Audi umožní zkombinovat automat se systémem stop and start

Německá automobilka Audi plánuje zaujmout úsporně smýšlející motoristy novou kombinací dvouspojkové převodovky S Tronic a systému stop and start, jenž už při kratším státí (třeba na křižovatce) vypne motor, což má mít v konečném důsledku za následek příjemné snížení spotřeby. Ten samozřejmě není žádnou horkou novinkou, s automatickými převodovkami si ale dosud příliš do oka nepadl. Dvouspojková převodovka si s tímto systémem však bude zpočátku rozumět pouze u modelu A3, kde výrobce tuto možnost nabídne u verzí s motorem 1,6 TDi a přeplňovaným benzínovým čtyřválcem 1,4 TFSI.

Zatímco u dieselového agregátu dosahuje A3 kombinované spotřeby 4,2 l/100 km, benzínová varianta může pochlubit jen o málo vyšší 5,3 l/100 km, což je vzhledem k nabízenému výkonu (125 koní) vcelku slušná hodnota. Oba modely přitom budou vybaveny systémem kontroly dobíjení akumulátoru, který bude informovat o efektivitě dobíjení při brzdění, které probíhá díky rekuperaci energie vytvářené třením.
V Německu se tato úsporná dvojčata objeví již začátkem listopadu, třídveřovou verzi s 1,6 TDi a výše zmíněnými systémy dostanete za 25 500 eur a benzínovou verzi s 1,4 TFSI za 23 700 eur.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 1,6 TDi
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků