Audi v reklamě útočí na nedotáčivé předokolky, přitom je samo vyrábí

Audi v reklamě útočí na nedotáčivé předokolky, přitom je samo vyrábí

Nedostatek sebereflexe, nebo naopak jistota, že zákazníci unesou všechny prémiové bulíky, které jim kdo pověsí na nos? Audi se v novém reklamním spotu pro finále Super Bowl vysmívá přesně těm konstrukčním vlastnostem, které charakterizují i inzerovaný produkt. 

Alegorie je očividná: Psí kříženec s velkou hlavou reprezentuje tradiční kompakty, nedotáčivé a těžké na předek. Zato nové Audi A3, které reklama propaguje, je „zkonstruováno bez komprimisů“.

Až na to, že není.

Audi A3 stojí na modulární platformě MQB a má stejné uložení motoru a rozložení hmotnosti mezi nápravy jako ty vysmívané kompakty, protože je to primárně předokolka. A také se jako předokolka chová, byť motorizace s pohonem všech kol (což nejsou zdaleka všechny) mají výhodu lepší trakce. 

Testy | Audi | Sedany | Audi A3

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

V menší míře to ostatně platí i pro větší modely Audi. Ty mají sice motory uložené podélně, ale umístění motoru vůči ose přední nápravy a tedy i rozložení hmotnosti je zde možná ještě víc kompromisní než u kompaktní A3. Základní motorizace A4, A6 a dokonce i A8 jsou totiž předokolky a s motorem „zastrčeným“ za nápravou by neměly dostatečnou trakci.

Prakticky celá modelová řada Audi je tak vlastně právě ten konstrukční kompromis, proti kterému je spot namířen. Fakt, že v posledních letech fungují nové modely Audi na silnici výrazně lépe než v nedávné minulosti, nemění nic na kompromisní podstatě zvoleného řešení. 

Anebo jsme úplně vedle a Audi tím psem „těžkým na předek“ nechtělo říct vůbec nic. V tom případě ale nemohli zvolit méně vhodný příměr...

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků