Audi postupuje vstříc elektrifikaci. Prvním krokem je postupné vyřazování dieselových motorů z nabídky. Jako první o ně přišlo Holandsko.
Audi je jednou ze značek, která má historicky postavenou nabídku na vznětových motorech. Nakonec, loni v České republice registrovala automobilka 1933 vozů s naftovou motorizací a jen 821 kusů s benzinovým motorem. O to větší rozruch přineslo oznámení, že na holandském trhu ukončuje prodej nových aut se vznětovými jednotkami k 1. dubnu.
Noví zájemci se budou muset spokojit pouze s benzinovými motory, případně jejich elektrifikovanými a externě nabíjitelnými deriváty. Ty doplní bezemisní řada e-tron, která se nyní rozroste o očekávanou Q6. Stejně tak rodinu rozšíří i čistě elektrická A6.
V příštím roce má přijít také zcela nová generace modelu A4 vybavena nejnovější řadou spalovacích motorů. Ta bude zároveň poslední a zcela určitě budou elektrifikované, ať už v podobě mild-hybridu nebo plug-in hybridu. S plánovaným přechodem na normu Euro 7 to ani jinak nepůjde.
Kvůli ní automobilka k roku 2025 představí poslední automobil se spalovacím motorem. To se týká také supersportu R8, jehož nástupce bude dle slov vedení čistý elektromobil. V roce 2033 pak Audi chce ukončit prodej vozů s konvenčními pohony globálně, snad kromě čínského trhu, ale to bude záležet na poptávce.