Audi vysvětluje, proč bude vyrábět model Q5 v Mexiku. Je to kvůli Evropě

Money First! říká se okřídleně. A v automobilovém průmyslu to platí více než kde jinde. Svědčí o tom i poslední rozhodnutí automobilky Audi postavit nový závod na výrobu crossoveru Q5 v Mexiku a nikoli ve Spojených státech.
Audi vysvětluje, proč bude vyrábět model Q5 v Mexiku. Je to kvůli Evropě

Původně se hovořilo o tom, že v Mexiku je levnější pracovní síla, ochotná vláda připravená poskytnout nejrůznější úlevy a pobídky, je tu i možnost uzavřít obchodní dohodu s několika zeměmi.

Při slavnostním setkání v San José Chiapa, kde bude nový závod stát v roce 2016, však nabídl šéf značky Rupert Stadler (na snímku vpravo, společně s Rafaelem Rosasem, představitelem státu Pueblo) překvapivě ještě další důvod.

Tím stěžejním důvodem je rostoucí záliba Evropanů v crossoverech a SUV.

Evropská unie dnes uvaluje desetiprocentní clo na vozy vyrobené v USA. A to zvýhodňuje výrazně Mexiko před Spojenými státy, kde nic takového není.

Audi Q5, pokud by bylo vyráběné v USA, by tak stálo o 3000 dolarů více. Přitom z z plánované roční produkce 150 000 vozů Q5 má do Spojených států směřovat jen čtvrtina. Dalším velkým odběratelem je Evropa.      
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků