Audi v Šanghaji představilo druhý koncept plně elektrického vozu

Šanghajský koncept si bere na mušku Teslu a Jaguar I-Pace. Sériová podoba bude hotova v roce 2019.

Představovaný koncept je předzvěstí v pořadí druhého sériově vyráběného elektromobilu, který se postaví nově představenému Jaguaru I-Pace. E-tron Sportback sdílí techniku s konceptem e-tron quattro z roku 2015, který je naopak předlohou prvního avizovaného elektromobilu, jenž by se měl objevit už příští rok.

Nejnovější koncept kombinuje tvary liftbacku s proporcemi čtyřmístného SUV. Podle tiskové zprávy jde o automobil nové třídy, ovšem tuto koncepci už více jak před deseti lety představil SsangYong a masivně rozšířilo BMW.

Audi e-Tron Spyder: fešák s hybridním TDI

Audi e-Tron Spyder: fešák s hybridním TDI

Kvůli absenci konvenčního motoru je koncept prostý masky chladiče, nicméně i tak je na první pohled jasné, že jde o automobil značky Audi. Koncept se chlubí novými digitálními předními světlomety matrix full- LED a novými světly pro denní svícení, které promítají světlo na reflexní plochy karoserie. Doplňují je odbočovací světlomety Matrix, umístěné pod nárazníkem. Ty promítají oranžové světlo přímo na vozovku.  

E-tron Sportback je vybaven trojicí elektromotorů, přičemž jeden z nich pohání přední nápravu a zbylé dva se starají o pohon kol zadní nápravy. Maximální výkon soustavy dosahuje 320 kW, krátkodobě dokonce až 370 kW (zhruba 430 a 500 koní). Zrychlení z klidu na sto je otázkou 4,5 sekundy a 95kWh, kapalinou chlazené lithium-iontové akumulátory, by podle předpokladů měly vydržet až na 500 kilometrů.

Při běžném provozu je v permanenci pouze motor na přední nápravě, zatímco zbylé dva poskytují točivý moment v případě, že je zapotřebí pohonu všech kol, nebo když řidič žádá maximum výkonu. Systém pohonu lze přepnout na permanentní 4x4, kdy je zadní diferenciál schopen vektorovat točivý moment na zadních kolech.

Jak vypadá hliníková karoserie nové Audi A8? Napoví následující video

Jak vypadá hliníková karoserie nové Audi A8? Napoví následující video

Koncept e-tron Sportback je vybaven akumulátory, které lze nabíjet jak bezdrátově, tak klasicky z domácí elektrické zásuvky. Rychlé nabíjení je momentálně schopné nabíjet maximálně 50 kWh, ale za dva roky, kdy e-tron Sportback půjde do sériové výroby, se počítá se 150 kWh. To by znamenalo 80% nabití akumulátoru za pouhých 30 min. 

Akumulátorový svazek je umístěn v podlaze vozu a celkové rozdělení hmotnosti činí 52/48 ve prospěch přední nápravy. Celková hmotnost převyšuje 2000 kg, a to i při masivním využití plastů vyztužených uhlíkovými vlákny a hliníku. Délka a rozvor konceptu je téměř shodný s Audi A7, kterou překonává v šířce a výšce.

V Bratislavě budou dělat i Audi Q8. Kromě tohoto vozu automobilka chystá i Q4

V Bratislavě budou dělat i Audi Q8. Kromě tohoto vozu automobilka chystá i Q4

Interiér působí velmi futuristicky, ovšem používá již známé systémy. Tak například zde najdeme Virtual Cockpit s dotykovými plochami, nebo jízdní asistenty, jako autopilot, parkování na dálku, které se objeví u nové Audi A8. Automobilka však tvrdí, že až přijde koncept na trh, budu tyto systémy ještě propracovanější.

K dispozici bude několik výkonnostních nastavení a šušká se i o ostřejší verzí s prvky automobilů RS. 

Na fotografie a designové skici se podívejte v naší galerii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků