Audi v reklamě útočí na nedotáčivé předokolky, přitom je samo vyrábí

Audi v reklamě útočí na nedotáčivé předokolky, přitom je samo vyrábí

Nedostatek sebereflexe, nebo naopak jistota, že zákazníci unesou všechny prémiové bulíky, které jim kdo pověsí na nos? Audi se v novém reklamním spotu pro finále Super Bowl vysmívá přesně těm konstrukčním vlastnostem, které charakterizují i inzerovaný produkt. 

Alegorie je očividná: Psí kříženec s velkou hlavou reprezentuje tradiční kompakty, nedotáčivé a těžké na předek. Zato nové Audi A3, které reklama propaguje, je „zkonstruováno bez komprimisů“.

Až na to, že není.

Audi A3 stojí na modulární platformě MQB a má stejné uložení motoru a rozložení hmotnosti mezi nápravy jako ty vysmívané kompakty, protože je to primárně předokolka. A také se jako předokolka chová, byť motorizace s pohonem všech kol (což nejsou zdaleka všechny) mají výhodu lepší trakce. 

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

V menší míře to ostatně platí i pro větší modely Audi. Ty mají sice motory uložené podélně, ale umístění motoru vůči ose přední nápravy a tedy i rozložení hmotnosti je zde možná ještě víc kompromisní než u kompaktní A3. Základní motorizace A4, A6 a dokonce i A8 jsou totiž předokolky a s motorem „zastrčeným“ za nápravou by neměly dostatečnou trakci.

Prakticky celá modelová řada Audi je tak vlastně právě ten konstrukční kompromis, proti kterému je spot namířen. Fakt, že v posledních letech fungují nové modely Audi na silnici výrazně lépe než v nedávné minulosti, nemění nic na kompromisní podstatě zvoleného řešení. 

Anebo jsme úplně vedle a Audi tím psem „těžkým na předek“ nechtělo říct vůbec nic. V tom případě ale nemohli zvolit méně vhodný příměr...

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků