Audi v ČR: vedou vozy s dieselovými motory a pohonem quattro

Audi obhájilo své postavení mezi prémiovými vozy v České republice. V uplynulém roce prodalo 3234 vozů, druhé BMW 3056 a třetí Mercedes-Benz 2798. V rozhovoru pro AutoRevue.cz výsledky okomentoval Petr Neústupný, šéf českého zastoupení Audi.

AutoRevue: Jaké jsou vaše nejprodávanější modely?
Za rok 2010 byl nejprodávanějším modelem Audi Q5 a druhým nejprodávanějším Audi A4. Audi A6 je už na konci životního cyklu, dneska přemýšlíme o tom, jak uvedeme novou generaci.

AutoRevue: Kolik vozů s pohonem quatro prodáváte?
V Česku se prodá 52 procent všech aut s pohonem quattro. Což daleko přesahuje alpské země typu Švýcarsko a Rakousko. Naši lidé mají rádi vyspělé technologie. Dokáží je ocenit, když audi, tak quattro. A funguje to tím více, čím je třída vyšší - to znamená D segment, což je ten nejvyšší, a C segment, nebo Q7, z 99 procent je to quattro.

AutoRevue: Dieselový motor versus benzinový, který v Česku vyhrává?
Dieselový vyhrává. V C segmentu, což je A6, manažerské auto, jsou přes 85 procent dieselové motory. V každém segmentu je to samozřejmě trochu jinak, záleží na uživatelích a na pořizovací ceně, ale diesel vyhrává.

AutoRevue: V zahraničních médiích se objevily úvahy, že Audi plánuje zvýšit počet modelů do roku 2015 z dnešních 34 modelů na 42. Je to pravda?        
To číslo vám řeknu úplně přesně, před chvílí jsem ho dostal do ruky. V roce 2010 bylo 42 modelů, v roce 2015 bude 60 modelů. Je třeba vzít v úvahu, že tady se bere jako samostatný model A6, S6, A7, S7, že to jsou tedy i deriváty v jednotlivých modelových řadách. Ale nic to nemění na faktu, že produktová ofenziva je extrémně velká. Jako příklad mohu uvést, že kromě toho, že uvedeme novou generaci A6, přijde na konci roku 2011 Audi Q3, úplně nové auto v pro nás nejnižším SUV segmentu, což je A SUV segment. Podle mého názoru a názorů mých kolegů je to velký krok směrem k objemům. Je to segment, ve kterém je opravdu velký potenciál. Takže vedle A1, kterou jsem uvedli na konci minulého roku, na konci letošního roku budeme uvádět Audi Q3.

Klepněte pro větší obrázek 
Petr Neústupný, vedoucí Divize Audi 


 

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků