Audi vytáhlo z muzea speciál pro rally skupiny S. Poprvé závodil veřejně

Audi vytáhlo z muzea speciál pro rally skupiny S. Poprvé závodil veřejně

Když se mluví o rally v osmdesátých letech 20. století, asi si každý hned vybaví šílenou skupinu B. Málo se ale ví o skupině S, která měla skupinu B nahradit v roce 1987. Jenže tragické nehody při soutěžích v roce 1986 přiměly organizaci FIA obě skupiny zrušit. Plno zajímavých prototypů tak nikdy nevyjelo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi 002 Quattro je speciál pro zrušenou skupinu S automobilových soutěží. Nyní se poprvé představilo na veřejnosti během soutěže. Oficiálně totiž nikdy nezávodilo a skončilo jako nedokončený prototyp v roce 1987

Jedním takovým je i Audi 002 Quattro, které právě vidíte na fotkách a přiloženém videu. Automobilka Audi ho vůbec poprvé vytáhla z muzea a nasadila v oficiální soutěži Eifel Rallye Festival, ač jde jen o závod historiků. Ale i tak je to první oficiální start po skoro třiceti letech existence toho vzácného vozu.

Audi Sport Quattro (1984): zaděláno na dobré časy

Audi Sport Quattro (1984): zaděláno na dobré časy

Tempo posádky sice odpovídá historické a cenné povaze auta, přesto ale můžeme vidět, o čem asi mohla skupina S být, kdyby se začalo závodit. Podle mnohých totiž měla být výrazně bezpečnější než skupina B, ale zároveň zajímavější než skupina A.

Audi 002 Quatttro používá uprostřed umístěný čtyřventilový řadový pětiválec o výkonu 300 koní, což byla hranice dovolená pro skupinu S. Více informací ale drží automobilka v tajnosti. Zajímavé je, že během testů ujel prototyp jen 12 km a pak nedokončené auto zmizelo ve skladu (ještě že tak, jiný prototyp Audi 001 Quattro automobilka sešrotovala). Nakonec se v roce 2000 tohle vzácné Audi dočkalo dokončení a čestného místa alespoň v muzeu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků