéra proběhne v září a počáteční kusy už budou rovněž nabídnuty zájemcům. Vůbec první exempláře se ale na silnicích objeví nejdříve začátkem roku 2019.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

včera | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků