Audi vám ukáže, za jak dlouho budete mít zelenou. Ale ne u nás

Audi vám ukáže, za jak dlouho budete mít zelenou. Ale ne u nás

Stojíte na křižovatce a už několik desítek sekund hypnotizujete semafor, aby skočila zelená. Do takových situací se každodenně dostává asi každý řidič. Řešením by bylo rozšíření semaforu, vedle kterého by se ukazoval čas do příští zelené, případně červené. V některých zemích to úspěšně funguje a skutečně je díky tomu provoz plynulejší. V Audi ale myslí ještě o krok dál - čas by se vám zobrazoval přímo na displeji palubních přístrojů.

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Je tedy logické, že v takovém případě musí dopravní infrastruktura poskytovat data ze semaforů. Na druhou stranu se díky tomu může lépe sladit třeba systém start-stop, který motor probudí k životu těsně před chvílí, než se vám rozsvítí zelená.

V budoucnu by měl systém navíc pomáhat autonomním vozům s plynulostí, již desítky metrů před semaforem tak bude mozek auta vědět, že se blíží červená, což ve výsledku ušetří pár kapek paliva. Systém bude už letos na podzim v nabídce pro modely Q7, A4 a A4 Allroad, má to ale pochopitelně několik drobných háčků. Předně musíte při objednávce zaškrtnout speciální online služby, které na pět let stojí 750 dolarů (18 tisíc korun).

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

A jak už jsme zmínili, musí mít pro danou funkcionalitu podporu také dopravní infrastruktura. Ty najdete v městech, které jsou označované jako „smart city“ a v Česku je nenajdete. Jednou se jich třeba dočkáme, zatím by nám asi stačilo jen to digitální odpočítávání.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků