Audi versus Völkl

Není určitě bez zajímavosti, že se společnost Audi v poslední době stále více věnuje i zimním sportům. A právě proto jsme chtěli porovnat na sněhu Audi allroad quattro a lyže značky Völkl.
Audi versus Völkl

Pro tento srovnávací test bylo vybráno skutečně atraktivní místo. To se nacházelo v lyžařském centru Svatý Petr v našich nejnavštěvovanějších horách Krkonoších, kde se už staly tradicí i závody Audi Völkl Cup. Zde se určitě nedá přehlédnout ani Audi Sky Bar, ve kterém se každý může posílit originálními specialitami Audi. Na první pohled se člověk bude jen těžko rozhodovat, jestli dá nejdřív přednost lyžím Völkl nebo Audi allroad.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volba tentokrát padla na „allroada“ s motorem 2,7T, který má výkon 184 kW. Vyzdvihnout lze především vynikající zátah motoru již od nízkých otáček, výbornou ovladatelnost vozu i v kritických situacích a Audi vlastní dílenské zpracování. To je vidět nejenom ve slícování jednotlivých dílů, ale i ve volbě jejich materiálů. V podstatě to samé se dá říci i o lyžích a snowboardech firmy Völkl, které jsou výborně propracované až do posledního detailu. Vrcholné spojení lyží s vázáním Marker navíc zaručuje nový směr za pomoci patentovaného sytému Motion. Ten zajišťuje bezšroubové spojení vázání s lyžemi. Navíc se tyto dvě části dají od sebe kdykoliv oddělit a na vázání nastavit jakákoli velikost lyžařské boty. Jsou tedy stejně universální, jako Audi allroad quattro. To se díky pneumatickému pérování a sedmnácti palcovým kolům přizpůsobí jakémukoli terénu. Přidejme ještě pohon všech čtyř kol quattro a speciálně navržené pneumatiky pro tento vůz a dostanete se  tam, kam na lyžích. Navíc díky vynikajícímu přenosu hnací síly, vás to bude stát pouze pár litrů benzínu potažmo nafty.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kdežto u lyží to bude mnoho a mnoho sil. A na rozdíl od lyží za ním však lze táhnout až 2300 kg těžký přívěs. Další a zatím poslední v nabídce je pro „allroada“ motor 2,5TDI. Ten sice nemá dvě turbodmychadla jako dvasedmička, ale nabízí ještě větší točivý moment (370 Nm) a menší spotřebu. Na sklonku léta by se měl objevit i třetí do řady a to osmiválcový motor do V o objemu 4,2 litru. S výkonem 220 kW (300k) a točivým momentem 380 Nm v rozpětí otáček 2700 až 4600 min předčí i ta největší očekávání.

Audi allroad quattro i lyže Völkel jsou výborně ovladatelné. Bohužel u lyží musíte vyvinout více námahy na jejich řízení a jsou určitě i méně bezpečné. Ale vše samozřejmě záleží na zkušenostech a počtu odježděných kilometrů. To, co jednoznačně hraje v prospěch lyží je, že si je klidně můžete hodit na záda a nebo je zaparkovat i na tom nejmenším místě. Další plus získávají lyže i v porovnání cen.

I když Audi nyní své modely zlevňuje (Audi allroad quattro 2,7T je teď o Kč 99.600,- levnější), přece jenom dvanáct tisíc korun ku Kč 1 600 000,- (nejlevnější 2,5TDI) je podstatný rozdíl. A tak bude určitě nejlepší spojit tyto dvě značky, tedy Audi a Völkl dohromady a máte vyhráno.

bazar

Audi A3 1,8
Rok výroby: 1998
Stav: 153 237 km
Cena: 40 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 155 197 km
Cena: 590 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 950 km
Cena: 174 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 866 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků