Audi TT Zdroj: Wheelsage

Audi TT | Zdroj: Wheelsage

Audi TT se uvedlo také v otevřené verzi. Na rozdíl od kupé je jen pro dva. Plátěná střecha se ovládá elektrohydraulicky. Větrolam (windshot) je elektrický. Zdroj: Auto Tip Klassik

Audi TT se uvedlo také v otevřené verzi. Na rozdíl od kupé je jen pro dva. Plátěná střecha se ovládá elektrohydraulicky. Větrolam (windshot) je elektrický. | Zdroj: Auto Tip Klassik

Palubní deska TT sází na zajímavý design, který nemá pranic společného s žádným jiným modelem skupiny VW. Všimněte si třeba řadicí páky. Zdroj: Auto Tip Klassik

Palubní deska TT sází na zajímavý design, který nemá pranic společného s žádným jiným modelem skupiny VW. Všimněte si třeba řadicí páky. | Zdroj: Auto Tip Klassik

V rámci úprav v roce 2000 vůz dostal pevný zadní spoiler. Při rychlosti 200 km/h snížil aerodynamický vztlak zadní nápravy z 67 kg (verze bez něj) na pouhých 24 kg. Zdroj: Auto Tip Klassik

V rámci úprav v roce 2000 vůz dostal pevný zadní spoiler. Při rychlosti 200 km/h snížil aerodynamický vztlak zadní nápravy z 67 kg (verze bez něj) na pouhých 24 kg. | Zdroj: Auto Tip Klassik

Audi TT Zdroj: Auto Tip Klassik

Audi TT | Zdroj: Auto Tip Klassik

Tvary původního Audi TT jsou řešeny ve stylu německého Bauhausu. Původně šlo o školu výtvarného umění. V době Výmarské republiky Bauhaus reprezentoval moderní styl umění, architektury a designu. Zdroj: Auto Tip Klassik

Tvary původního Audi TT jsou řešeny ve stylu německého Bauhausu. Původně šlo o školu výtvarného umění. V době Výmarské republiky Bauhaus reprezentoval moderní styl umění, architektury a designu. | Zdroj: Auto Tip Klassik

Audi TT Zdroj: Auto Tip Klassik

Audi TT | Zdroj: Auto Tip Klassik

Původní TT představuje relativně snadnou cestu k zajímavému vozu. Zdroj: Auto Tip Klassik

Původní TT představuje relativně snadnou cestu k zajímavému vozu. | Zdroj: Auto Tip Klassik

Audi TT Zdroj: Auto Tip Klassik

Audi TT | Zdroj: Auto Tip Klassik

Původní Audi TT sice vycházelo z Golfu IV, ovšem rozdílů bylo mnoho. Třeba přední náprava je zcela originální s odlehčenými litými spodními rameny přední nápravy. Golf měl menší plechová a jinak tvarovaná. Zdroj: Auto Tip Klassik

Původní Audi TT sice vycházelo z Golfu IV, ovšem rozdílů bylo mnoho. Třeba přední náprava je zcela originální s odlehčenými litými spodními rameny přední nápravy. Golf měl menší plechová a jinak tvarovaná. | Zdroj: Auto Tip Klassik

Audi TT Zdroj: Auto Tip Klassik

Audi TT | Zdroj: Auto Tip Klassik

V roce 2003 nabídku motorů obohatila poslední evoluce prvního šestiválce Volkswagenu s úzkým rozevřením řad válců 15 stupňů. Pod označením motoru BHE nebo BPF se ukrývá agregát s výkonem 184 kW. Jediná hlava válců pro obě řady dostala 24 ventilů (u 2.8 a 2.9 je jich jen 12). Motor má v porovnání se čtyřválcem vysoké provozní náklady a také dost zatěžuje přední nápravu. Šlo o první pohon s alternativní šestistupňovou převodovkou DSG Zdroj: Auto Tip Klassik

V roce 2003 nabídku motorů obohatila poslední evoluce prvního šestiválce Volkswagenu s úzkým rozevřením řad válců 15 stupňů. Pod označením motoru BHE nebo BPF se ukrývá agregát s výkonem 184 kW. Jediná hlava válců pro obě řady dostala 24 ventilů (u 2.8 a 2.9 je jich jen 12). Motor má v porovnání se čtyřválcem vysoké provozní náklady a také dost zatěžuje přední nápravu. Šlo o první pohon s alternativní šestistupňovou převodovkou DSG | Zdroj: Auto Tip Klassik

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT se uvedlo také v otevřené verzi. Na rozdíl od kupé je jen pro dva. Plátěná střecha se ovládá elektrohydraulicky. Větrolam (windshot) je elektrický. Zdroj: Auto Tip Klassik
Palubní deska TT sází na zajímavý design, který nemá pranic společného s žádným jiným modelem skupiny VW. Všimněte si třeba řadicí páky. Zdroj: Auto Tip Klassik
V rámci úprav v roce 2000 vůz dostal pevný zadní spoiler. Při rychlosti 200 km/h snížil aerodynamický vztlak zadní nápravy z 67 kg (verze bez něj) na pouhých 24 kg. Zdroj: Auto Tip Klassik
Audi TT Zdroj: Auto Tip Klassik
25
Fotogalerie

Audi TT stálo už před 20 lety přes milion. Módní zboží mělo quattro za mastný příplatek

Audi TT mělo nálepku auta pro kadeřnice, asistentky či bonitní studentky vysokých škol.

Ještě než se Audi TT odebralo do věčných lovišť, stál základní roadster 1,1 milionu korun. To bylo loni v létě. Pod kapotou měl dvoulitrový čtyřválec o výkonu 145 kW a automatická převodovka poháněla přední kola. Před dvaceti lety to bylo velmi podobné. Máme k dispozici ceník Audi TT z roku 2004 a základní verze stála 1.030.000 Kč, tedy podobně jako ještě nedávno. Akorát tedy průměrný plat byl tehdy více než dvakrát nižší.

Co jste za to tehdy měli? Audi TT vám nabídlo motor 1.8 T v naladění 110 kW (150 koní). Za 1.115.000 Kč už byla k mání jeho silnější verze o výkonu 132 kW (180 koní), která byla k nalezení v mnoha dalších koncernových vozech včetně Škody Octavia RS. U Audi TT otevíral takto naladěný motor v ceníku nové možnosti. Šestistupňový automat tiptronic byl pro něj za 70 tisíc korun. Pohon všech kol quattro za 128.000 Kč. Kombinovat to ale nešlo.

Fajnšmekři mohli sáhnout po nejvýkonnější variantě tohoto motoru, která měla 165 kW (225 koní) a pohon všech kol quattro. Cena už ale činila 1,3 milionu korun. A pak tu máme šestiválec o objemu 3,2 litru, který měl 184 kW (250 koní). S manuálem stál 1.418.000 Kč, ovšem pozor, za příplatek 62.000 Kč pro něj byla k mání tehdejší novinka - šestistupňová dvouspojková převodovka DSG.

Výbava? V základu ABS, automatická klimatizace, boční airbagy vpředu, autorádio Chorus se šesti reproduktory, mlhovky, ESP, dálkově ovládané centrální zamykání, zeleně tónovaná determální skla, elektrické stahování oken nebo vyhřívání předních sedadel. Kola byla 16 až 17palcová, v závislosti na motorizaci. Šestiválce měly v základu větší zadní křídlo, xenonová světla se zástěnou v barvě titan a trochu jiné nárazníky. Látkové sedačky měl pouze základ, jinak šlo o kombinaci Alcantary a kůže.

Příplatků bylo dost. Třeba 18palcová kola stála 50.307 nebo 73.399 Kč, to rozhodovala motorizace. Metalíza vyšla na 17.052 Kč a lakování dle vzorníku Audi exclusive na 70.430 Kč. Kožený paket, kdy byly kůží čalouněné vzpěry v oblasti kolen, věnec volantu, hlavici řadičky, rukojeť ruční brzdy a úchyty na dveřích vyšel na 9897, případně 27.334 Kč při barvě kůže ze vzorníku Audi exclusive.

Navigační systém s cédéčkem pro Německo nebo Českou republiku stál 55.956 Kč, potažení stropu Alcantarou 43.264 Kč, titanový optický paket 15.092 Kč a třeba audiosystém Bose vyšel na 17.842 Kč. A pak tu jsou odrazy tehdejší doby, čímž narážíme na přípravu pro zabudování mobilního telefonu sítě GSM, za což se platilo 16.308 Kč. A třeba tempomat za 10.454 Kč uměl udržovat rychlost jen nad 40 km/h.

Audi TT: ceník 2004
Motor Výkon Převodovka Cena Coupé Cena Roadster
1.8 T 110 kW 5M 1.030.000 Kč 1.115.000 Kč
1.8 T 132 kW 5M 1.115.000 Kč 1.200.000 Kč
1.8 T 132 kW 6A tiptronic 1.184.300 Kč 1.269.300 Kč
1.8 T quattro 132 kW 6M 1.243.000 Kč 1.328.000 Kč
1.8 T quattro 165 kW 6M 1.300.000 Kč 1.385.000 Kč
3.2 quattro 184 kW 6M 1.418.000 Kč 1.503.000 Kč
3.2 quattro 184 kW 7A DSG 1.480.000 Kč 1.565.000 Kč

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud