Audi vytáhlo z muzea speciál pro rally skupiny S. Poprvé závodil veřejně

Audi vytáhlo z muzea speciál pro rally skupiny S. Poprvé závodil veřejně

Když se mluví o rally v osmdesátých letech 20. století, asi si každý hned vybaví šílenou skupinu B. Málo se ale ví o skupině S, která měla skupinu B nahradit v roce 1987. Jenže tragické nehody při soutěžích v roce 1986 přiměly organizaci FIA obě skupiny zrušit. Plno zajímavých prototypů tak nikdy nevyjelo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi 002 Quattro je speciál pro zrušenou skupinu S automobilových soutěží. Nyní se poprvé představilo na veřejnosti během soutěže. Oficiálně totiž nikdy nezávodilo a skončilo jako nedokončený prototyp v roce 1987

Jedním takovým je i Audi 002 Quattro, které právě vidíte na fotkách a přiloženém videu. Automobilka Audi ho vůbec poprvé vytáhla z muzea a nasadila v oficiální soutěži Eifel Rallye Festival, ač jde jen o závod historiků. Ale i tak je to první oficiální start po skoro třiceti letech existence toho vzácného vozu.

Audi Sport Quattro (1984): zaděláno na dobré časy

Audi Sport Quattro (1984): zaděláno na dobré časy

Tempo posádky sice odpovídá historické a cenné povaze auta, přesto ale můžeme vidět, o čem asi mohla skupina S být, kdyby se začalo závodit. Podle mnohých totiž měla být výrazně bezpečnější než skupina B, ale zároveň zajímavější než skupina A.

Audi 002 Quatttro používá uprostřed umístěný čtyřventilový řadový pětiválec o výkonu 300 koní, což byla hranice dovolená pro skupinu S. Více informací ale drží automobilka v tajnosti. Zajímavé je, že během testů ujel prototyp jen 12 km a pak nedokončené auto zmizelo ve skladu (ještě že tak, jiný prototyp Audi 001 Quattro automobilka sešrotovala). Nakonec se v roce 2000 tohle vzácné Audi dočkalo dokončení a čestného místa alespoň v muzeu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 2 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky