Audi vyrobilo 5 mil. vozů s pohonem Quattro

Vyhlášená soustava pohonu všech kol Audi Quattro slaví Kristova léta, ale také překonání hranice 5 milionů vozů jí opatřených.
Audi vyrobilo 5 mil. vozů s pohonem Quattro

Model Audi Quattro roku 1980 představil světu pohonnou soustavu Audi AWD, navíc kombinovanou s přeplňovaným zážehovým motorem. Nyní běžný recept, před třemi dekádami však ojedinělý krok. Jednalo se prakticky o první sportovně-cestovní stroj s trvalým pohonem všech kol od dob Jensenu FF z roku 1966. V době premiéry vynikalo Quattro desetiventilovým pětiválcem s jediným vačkovým hřídelem a objemem 2,1 l, jenž byl naladěn na 160 koní (149 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Značka Audi po 33 letech vyrobila jubilejní automobil s pohonem Quattro a pořadovým číslem 5 milionů

Po třiatřiceti letech značka Audi oznámila, že z bran její továrny v Neckarsulmu vyjel pětimiliontý vůz s pohonem všech kol Quattro. Jubilantem se stal bílý kombík Audi A6 Allroad, který se v rámci oslavy dočkal nafocení s původním vozem Audi Quattro z roku 1980. V jeho případě mělo jít původně o omezenou sérii pro sport a nadšence, ve výrobě se ale udržel až do roku 1991.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky