Audi TT s novým šestiválcovým motorem a převodovkou DSG

Atraktivní TT Coupé na stejné platformě, jakou má například Škosda Octavia, VW Golf, VW New Beetle nebo Seat Toledo, dostává další podnět. Bude jím šestiválec s objemem 3,2 l a výkonem  184 kW/250 k přenášeným na všechna kola.

Pohon všech kol obstará sportovní šestistupňová převodovka DSG (Direct Shift Gearbox). Vidlicový šestiválec má díky pouze patnáctistupňovému rozevření řad válců velmi kompaktní rozměry a může být proto uložen napříč. Vahadla ventilů s ložiskovými rolnami snižují třecí ztráty motoru.

Další technickou specialitou šestiválcového agregátu je variabilní časování sacích i výfukových ventilů a sací potrubí s proměnlivou délkou. I proto disponuje mohutným točivým momentem 320 N.m, který je k dispozici v rozmezí otáček 2800 min-1 až 3200 min-1.

Z 0 na 100 km/h zrychlí TT během 6,4 s, jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba činí 9,8 l/100 km.

Šestistupňová převodovka DSG kombinuje výhody konvenčních šestistupňových manuálních převodovek a moderních automatů. Sofistikovaná konstrukce převodovky DSG s dvojicí vícelamelových spojek dovoluje, aby v převodovce byly navoleny dva rychlostní stupně najednou. Například při zrychlování vůz akceleruje na nižší převodový stupeň a v okamžiku těsně před přeřazením, kdy otáčky motoru dosáhnou odpovídající výše, se v převodovce zařadí vyšší rychlostní stupeň, jehož lamelová spojka však zůstává rozepnutá. Teprve v okamžiku vlastního přeřazení se ve stejném okamžiku rozepne spojka nižšího rychlostního stupně a sepne spojka vyššího. Díky tomuto systému řazení tzv. „pod zatížením“ nedochází k přerušení přenášeného výkonu.

Kořeny převodovky DSG lze hledat už kolem roku 1985, kdy Walter Röhrl testoval převodovku se dvěmi spojkami na svém sportovním speciálu Audi Sport Quattro S1.

DSG může řidič manuálně ovládat buď pákou voliče na středovém tunelu nebo pomocí tlačítek přímo na volantu. Může také zvolit samočinný režim práce převodovky, a to buď běžný režim „D“, nebo sportovní režim „S“, při kterém převodovka odřazuje na vyšší rychlostní stupně později ve vyšších otáčkách, a naopak směrem dolů podřazuje rychleji. I v automatickém modu však může řidič kdykoli zasáhnout tlačítky na volantu do práce převodovky.

Výkonný motor nové verze řady Audi TT Coupé si vynutil změny i na podvozku. Vůz dostal dvoupístkové třmeny kotoučových brzd odvozené z modelu Audi RS4. Všechny brzdové kotouče mají vnitřní chlazení, vpředu pak o průměru 334 mm, vzadu 265 mm. Do brzdového okruhu je standardně zařazený elektronický stabilizační systém ESP a brzdový asistent.

Na pohled se nejdynamičtější verze řady Audi TT Coupé odlišuje od svých sourozenců pozměněným zadním spoilerem a předním nárazníkem s většími otvory pro vstup vzduchu k motoru a brzdám. Koeficient aerodynamického odporu vzduchu zůstává na hodnotě cx=0,32.

Na trh má přijít v polovině roku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků