Audi na svůj stánek na autosalonu v Ženevě láká především konkurentem pro BMW M4 a konceptem svého největšího SUV.
RS5 Coupé
Nová Audi RS5 je vrcholným derivátem modelů střední třídy se čtyřmi kruhy ve znaku. I když zástupci automobilky hovoří o zcela novém designovém jazyku modelů RS, sportovní nárazníky, spoilery a další doplňky se podobají předchůdci. Charakteristický je nápis quattro na masce chladiče.
RS 5 Coupé jezdí sériově na 19“ kolech, na přání jsou k dispozici 20“ kola. Nabídku individualizace rozšiřují pakety ozdobných prvků v provedeních leskle černá, uhlíkový kompozit nebo matný hliník. Nové Audi RS 5 Coupé přesahuje s vnější délkou 4723 milimetrů svého předchůdce o 74 milimetrů.
Zajímavější je pohled pod kapotu. Zcela nově vyvinutý motor 2.9 TFSI Biturbo, který najdeme i v novém Porsche Panamera, poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k) a maximální točivý moment 600 Nm. Přeplňovaný je dvěma turbodmychadly. Hnací sílu již tradičně rozděluje mezi všechna kola sériově dodávaný pohon quattro.
Z nuly na sto kilometrů za hodinu zrychlí RS 5 za 3,9 sekundy, maximální rychlost lze za příplatek posunout na 280 km/h. Ke slušným jízdním výkonům přispívá i o 60 kilogramu nižší hmotnost, ve srovnání s předchůdcem.
Již standardní podvozek má nižší světlou výšku a tužší nastavení. Za příplatek lze zvolit sportovní podvozek RS plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control), keramickými brzdovými kotouči a dynamickým řízením.
Ceny a dostupnost na českém trhu zatím nebyly oznámeny.
Prohlédněte si kompletní fotogalerii RS 5:
Q8 Sport Concept
Své mamutí SUV, které se v budoucnu postaví nad Q7, prezentují Němci zatím jako koncept. Na lednovém autosalonu v Detroitu jsme mohli vidět koncept standardní Q8, v Ženevě se ukazuje sportovní varianta. Velká šestiúhelníková maska není žádným překvapením, stejně jako ostatní prvky designu exteriéru, které se inspirují ve svých menších sourozencích.
Sportovní koncept Q8 je mild hybrid. Elektromotor proto nelze dobíjet ze zásuvky a neslouží ani k pohonu. Pouze pomáhá spalovacímu agregátu. Díky tomu má mít podle Audi třílitrový šestiválec výkon osmiválce při spotřebě čtyřválce.
Motor 3.0 TFSI ve spolupráci s elektromotorem dosahuje výkonu 350 kW (476 k) a maximálního točivému momentu 700 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,7 sekundy a v akceleraci může pokračovat až k nejvyšší rychlosti 275 km/h.
O přesné spotřebě paliva se výrobce nezmiňuje. Tvrdí však, že ve srovnání s konvenčním šestiválcovým SUV je díky mild hybridnímu pohonu o litr na 100 km úspornější.
Nezbývá, než počkat, co všechno si z tohoto konceptu vezme sériový model SQ8.
Více informací a fotky přímo z představení přineseme přímo ze ženevského autosalonu. Sledujte náš online přenos:
Prohlédněte si kompletní fotogalerii konceptu Q8: