Audi vyrobilo 5 mil. vozů s pohonem Quattro

Vyhlášená soustava pohonu všech kol Audi Quattro slaví Kristova léta, ale také překonání hranice 5 milionů vozů jí opatřených.
Audi vyrobilo 5 mil. vozů s pohonem Quattro

Model Audi Quattro roku 1980 představil světu pohonnou soustavu Audi AWD, navíc kombinovanou s přeplňovaným zážehovým motorem. Nyní běžný recept, před třemi dekádami však ojedinělý krok. Jednalo se prakticky o první sportovně-cestovní stroj s trvalým pohonem všech kol od dob Jensenu FF z roku 1966. V době premiéry vynikalo Quattro desetiventilovým pětiválcem s jediným vačkovým hřídelem a objemem 2,1 l, jenž byl naladěn na 160 koní (149 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Značka Audi po 33 letech vyrobila jubilejní automobil s pohonem Quattro a pořadovým číslem 5 milionů

Po třiatřiceti letech značka Audi oznámila, že z bran její továrny v Neckarsulmu vyjel pětimiliontý vůz s pohonem všech kol Quattro. Jubilantem se stal bílý kombík Audi A6 Allroad, který se v rámci oslavy dočkal nafocení s původním vozem Audi Quattro z roku 1980. V jeho případě mělo jít původně o omezenou sérii pro sport a nadšence, ve výrobě se ale udržel až do roku 1991.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků