Audi vám ukáže, za jak dlouho budete mít zelenou. Ale ne u nás

Audi vám ukáže, za jak dlouho budete mít zelenou. Ale ne u nás

Stojíte na křižovatce a už několik desítek sekund hypnotizujete semafor, aby skočila zelená. Do takových situací se každodenně dostává asi každý řidič. Řešením by bylo rozšíření semaforu, vedle kterého by se ukazoval čas do příští zelené, případně červené. V některých zemích to úspěšně funguje a skutečně je díky tomu provoz plynulejší. V Audi ale myslí ještě o krok dál - čas by se vám zobrazoval přímo na displeji palubních přístrojů.

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Je tedy logické, že v takovém případě musí dopravní infrastruktura poskytovat data ze semaforů. Na druhou stranu se díky tomu může lépe sladit třeba systém start-stop, který motor probudí k životu těsně před chvílí, než se vám rozsvítí zelená.

V budoucnu by měl systém navíc pomáhat autonomním vozům s plynulostí, již desítky metrů před semaforem tak bude mozek auta vědět, že se blíží červená, což ve výsledku ušetří pár kapek paliva. Systém bude už letos na podzim v nabídce pro modely Q7, A4 a A4 Allroad, má to ale pochopitelně několik drobných háčků. Předně musíte při objednávce zaškrtnout speciální online služby, které na pět let stojí 750 dolarů (18 tisíc korun).

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

A jak už jsme zmínili, musí mít pro danou funkcionalitu podporu také dopravní infrastruktura. Ty najdete v městech, které jsou označované jako „smart city“ a v Česku je nenajdete. Jednou se jich třeba dočkáme, zatím by nám asi stačilo jen to digitální odpočítávání.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků