Audi v ČR: vedou vozy s dieselovými motory a pohonem quattro

Audi obhájilo své postavení mezi prémiovými vozy v České republice. V uplynulém roce prodalo 3234 vozů, druhé BMW 3056 a třetí Mercedes-Benz 2798. V rozhovoru pro AutoRevue.cz výsledky okomentoval Petr Neústupný, šéf českého zastoupení Audi.

AutoRevue: Jaké jsou vaše nejprodávanější modely?
Za rok 2010 byl nejprodávanějším modelem Audi Q5 a druhým nejprodávanějším Audi A4. Audi A6 je už na konci životního cyklu, dneska přemýšlíme o tom, jak uvedeme novou generaci.

AutoRevue: Kolik vozů s pohonem quatro prodáváte?
V Česku se prodá 52 procent všech aut s pohonem quattro. Což daleko přesahuje alpské země typu Švýcarsko a Rakousko. Naši lidé mají rádi vyspělé technologie. Dokáží je ocenit, když audi, tak quattro. A funguje to tím více, čím je třída vyšší - to znamená D segment, což je ten nejvyšší, a C segment, nebo Q7, z 99 procent je to quattro.

AutoRevue: Dieselový motor versus benzinový, který v Česku vyhrává?
Dieselový vyhrává. V C segmentu, což je A6, manažerské auto, jsou přes 85 procent dieselové motory. V každém segmentu je to samozřejmě trochu jinak, záleží na uživatelích a na pořizovací ceně, ale diesel vyhrává.

AutoRevue: V zahraničních médiích se objevily úvahy, že Audi plánuje zvýšit počet modelů do roku 2015 z dnešních 34 modelů na 42. Je to pravda?        
To číslo vám řeknu úplně přesně, před chvílí jsem ho dostal do ruky. V roce 2010 bylo 42 modelů, v roce 2015 bude 60 modelů. Je třeba vzít v úvahu, že tady se bere jako samostatný model A6, S6, A7, S7, že to jsou tedy i deriváty v jednotlivých modelových řadách. Ale nic to nemění na faktu, že produktová ofenziva je extrémně velká. Jako příklad mohu uvést, že kromě toho, že uvedeme novou generaci A6, přijde na konci roku 2011 Audi Q3, úplně nové auto v pro nás nejnižším SUV segmentu, což je A SUV segment. Podle mého názoru a názorů mých kolegů je to velký krok směrem k objemům. Je to segment, ve kterém je opravdu velký potenciál. Takže vedle A1, kterou jsem uvedli na konci minulého roku, na konci letošního roku budeme uvádět Audi Q3.

Klepněte pro větší obrázek 
Petr Neústupný, vedoucí Divize Audi 


 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků