Audi vyrobilo 5 mil. vozů s pohonem Quattro

Vyhlášená soustava pohonu všech kol Audi Quattro slaví Kristova léta, ale také překonání hranice 5 milionů vozů jí opatřených.
Audi vyrobilo 5 mil. vozů s pohonem Quattro

Model Audi Quattro roku 1980 představil světu pohonnou soustavu Audi AWD, navíc kombinovanou s přeplňovaným zážehovým motorem. Nyní běžný recept, před třemi dekádami však ojedinělý krok. Jednalo se prakticky o první sportovně-cestovní stroj s trvalým pohonem všech kol od dob Jensenu FF z roku 1966. V době premiéry vynikalo Quattro desetiventilovým pětiválcem s jediným vačkovým hřídelem a objemem 2,1 l, jenž byl naladěn na 160 koní (149 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Značka Audi po 33 letech vyrobila jubilejní automobil s pohonem Quattro a pořadovým číslem 5 milionů

Po třiatřiceti letech značka Audi oznámila, že z bran její továrny v Neckarsulmu vyjel pětimiliontý vůz s pohonem všech kol Quattro. Jubilantem se stal bílý kombík Audi A6 Allroad, který se v rámci oslavy dočkal nafocení s původním vozem Audi Quattro z roku 1980. V jeho případě mělo jít původně o omezenou sérii pro sport a nadšence, ve výrobě se ale udržel až do roku 1991.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků