Audi umožní zkombinovat automat se systémem stop and start

Německá automobilka Audi plánuje zaujmout úsporně smýšlející motoristy novou kombinací dvouspojkové převodovky S Tronic a systému stop and start, jenž už při kratším státí (třeba na křižovatce) vypne motor, což má mít v konečném důsledku za následek příjemné snížení spotřeby. Ten samozřejmě není žádnou horkou novinkou, s automatickými převodovkami si ale dosud příliš do oka nepadl. Dvouspojková převodovka si s tímto systémem však bude zpočátku rozumět pouze u modelu A3, kde výrobce tuto možnost nabídne u verzí s motorem 1,6 TDi a přeplňovaným benzínovým čtyřválcem 1,4 TFSI.

Zatímco u dieselového agregátu dosahuje A3 kombinované spotřeby 4,2 l/100 km, benzínová varianta může pochlubit jen o málo vyšší 5,3 l/100 km, což je vzhledem k nabízenému výkonu (125 koní) vcelku slušná hodnota. Oba modely přitom budou vybaveny systémem kontroly dobíjení akumulátoru, který bude informovat o efektivitě dobíjení při brzdění, které probíhá díky rekuperaci energie vytvářené třením.
V Německu se tato úsporná dvojčata objeví již začátkem listopadu, třídveřovou verzi s 1,6 TDi a výše zmíněnými systémy dostanete za 25 500 eur a benzínovou verzi s 1,4 TFSI za 23 700 eur.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 1,6 TDi
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků