| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT | Zdroj: Audi

| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi
| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi
| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi
| Prototyp Audi e-tron GT Zdroj: Audi
20
Fotogalerie

Audi už chystá vylepšený e-tron GT. Vrcholné RS dostane aktivní podvozek jako Taycan

Stejně jako u Porsche uvede modernizace podstatná vylepšení především na elektrickém ústrojí.

Po příchodu modernizovaného Porsche Taycan se již chystá na světlo i vylepšený sourozenec od Audi. Německá značka prozatím ukazuje prototyp nejnovějšího e-tronu GT v lehkém maskování, ačkoliv kdovíjak razantní změny na exteriéru elektrického čtyřdveřového grand toureru nečekáme. Zásadněji bude chtít Audi na modelu vyladit pohonné ústrojí.

Především u vrcholné verze RS e-tron GT se nicméně očekává přepracovaná aerodynamika vozu. Na fotkách lze vidět nové boční přístupy vzduchu předního nárazníku a rovněž jinak tvarovaný zadní difuzor. Nižší odpor vzduchu nebo lepší chlazení na potřebných místech přijde vhod se zásadním navýšením výkonu.

RS e-tron GT si pochopitelně udrží místo v hierarchii koncernu VW, takže svým výkonem opět zapadne pod sportovnější Porsche Taycan – to však po poslední modernizaci řádně zesílilo. Mocných 700 kW (925 koní) se u nejsilnějšího e-tronu GT sice nečeká, povýšení z dosavadních 440 kW (598 koní) na zhruba 515 kW (asi 700 koní) byla ale mohla novinka nabídnout.

S dále modifikovanou platformou J1 se stejně jako u Taycanu očekává příchod nových elektromotorů a rovněž větších a schopnějších baterií – sourozenec od Porsche teď nabízí využitelnou kapacitu 82,3 nebo 97 kWh. Dojezd standardního e-tronu GT by tak mohl razantně překročit hodnotu 600 km. V současnosti zvládne 501 km (WLTP). Nový hardware zajistí i větší nabíjecí výkon až 320 kW.

Podle informací britského Autocaru obdrží Audi RS e-tron GT také nový systém aktivního odpružení (ekvivalent novinky Porsche Active Ride v Taycanu), zajišťující ještě větší rozpětí mezi komfortním a dynamickým nastavením podvozku na základě příslušných jízdních režimů.

Z e-tronu GT se v portfoliu německé automobilky stal vcelku populární elektrický model. Od uvedení v roce 2021 se ho prodalo přes 30.000 kusů, přičemž více jak třetina byly vrcholné varianty RS. Na této vlně úspěchů bude chtít Audi nepochybně pokračovat. Datum premiéry modernizace však zatím neznáme.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud