Audi versus Völkl

Není určitě bez zajímavosti, že se společnost Audi v poslední době stále více věnuje i zimním sportům. A právě proto jsme chtěli porovnat na sněhu Audi allroad quattro a lyže značky Völkl.
Audi versus Völkl

Pro tento srovnávací test bylo vybráno skutečně atraktivní místo. To se nacházelo v lyžařském centru Svatý Petr v našich nejnavštěvovanějších horách Krkonoších, kde se už staly tradicí i závody Audi Völkl Cup. Zde se určitě nedá přehlédnout ani Audi Sky Bar, ve kterém se každý může posílit originálními specialitami Audi. Na první pohled se člověk bude jen těžko rozhodovat, jestli dá nejdřív přednost lyžím Völkl nebo Audi allroad.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volba tentokrát padla na „allroada“ s motorem 2,7T, který má výkon 184 kW. Vyzdvihnout lze především vynikající zátah motoru již od nízkých otáček, výbornou ovladatelnost vozu i v kritických situacích a Audi vlastní dílenské zpracování. To je vidět nejenom ve slícování jednotlivých dílů, ale i ve volbě jejich materiálů. V podstatě to samé se dá říci i o lyžích a snowboardech firmy Völkl, které jsou výborně propracované až do posledního detailu. Vrcholné spojení lyží s vázáním Marker navíc zaručuje nový směr za pomoci patentovaného sytému Motion. Ten zajišťuje bezšroubové spojení vázání s lyžemi. Navíc se tyto dvě části dají od sebe kdykoliv oddělit a na vázání nastavit jakákoli velikost lyžařské boty. Jsou tedy stejně universální, jako Audi allroad quattro. To se díky pneumatickému pérování a sedmnácti palcovým kolům přizpůsobí jakémukoli terénu. Přidejme ještě pohon všech čtyř kol quattro a speciálně navržené pneumatiky pro tento vůz a dostanete se  tam, kam na lyžích. Navíc díky vynikajícímu přenosu hnací síly, vás to bude stát pouze pár litrů benzínu potažmo nafty.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kdežto u lyží to bude mnoho a mnoho sil. A na rozdíl od lyží za ním však lze táhnout až 2300 kg těžký přívěs. Další a zatím poslední v nabídce je pro „allroada“ motor 2,5TDI. Ten sice nemá dvě turbodmychadla jako dvasedmička, ale nabízí ještě větší točivý moment (370 Nm) a menší spotřebu. Na sklonku léta by se měl objevit i třetí do řady a to osmiválcový motor do V o objemu 4,2 litru. S výkonem 220 kW (300k) a točivým momentem 380 Nm v rozpětí otáček 2700 až 4600 min předčí i ta největší očekávání.

Audi allroad quattro i lyže Völkel jsou výborně ovladatelné. Bohužel u lyží musíte vyvinout více námahy na jejich řízení a jsou určitě i méně bezpečné. Ale vše samozřejmě záleží na zkušenostech a počtu odježděných kilometrů. To, co jednoznačně hraje v prospěch lyží je, že si je klidně můžete hodit na záda a nebo je zaparkovat i na tom nejmenším místě. Další plus získávají lyže i v porovnání cen.

I když Audi nyní své modely zlevňuje (Audi allroad quattro 2,7T je teď o Kč 99.600,- levnější), přece jenom dvanáct tisíc korun ku Kč 1 600 000,- (nejlevnější 2,5TDI) je podstatný rozdíl. A tak bude určitě nejlepší spojit tyto dvě značky, tedy Audi a Völkl dohromady a máte vyhráno.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků