Audi TTS má teď 320 koní, dostává verzi Competition Plus. To však není všechno

Audi rozšiřuje nabídku výbavy svého malého kupé i roadsteru a silnější TTS dostává kromě nových stylových doplňků i pár koní navíc.

Nedlouho po uvedení limitované verze Audi TT RS k oslavám 40. výročí pohonu quattro pokračuje německá značka v novinkách pro tuto modelovou řadu. Pro TTS tak uvádí novou variantu Competition Plus a pro standardní TT i silnější TTS přichází rovněž paket Bronze Selection, jehož název mluví za vše.

Audi SQ2 má po faceliftu. Na turistické sportování má připravených 300 koní

Audi SQ2 má po faceliftu. Na turistické sportování má připravených 300 koní

TTS ve verzi Competition Plus dostává standardně LED světlomety, loga Audi před zadními blatníky, v případě Coupé zatemněná okna, červené brzdové třmeny, černá vícepaprsková 20palcová kola, pevné zadní křídlo a další černé doplňky na karoserii. Uvnitř došlo především na čalounění Nappa kůží, kontrastní prošívání, detaily v chromovaném či karbonovém provedení nebo Alcantaru na hlavici řadicí páky.

S příchodem Competition Plus se TTS vyrovnává svým upraveným dvoulitrem pod kapotou ostatním výkonným modelům koncernu VW jako třeba novému Golfu R či Arteonu R. Přeplňovaný čtyřválec TFSI tak nyní v TTS produkuje 320 koní (245 kW), dříve 306 koní (225 kW), točivý moment nicméně zůstává na hodnotě 400 N.m. Standardem je sedmistupňový automat S tronic, pohon všech kol quattro a adaptivní podvozek. Coupé zvládne sprint na 100 km/h za 4,5 sekundy, Roadster za 4,8 sekundy.

Audi vzpomíná na legendární 90 quattro IMSA GTO. Design závoďáku nacpalo na RS 6

Audi vzpomíná na legendární 90 quattro IMSA GTO. Design závoďáku nacpalo na RS 6

Paket Bronze Selection se u TT a TTS zaměřuje výhradně na styl a bohatší výbavu. Bronzové detaily najdete v interiéru, kde nechybí ani rozšířený paket koženého čalounění nebo audiosystém B&O. Na exteriéru si mohou zájemci vybrat z lakování třemi odstíny – šedá Chronos, bílá Glacier a černá Mythos. Nová 20palcová kola se rovněž dočkala bronzového odstínu.

Audi prozatím uvádí německé cenovky novinek. Paket Bronze Selection bude stát pro standardní TT  6190 eur (asi 163.000 Kč) a pro silnější TTS 4490 eur (asi 118.000 Kč), dostupný bude od jara příštího roku. TTS Competition Plus zavítá do prodeje v Německu ještě letos s dodávkami vozů na začátku příštího roku. Coupé se bude pohybovat na ceně okolo 61.000 eur (asi 1,6 milionu korun), Roadster okolo 63.700 eur (asi 1,67 milionu korun).

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

včera | Jan Mička | 157 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 55 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků