Audi v Brně: nová sportovní A3, prodloužená A8 a sporťáci TT Coupé, S4 a RS6

Audi se na brněnském autosalonu chlubilo zejména novou átrojkou, která byla vystavena v několika kusech, aby si ji každý mohl vyzkoušet. Nechyběly ani další novinky jako nový motor v TT Coupé, nová převodovka DSG a sportovní modely S4 a RS6. Doplněno o oficiální fotografie.
Audi v Brně: nová sportovní A3, prodloužená A8 a sporťáci TT Coupé, S4 a RS6
Seznam kapitol
  1. Nový model A3, prodloužená verze A8 L, motor V8 TDI
  2. Novinka S4, krátce o RS6, nový motor a převodovka v TT Coupé

A3: nový sportovní vzhled

Velký lákadlem stánku Audi byla bezesporu zbrusu nový model A3. Ten jsme si na AutoRevue.cz představili už letos na jaře, nedávno jsme také publikovali kompletní seznam výbav a cen. Vystavovány byly tři modely, a sice se zážehovým motorem 2.0 FSI s přímým vstřikováním a výkonem 110 kW, a turbodiesel 2.0 TDI s výkonem 102 kW. Parametry všech motorů pro Audi A3 najdete v našem starším článku. Základní cena A3 s motorem 1,6 činí 560 tisíc korun.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ve žluté barvě vypadá A3 obzvláště agresivně. Maska trošku připomíná automobily značky
Seat; ostatně jde o tentýž koncern. A3 má oproti předchozí generaci sportovnější kukuč.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ani v červené barvě nevypadá A3 věru špatně. Třídveřová verze vypadá jednoznačně sportovněji.

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek
Za volantem najde řidič dostatek pohodlí. Sedačky jsou níže uložené, takže nad hlavou
je místa požehnaně.  Volant má optimální velikost i sílu věnce, řadící páka je krátká,
řazení přesné, dráhy krátké. --- Tomáš Votruba za volantem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dozadu se u třídveřové verze nastupuje trošku obtížněji, nicméně až se usadíte,
budete mít místa dostatek. Oproti starší verzi je rozvor větší o šest centimetrů,
což znamená výrazně větší prostor. Sedačky vzadu mají optimální sklon, podle
všeho se bude dobře cestovat i na větší vzdálenosti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor je poměrně velký, ale úzký do stran; jeho velikost
zatím není zveřejněna ani na webu Audi.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Oficiální fotografie interiéru: vzhled trošku kazí snad jen kulaté
a vystoupnuté výdechy větrání, které až příliš připomínají ibizu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 je zejména ve třídveřovém provedení určeno pro řidiče se sportovním srdcem.

A8 L: více než mnoho místa

Velkým lákadlem zejména pro ty nejbohatší byla na stánku Audi prodloužená verze Audi A8 L, která se navíc objevila s novým motorem V8 TDI o výkonu 202 kW; s ním osmička zrychlí na sto km/h za 6,7 sekund. Pro porovnání: s motorem 4,2 V8 o výkonu 246 kW zrychlí osmička za 6,3 sekundy. Je jasné, že výkonný turbodiesel bude zajímavou volbou, i když je s ním A8 nejdražší. Na AutoRevue jsem o A8 psal minulý týden - přečtete si sedmikapitolový megatest!

A8 L má oproti kratšímu modelu prodloužený rozvor o 130 mm na 3074 mm; jsou-li přední sedadla posunuta do své přední polohy, mají cestující vzadu 1075 mm volného místa pro nohy! Na přání může být Audi A8 L vybavena i vzadu individuálně nastavitelnými sedadly s elektrickým ovládáním, která mohou být doplněna systémem vyhřívání, klimatizování a dokonce i masírování zad.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Prodloužená verze byla vystavena za supersportem RS6. Je to opravdový dlouhán,
v němž je místa na rozdávání; cena vystavovaného vozu činila 3,7 milionu korun. Zajímavý
byl volant, který byl vykládán ořechovým dřevem, stejně jako palubní deska i středový tunel.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
A8 L je skutečně dlouhé auto, které bude vyhovovat každému, kdo vyžaduje maximum prostoru.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nový model A3, prodloužená verze A8 L, motor V8 TDI
  2. Novinka S4, krátce o RS6, nový motor a převodovka v TT Coupé
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků