Audi v ČR: vedou vozy s dieselovými motory a pohonem quattro

Audi obhájilo své postavení mezi prémiovými vozy v České republice. V uplynulém roce prodalo 3234 vozů, druhé BMW 3056 a třetí Mercedes-Benz 2798. V rozhovoru pro AutoRevue.cz výsledky okomentoval Petr Neústupný, šéf českého zastoupení Audi.

AutoRevue: Jaké jsou vaše nejprodávanější modely?
Za rok 2010 byl nejprodávanějším modelem Audi Q5 a druhým nejprodávanějším Audi A4. Audi A6 je už na konci životního cyklu, dneska přemýšlíme o tom, jak uvedeme novou generaci.

AutoRevue: Kolik vozů s pohonem quatro prodáváte?
V Česku se prodá 52 procent všech aut s pohonem quattro. Což daleko přesahuje alpské země typu Švýcarsko a Rakousko. Naši lidé mají rádi vyspělé technologie. Dokáží je ocenit, když audi, tak quattro. A funguje to tím více, čím je třída vyšší - to znamená D segment, což je ten nejvyšší, a C segment, nebo Q7, z 99 procent je to quattro.

AutoRevue: Dieselový motor versus benzinový, který v Česku vyhrává?
Dieselový vyhrává. V C segmentu, což je A6, manažerské auto, jsou přes 85 procent dieselové motory. V každém segmentu je to samozřejmě trochu jinak, záleží na uživatelích a na pořizovací ceně, ale diesel vyhrává.

AutoRevue: V zahraničních médiích se objevily úvahy, že Audi plánuje zvýšit počet modelů do roku 2015 z dnešních 34 modelů na 42. Je to pravda?        
To číslo vám řeknu úplně přesně, před chvílí jsem ho dostal do ruky. V roce 2010 bylo 42 modelů, v roce 2015 bude 60 modelů. Je třeba vzít v úvahu, že tady se bere jako samostatný model A6, S6, A7, S7, že to jsou tedy i deriváty v jednotlivých modelových řadách. Ale nic to nemění na faktu, že produktová ofenziva je extrémně velká. Jako příklad mohu uvést, že kromě toho, že uvedeme novou generaci A6, přijde na konci roku 2011 Audi Q3, úplně nové auto v pro nás nejnižším SUV segmentu, což je A SUV segment. Podle mého názoru a názorů mých kolegů je to velký krok směrem k objemům. Je to segment, ve kterém je opravdu velký potenciál. Takže vedle A1, kterou jsem uvedli na konci minulého roku, na konci letošního roku budeme uvádět Audi Q3.

Klepněte pro větší obrázek 
Petr Neústupný, vedoucí Divize Audi 


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků