V neděli 14. listopadu se objevila zpráva, že německé automobilky  BMW  a Audi společně odkupují britskou automobilku Mclaren. 

V neděli 14. listopadu se objevila zpráva, že německé automobilky BMW a Audi společně odkupují britskou automobilku Mclaren. 

Konkrétně, že BMW odkoupí divizi silničních automobilů a Audi se zaměří na motorsport, což by pro ni byl skvělý bod pro vstup do světa  Formule 1 , který je už nějakou dobu na stole. Zdroj: McLaren

Konkrétně, že BMW odkoupí divizi silničních automobilů a Audi se zaměří na motorsport, což by pro ni byl skvělý bod pro vstup do světa Formule 1, který je už nějakou dobu na stole. | Zdroj: McLaren

Tato zpráva byla v tomto znění krátce poté vyvrácena. BMW odkup oficiální cestou popřelo a Audi jen neurčitě odpovědělo, že zvažuje spolupráce s různými stranami.  Zdroj: McLaren

Tato zpráva byla v tomto znění krátce poté vyvrácena. BMW odkup oficiální cestou popřelo a Audi jen neurčitě odpovědělo, že zvažuje spolupráce s různými stranami.  | Zdroj: McLaren

Nyní však britský Autocar přichází s informací, že automobilka Audi nakonec opravdu odkupuje McLaren, ovšem ne jednu jeho část, ale celou McLaren Group. Zdroj: McLaren

Nyní však britský Autocar přichází s informací, že automobilka Audi nakonec opravdu odkupuje McLaren, ovšem ne jednu jeho část, ale celou McLaren Group. | Zdroj: McLaren

Původní jednání Volkswagen Group s McLaren Group ohledně odkupu nedopadly úspěšně. Podle magazínu Autocar požadoval současný vedoucí McLarenu Paul Walsh dvounásobek nabízené částky.  Zdroj: Richard Mille

Původní jednání Volkswagen Group s McLaren Group ohledně odkupu nedopadly úspěšně. Podle magazínu Autocar požadoval současný vedoucí McLarenu Paul Walsh dvounásobek nabízené částky.  | Zdroj: Richard Mille

Nyní se však obě strany již dohodly a podle blíže nespecifikovaného zdroje britských novinářů prý McLaren skutečně již brzy změní majitele.

Nyní se však obě strany již dohodly a podle blíže nespecifikovaného zdroje britských novinářů prý McLaren skutečně již brzy změní majitele.

Tento krok zcela jistě pomůže koncernu Volkswagen do světa Formule 1. Zároveň tak získá další supersportovní automobilku.

Tento krok zcela jistě pomůže koncernu Volkswagen do světa Formule 1. Zároveň tak získá další supersportovní automobilku.

Známý twin-turbo V8 o objemu 3,8 litru zde produkuje 620 koní (456 kW) a točivý moment 620 N.m. Nechybí aerodynamika odvozená ze závodního 570S GT4, rozsáhle nastavitelný podvozek nebo karbon-keramické brzdy.

Známý twin-turbo V8 o objemu 3,8 litru zde produkuje 620 koní (456 kW) a točivý moment 620 N.m. Nechybí aerodynamika odvozená ze závodního 570S GT4, rozsáhle nastavitelný podvozek nebo karbon-keramické brzdy.

Aktuálně se však čeká na oficiální vyjádření od obou stran. Teprve tehdy se dozvíme, jak koncern Volkswagen s  McLaren  Group skutečně naloží.

Aktuálně se však čeká na oficiální vyjádření od obou stran. Teprve tehdy se dozvíme, jak koncern Volkswagen s McLaren Group skutečně naloží.

Nástup nové éry u McLarenu musí přirozeně znamenat konec té dosavadní. S příchodem nového  hybridního modelu Artura , prvotinou nové série High-Performance Hybrid (HPH)...

Nástup nové éry u McLarenu musí přirozeně znamenat konec té dosavadní. S příchodem nového hybridního modelu Artura, prvotinou nové série High-Performance Hybrid (HPH)...

...se tak britská značka po šesti letech loučí s modelovou řadou Sports Series, kterou uzavírají poslední vyrobené kusy hardcore modelu 620R.

...se tak britská značka po šesti letech loučí s modelovou řadou Sports Series, kterou uzavírají poslední vyrobené kusy hardcore modelu 620R.

V produkčním centru automobilky ve Wokingu došlo k ukončení produkce Sports Series již v prosinci minulého roku...

V produkčním centru automobilky ve Wokingu došlo k ukončení produkce Sports Series již v prosinci minulého roku...

 Zdroj: McLaren

| Zdroj: McLaren

 Zdroj: McLaren

| Zdroj: McLaren

Společnými silami tedy motory produkují 680 koní v 7500 otáčkách za minutu a 720 N.m točivého momentu od 2250 otáček.

Společnými silami tedy motory produkují 680 koní v 7500 otáčkách za minutu a 720 N.m točivého momentu od 2250 otáček.

Elektromotor je zde umístěný v nové dvouspojkové převodovce a dokáže generovat výkon 95 koní a 225 N.m. Jeho úkolem je většinou pomáhat autu s reakcí na plynový pedál a pomáhat při akceleraci. 

Elektromotor je zde umístěný v nové dvouspojkové převodovce a dokáže generovat výkon 95 koní a 225 N.m. Jeho úkolem je většinou pomáhat autu s reakcí na plynový pedál a pomáhat při akceleraci. 

Motor točí až 8500 otáček a produkuje maximální výkon 430 kW (585 koní) a 585 N.m točivého momentu.

Motor točí až 8500 otáček a produkuje maximální výkon 430 kW (585 koní) a 585 N.m točivého momentu.

Baterie o kapacitě 7,4 kWh je umístěná v podlaze a vozu vydrží k ujetí 30 elektrických kilometrů.

Baterie o kapacitě 7,4 kWh je umístěná v podlaze a vozu vydrží k ujetí 30 elektrických kilometrů.

Konkrétně, že BMW odkoupí divizi silničních automobilů a Audi se zaměří na motorsport, což by pro ni byl skvělý bod pro vstup do světa  Formule 1 , který je už nějakou dobu na stole. Zdroj: McLaren
Tato zpráva byla v tomto znění krátce poté vyvrácena. BMW odkup oficiální cestou popřelo a Audi jen neurčitě odpovědělo, že zvažuje spolupráce s různými stranami.  Zdroj: McLaren
Nyní však britský Autocar přichází s informací, že automobilka Audi nakonec opravdu odkupuje McLaren, ovšem ne jednu jeho část, ale celou McLaren Group. Zdroj: McLaren
Původní jednání Volkswagen Group s McLaren Group ohledně odkupu nedopadly úspěšně. Podle magazínu Autocar požadoval současný vedoucí McLarenu Paul Walsh dvounásobek nabízené částky.  Zdroj: Richard Mille
18
Fotogalerie

Audi údajně kupuje McLaren. Koncernu Volkswagen to otevře dveře do Formule 1 [Aktualizováno]

Ještě v neděli to vypadalo, že BMW a Audi společně odkoupí McLaren. Nyní se ale ukazuje, že do toho praští Audi samo.

Aktualizace 16:00: PR manažerka automobilky McLaren Laura Conradová vydala oficiální prohlášení, ve kterém změnu vlastnictví McLaren Group popírá. I když je tedy automobilka otevřená k jednání s jinými značkami, k žádné změně vlastníka aktuálně nedochází.

V neděli 14. listopadu se objevila zpráva, že německé automobilky BMW a Audi společně odkupují britskou automobilku Mclaren. Konkrétně, že BMW odkoupí divizi silničních automobilů a Audi se zaměří na motorsport, což by pro ni byl skvělý bod pro vstup do světa Formule 1, který je už nějakou dobu na stole.

Tato zpráva byla v tomto znění krátce poté vyvrácena. BMW odkup oficiální cestou popřelo a Audi jen neurčitě odpovědělo, že zvažuje spolupráce s různými stranami. Nyní však britský Autocar přichází s informací, že automobilka Audi nakonec opravdu odkupuje McLaren, ovšem ne jednu jeho část, ale celou McLaren Group.

Původní jednání Volkswagen Group s McLaren Group ohledně odkupu nedopadly úspěšně. Podle magazínu Autocar požadoval současný vedoucí McLarenu Paul Walsh dvounásobek nabízené částky. Nyní se však obě strany již dohodly a podle blíže nespecifikovaného zdroje britských novinářů prý McLaren skutečně již brzy změní majitele.

Tento krok zcela jistě pomůže koncernu Volkswagen do světa Formule 1. Zároveň tak získá další supersportovní automobilku. Aktuálně se však čeká na oficiální vyjádření od obou stran. Teprve tehdy se dozvíme, jak koncern Volkswagen s McLaren Group skutečně naloží.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud