Audi začalo s výrobou Q4 e-tron. Jeho oficiální podobu však stále tají

Nové kompaktní SUV s elektrickým pohonem již sjíždí z linky v saském Cvikově. Premiéra je plánována na polovinu dubna.

Ingolstadtská značka má v plánu uvedení více než dvaceti elektrických modelů do roku 2025. Po již představených Audi e-tron, e-tron Sportback a e-tron GT se nyní Q4 e-tron zařadí mezi další bateriové vozy, společně s rovněž chystaným Q6 e-tron. Výroba menšího SUV se již rozběhla, vůz vzniká na stejné lince, jako Volkswagen ID.4 – k tomuto duu přibude v budoucnu ještě třetí model.

Nové Audi Q4 e-tron ve velké galerii: Sází na virtuální realitu a velkorysý prostor

Nové Audi Q4 e-tron ve velké galerii: Sází na virtuální realitu a velkorysý prostor

Zahájení výroby ve Cvikově připravovalo více než sto zaměstnanců Audi, na montáži jich nyní pracuje celkem 1400. Elektromobily budou vyrábět také hlavní závody v Neckarsulmu a Ingolstadtu, přičemž v druhé jmenované továrně již v příštím roce začne výroba prvního elektromobilu Q6 e-tron na platformě PPE (Premium Platform Electric), vyvinuté společně s Porsche.

Další SUV-kupé od Audi je na obzoru. Q4 Sportback e-tron bude pouze na baterky

Další SUV-kupé od Audi je na obzoru. Q4 Sportback e-tron bude pouze na baterky

Q4 e-tron stojí na platformě MEB, na délku bude měřit 4,59 metru a díky rozvoru 2,76 metru má nabídnout štědré množství prostoru pro posádku i zavazadla – konkrétně se do kufru vejde 520 až 1490 litrů. Jeho specialitou bude příplatkový průhledový displej s prvky rozšířené reality, například navigační pokyny se tak zdánlivě budou zobrazovat přímo na vozovce. Poháněn bude dvěma elektromotory o systémovém výkonu 225 kW (306 k), maximální dojezd se má pohybovat nad 450 kilometry.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků