Audi v reklamě útočí na nedotáčivé předokolky, přitom je samo vyrábí

Audi v reklamě útočí na nedotáčivé předokolky, přitom je samo vyrábí

Nedostatek sebereflexe, nebo naopak jistota, že zákazníci unesou všechny prémiové bulíky, které jim kdo pověsí na nos? Audi se v novém reklamním spotu pro finále Super Bowl vysmívá přesně těm konstrukčním vlastnostem, které charakterizují i inzerovaný produkt. 

Alegorie je očividná: Psí kříženec s velkou hlavou reprezentuje tradiční kompakty, nedotáčivé a těžké na předek. Zato nové Audi A3, které reklama propaguje, je „zkonstruováno bez komprimisů“.

Až na to, že není.

Audi A3 stojí na modulární platformě MQB a má stejné uložení motoru a rozložení hmotnosti mezi nápravy jako ty vysmívané kompakty, protože je to primárně předokolka. A také se jako předokolka chová, byť motorizace s pohonem všech kol (což nejsou zdaleka všechny) mají výhodu lepší trakce. 

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

V menší míře to ostatně platí i pro větší modely Audi. Ty mají sice motory uložené podélně, ale umístění motoru vůči ose přední nápravy a tedy i rozložení hmotnosti je zde možná ještě víc kompromisní než u kompaktní A3. Základní motorizace A4, A6 a dokonce i A8 jsou totiž předokolky a s motorem „zastrčeným“ za nápravou by neměly dostatečnou trakci.

Prakticky celá modelová řada Audi je tak vlastně právě ten konstrukční kompromis, proti kterému je spot namířen. Fakt, že v posledních letech fungují nové modely Audi na silnici výrazně lépe než v nedávné minulosti, nemění nic na kompromisní podstatě zvoleného řešení. 

Anebo jsme úplně vedle a Audi tím psem „těžkým na předek“ nechtělo říct vůbec nic. V tom případě ale nemohli zvolit méně vhodný příměr...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků