Audi vysvětluje, proč bude vyrábět model Q5 v Mexiku. Je to kvůli Evropě

Money First! říká se okřídleně. A v automobilovém průmyslu to platí více než kde jinde. Svědčí o tom i poslední rozhodnutí automobilky Audi postavit nový závod na výrobu crossoveru Q5 v Mexiku a nikoli ve Spojených státech.
Audi vysvětluje, proč bude vyrábět model Q5 v Mexiku. Je to kvůli Evropě

Původně se hovořilo o tom, že v Mexiku je levnější pracovní síla, ochotná vláda připravená poskytnout nejrůznější úlevy a pobídky, je tu i možnost uzavřít obchodní dohodu s několika zeměmi.

Při slavnostním setkání v San José Chiapa, kde bude nový závod stát v roce 2016, však nabídl šéf značky Rupert Stadler (na snímku vpravo, společně s Rafaelem Rosasem, představitelem státu Pueblo) překvapivě ještě další důvod.

Tím stěžejním důvodem je rostoucí záliba Evropanů v crossoverech a SUV.

Evropská unie dnes uvaluje desetiprocentní clo na vozy vyrobené v USA. A to zvýhodňuje výrazně Mexiko před Spojenými státy, kde nic takového není.

Audi Q5, pokud by bylo vyráběné v USA, by tak stálo o 3000 dolarů více. Přitom z z plánované roční produkce 150 000 vozů Q5 má do Spojených států směřovat jen čtvrtina. Dalším velkým odběratelem je Evropa.      
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků