Audi v Brně: nová sportovní A3, prodloužená A8 a sporťáci TT Coupé, S4 a RS6

Audi se na brněnském autosalonu chlubilo zejména novou átrojkou, která byla vystavena v několika kusech, aby si ji každý mohl vyzkoušet. Nechyběly ani další novinky jako nový motor v TT Coupé, nová převodovka DSG a sportovní modely S4 a RS6. Doplněno o oficiální fotografie.
Audi v Brně: nová sportovní A3, prodloužená A8 a sporťáci TT Coupé, S4 a RS6
Seznam kapitol
  1. Nový model A3, prodloužená verze A8 L, motor V8 TDI
  2. Novinka S4, krátce o RS6, nový motor a převodovka v TT Coupé

A3: nový sportovní vzhled

Velký lákadlem stánku Audi byla bezesporu zbrusu nový model A3. Ten jsme si na AutoRevue.cz představili už letos na jaře, nedávno jsme také publikovali kompletní seznam výbav a cen. Vystavovány byly tři modely, a sice se zážehovým motorem 2.0 FSI s přímým vstřikováním a výkonem 110 kW, a turbodiesel 2.0 TDI s výkonem 102 kW. Parametry všech motorů pro Audi A3 najdete v našem starším článku. Základní cena A3 s motorem 1,6 činí 560 tisíc korun.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ve žluté barvě vypadá A3 obzvláště agresivně. Maska trošku připomíná automobily značky
Seat; ostatně jde o tentýž koncern. A3 má oproti předchozí generaci sportovnější kukuč.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ani v červené barvě nevypadá A3 věru špatně. Třídveřová verze vypadá jednoznačně sportovněji.

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek
Za volantem najde řidič dostatek pohodlí. Sedačky jsou níže uložené, takže nad hlavou
je místa požehnaně.  Volant má optimální velikost i sílu věnce, řadící páka je krátká,
řazení přesné, dráhy krátké. --- Tomáš Votruba za volantem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dozadu se u třídveřové verze nastupuje trošku obtížněji, nicméně až se usadíte,
budete mít místa dostatek. Oproti starší verzi je rozvor větší o šest centimetrů,
což znamená výrazně větší prostor. Sedačky vzadu mají optimální sklon, podle
všeho se bude dobře cestovat i na větší vzdálenosti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor je poměrně velký, ale úzký do stran; jeho velikost
zatím není zveřejněna ani na webu Audi.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Oficiální fotografie interiéru: vzhled trošku kazí snad jen kulaté
a vystoupnuté výdechy větrání, které až příliš připomínají ibizu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 je zejména ve třídveřovém provedení určeno pro řidiče se sportovním srdcem.

A8 L: více než mnoho místa

Velkým lákadlem zejména pro ty nejbohatší byla na stánku Audi prodloužená verze Audi A8 L, která se navíc objevila s novým motorem V8 TDI o výkonu 202 kW; s ním osmička zrychlí na sto km/h za 6,7 sekund. Pro porovnání: s motorem 4,2 V8 o výkonu 246 kW zrychlí osmička za 6,3 sekundy. Je jasné, že výkonný turbodiesel bude zajímavou volbou, i když je s ním A8 nejdražší. Na AutoRevue jsem o A8 psal minulý týden - přečtete si sedmikapitolový megatest!

A8 L má oproti kratšímu modelu prodloužený rozvor o 130 mm na 3074 mm; jsou-li přední sedadla posunuta do své přední polohy, mají cestující vzadu 1075 mm volného místa pro nohy! Na přání může být Audi A8 L vybavena i vzadu individuálně nastavitelnými sedadly s elektrickým ovládáním, která mohou být doplněna systémem vyhřívání, klimatizování a dokonce i masírování zad.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Prodloužená verze byla vystavena za supersportem RS6. Je to opravdový dlouhán,
v němž je místa na rozdávání; cena vystavovaného vozu činila 3,7 milionu korun. Zajímavý
byl volant, který byl vykládán ořechovým dřevem, stejně jako palubní deska i středový tunel.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
A8 L je skutečně dlouhé auto, které bude vyhovovat každému, kdo vyžaduje maximum prostoru.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nový model A3, prodloužená verze A8 L, motor V8 TDI
  2. Novinka S4, krátce o RS6, nový motor a převodovka v TT Coupé
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků