Audi v reklamě útočí na nedotáčivé předokolky, přitom je samo vyrábí

Audi v reklamě útočí na nedotáčivé předokolky, přitom je samo vyrábí

Nedostatek sebereflexe, nebo naopak jistota, že zákazníci unesou všechny prémiové bulíky, které jim kdo pověsí na nos? Audi se v novém reklamním spotu pro finále Super Bowl vysmívá přesně těm konstrukčním vlastnostem, které charakterizují i inzerovaný produkt. 

Alegorie je očividná: Psí kříženec s velkou hlavou reprezentuje tradiční kompakty, nedotáčivé a těžké na předek. Zato nové Audi A3, které reklama propaguje, je „zkonstruováno bez komprimisů“.

Až na to, že není.

Audi A3 stojí na modulární platformě MQB a má stejné uložení motoru a rozložení hmotnosti mezi nápravy jako ty vysmívané kompakty, protože je to primárně předokolka. A také se jako předokolka chová, byť motorizace s pohonem všech kol (což nejsou zdaleka všechny) mají výhodu lepší trakce. 

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

V menší míře to ostatně platí i pro větší modely Audi. Ty mají sice motory uložené podélně, ale umístění motoru vůči ose přední nápravy a tedy i rozložení hmotnosti je zde možná ještě víc kompromisní než u kompaktní A3. Základní motorizace A4, A6 a dokonce i A8 jsou totiž předokolky a s motorem „zastrčeným“ za nápravou by neměly dostatečnou trakci.

Prakticky celá modelová řada Audi je tak vlastně právě ten konstrukční kompromis, proti kterému je spot namířen. Fakt, že v posledních letech fungují nové modely Audi na silnici výrazně lépe než v nedávné minulosti, nemění nic na kompromisní podstatě zvoleného řešení. 

Anebo jsme úplně vedle a Audi tím psem „těžkým na předek“ nechtělo říct vůbec nic. V tom případě ale nemohli zvolit méně vhodný příměr...

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků