Audi ve Frankfurtu: těšte se na S6, S7 a S8

Audi představí na domácím autosalonu hned tři ostré modely osazené novým osmiválcem 4.0 TFSI.

Audi se na svém domácím autosalonu chce ukázat v tom nejlepším světle. K vidění tak budou mimo jiné hned tři nové ostré modely. Těšit se máme na S6 a S6 Avant, S7 Sportback a vlajkovou loď S8. Všechny tři modely dostanou benzinový přeplňovaný osmiválec a velice nadstandardní jízdní dynamiku.

Audi S6 a S7 používají stejný motor. Jedná se o čtyřlitrové osmiválcové dvakrát přeplňované TFSI naladěné na maximu 420 koní a 550 Nm. Vrchol točivého momentu je k dispozici v rozmezí od 1400 ot./min do 5300 ot./min, tedy prakticky pořád. Síla pohonné jednotky se přenáší přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na všechna kola.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Audi S6 v provedení sedan je o něco rychlejší než jeho větší sourozenec S7. Stovku zvládá za 4,8 s, Avant a S7 Sportback jsou pomalejší o jednu desetinku vteřiny. Maximální rychlost je tak jako vždy omezena na 250 km/h. Díky systému, který dokáže vyřadit z provozu čtyři válce, klesla průměrná spotřeba v porovnání s předchozími modely o 25 procent. A6 sedan a Sportback si řeknou o 9,7 l/100 km, Avant je na tom o deci hůře.

TIP: Audi A6 Avant a Hybrid: první jízdní dojmy

Standardem pro oba modely je sportovní vzduchové odpružení, systém quattro preferující zadní nápravu, devatenáctipalcová kola, sportovní body-kit, přepracovaný interiér čalouněný kombinací kůže a Alcantary nebo tříramenný volant. Dokoupit si můžete třeba keramické brzdy nebo zadní elektronicky řízený diferenciál. Prodej bude zahájen na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Třetím do party je Audi S8. Sportovně upravená vlajková loď dostane také dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, ten ale bude nabízet o sto koní vyšší výkon. Točivý moment 650 Nm je k dispozici od 1700 ot./min do 5500 ot./min. Audi S8 využívá osmistupňovou převodovku a při zrychlení z nuly na 100 km/h bude ze všech novinek nejrychlejší. K dosažení stokilometrové rychlosti totiž potřebuje pouze 4,2 s. Nejvyšší rychlost je opět omezena na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani v S8 nebude chybět systém deaktivace poloviny válců ani samočinné vypínání motoru při stání (ach ta ekologie…). V tomto případě je výsledná úspora paliva podle oficiálních údajů nižší o 23%. V kombinovaném provozu by si ostrá vlajková loď měla vystačit s přídělem paliva 13,2 l/100 km. Výkonu a hmotnosti automobilu odpovídají také brzdy. Standardní ventilované kotouče mají vpředu průměr 400 mm a vzadu 365 mm. Za příplatek si opět můžete dokoupit keramické disky.

Standardem pro S8 jsou dvacetipalcové disky obuté do pneumatik o rozměrech 265/40. S8 má novou masku chladiče, decentní „lízátko“ na předním nárazníku a přepracovaný zadní diferenciál s integrovaným difuzorem a čtveřicí koncovek výfuku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků