Audi vám ukáže, za jak dlouho budete mít zelenou. Ale ne u nás

Audi vám ukáže, za jak dlouho budete mít zelenou. Ale ne u nás

Stojíte na křižovatce a už několik desítek sekund hypnotizujete semafor, aby skočila zelená. Do takových situací se každodenně dostává asi každý řidič. Řešením by bylo rozšíření semaforu, vedle kterého by se ukazoval čas do příští zelené, případně červené. V některých zemích to úspěšně funguje a skutečně je díky tomu provoz plynulejší. V Audi ale myslí ještě o krok dál - čas by se vám zobrazoval přímo na displeji palubních přístrojů.

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Je tedy logické, že v takovém případě musí dopravní infrastruktura poskytovat data ze semaforů. Na druhou stranu se díky tomu může lépe sladit třeba systém start-stop, který motor probudí k životu těsně před chvílí, než se vám rozsvítí zelená.

V budoucnu by měl systém navíc pomáhat autonomním vozům s plynulostí, již desítky metrů před semaforem tak bude mozek auta vědět, že se blíží červená, což ve výsledku ušetří pár kapek paliva. Systém bude už letos na podzim v nabídce pro modely Q7, A4 a A4 Allroad, má to ale pochopitelně několik drobných háčků. Předně musíte při objednávce zaškrtnout speciální online služby, které na pět let stojí 750 dolarů (18 tisíc korun).

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

A jak už jsme zmínili, musí mít pro danou funkcionalitu podporu také dopravní infrastruktura. Ty najdete v městech, které jsou označované jako „smart city“ a v Česku je nenajdete. Jednou se jich třeba dočkáme, zatím by nám asi stačilo jen to digitální odpočítávání.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků