Audi vám ukáže, za jak dlouho budete mít zelenou. Ale ne u nás

Audi vám ukáže, za jak dlouho budete mít zelenou. Ale ne u nás

Stojíte na křižovatce a už několik desítek sekund hypnotizujete semafor, aby skočila zelená. Do takových situací se každodenně dostává asi každý řidič. Řešením by bylo rozšíření semaforu, vedle kterého by se ukazoval čas do příští zelené, případně červené. V některých zemích to úspěšně funguje a skutečně je díky tomu provoz plynulejší. V Audi ale myslí ještě o krok dál - čas by se vám zobrazoval přímo na displeji palubních přístrojů.

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Je tedy logické, že v takovém případě musí dopravní infrastruktura poskytovat data ze semaforů. Na druhou stranu se díky tomu může lépe sladit třeba systém start-stop, který motor probudí k životu těsně před chvílí, než se vám rozsvítí zelená.

V budoucnu by měl systém navíc pomáhat autonomním vozům s plynulostí, již desítky metrů před semaforem tak bude mozek auta vědět, že se blíží červená, což ve výsledku ušetří pár kapek paliva. Systém bude už letos na podzim v nabídce pro modely Q7, A4 a A4 Allroad, má to ale pochopitelně několik drobných háčků. Předně musíte při objednávce zaškrtnout speciální online služby, které na pět let stojí 750 dolarů (18 tisíc korun).

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

A jak už jsme zmínili, musí mít pro danou funkcionalitu podporu také dopravní infrastruktura. Ty najdete v městech, které jsou označované jako „smart city“ a v Česku je nenajdete. Jednou se jich třeba dočkáme, zatím by nám asi stačilo jen to digitální odpočítávání.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

včera | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky