Audi versus Völkl

Není určitě bez zajímavosti, že se společnost Audi v poslední době stále více věnuje i zimním sportům. A právě proto jsme chtěli porovnat na sněhu Audi allroad quattro a lyže značky Völkl.
Audi versus Völkl

Pro tento srovnávací test bylo vybráno skutečně atraktivní místo. To se nacházelo v lyžařském centru Svatý Petr v našich nejnavštěvovanějších horách Krkonoších, kde se už staly tradicí i závody Audi Völkl Cup. Zde se určitě nedá přehlédnout ani Audi Sky Bar, ve kterém se každý může posílit originálními specialitami Audi. Na první pohled se člověk bude jen těžko rozhodovat, jestli dá nejdřív přednost lyžím Völkl nebo Audi allroad.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volba tentokrát padla na „allroada“ s motorem 2,7T, který má výkon 184 kW. Vyzdvihnout lze především vynikající zátah motoru již od nízkých otáček, výbornou ovladatelnost vozu i v kritických situacích a Audi vlastní dílenské zpracování. To je vidět nejenom ve slícování jednotlivých dílů, ale i ve volbě jejich materiálů. V podstatě to samé se dá říci i o lyžích a snowboardech firmy Völkl, které jsou výborně propracované až do posledního detailu. Vrcholné spojení lyží s vázáním Marker navíc zaručuje nový směr za pomoci patentovaného sytému Motion. Ten zajišťuje bezšroubové spojení vázání s lyžemi. Navíc se tyto dvě části dají od sebe kdykoliv oddělit a na vázání nastavit jakákoli velikost lyžařské boty. Jsou tedy stejně universální, jako Audi allroad quattro. To se díky pneumatickému pérování a sedmnácti palcovým kolům přizpůsobí jakémukoli terénu. Přidejme ještě pohon všech čtyř kol quattro a speciálně navržené pneumatiky pro tento vůz a dostanete se  tam, kam na lyžích. Navíc díky vynikajícímu přenosu hnací síly, vás to bude stát pouze pár litrů benzínu potažmo nafty.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kdežto u lyží to bude mnoho a mnoho sil. A na rozdíl od lyží za ním však lze táhnout až 2300 kg těžký přívěs. Další a zatím poslední v nabídce je pro „allroada“ motor 2,5TDI. Ten sice nemá dvě turbodmychadla jako dvasedmička, ale nabízí ještě větší točivý moment (370 Nm) a menší spotřebu. Na sklonku léta by se měl objevit i třetí do řady a to osmiválcový motor do V o objemu 4,2 litru. S výkonem 220 kW (300k) a točivým momentem 380 Nm v rozpětí otáček 2700 až 4600 min předčí i ta největší očekávání.

Audi allroad quattro i lyže Völkel jsou výborně ovladatelné. Bohužel u lyží musíte vyvinout více námahy na jejich řízení a jsou určitě i méně bezpečné. Ale vše samozřejmě záleží na zkušenostech a počtu odježděných kilometrů. To, co jednoznačně hraje v prospěch lyží je, že si je klidně můžete hodit na záda a nebo je zaparkovat i na tom nejmenším místě. Další plus získávají lyže i v porovnání cen.

I když Audi nyní své modely zlevňuje (Audi allroad quattro 2,7T je teď o Kč 99.600,- levnější), přece jenom dvanáct tisíc korun ku Kč 1 600 000,- (nejlevnější 2,5TDI) je podstatný rozdíl. A tak bude určitě nejlepší spojit tyto dvě značky, tedy Audi a Völkl dohromady a máte vyhráno.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků