Audi TT RS prošlo modernizací: Pětiválec o 400 koních zůstává beze změn

Po faceliftu standardního Audi TT přichází s omlazením také vrcholné TT RS. Změn si ovšem na první pohled ani nevšimnete.

Současná generace Audi TT prošla modernizací již minulý rok v červenci, vrcholná sportovní verze TT RS si však na vylepšení musela počkat trochu déle. Kromě lehkých změn na zevnějšku a hrstce novinek v interiéru je však hlavní zprávou, že božský pětiválec pod kapotou zůstává na svém místě beze změn. Což není vůbec špatně.

Lehce přepracovaného designu si zřejmě opravdu všimnou jen majitelé dosavadního TT RS. Již ostré vzezření tak doplňují o cosi větší otvory přístupu vzduchu v předním nárazníku, na bocích jsou nové prahy, vzadu stojí upravené křídlo a nárazník dostal na bocích nové mřížky. Pro lepší chlazení motoru pak dostává TT RS dodatečné chladiče za přední maskou.

TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

Faceliftem mimochodem prochází také otevřený Roadster. U obou verzi nicméně zůstává pod kapotou 2,5litrový přeplňovaný pětiválec o výkonu 294 kW (400 koní) a točivém momentu 480 N.m. Audi samozřejmě nezapomíná zmínit, že tato jednotka drží již po deváté v řadě titul mezinárodního motoru roku.

S pětiválcem pak TT RS s karoserií kupé zvládne akceleraci na 100 km/h za 3,7 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, respektive 280 km/h s volitelným posunutím omezovače. Na kola putuje síla přes sedmistupňovou automatickou převodovku a systém pohonu všech kol quattro. V nabídce je stále za příplatek podvozek RS sport s adaptivními tlumiči.

Audi chystá menší verzi elektromobilu e-tron. Ukáže ji v Ženevě?

Audi chystá menší verzi elektromobilu e-tron. Ukáže ji v Ženevě?

Uvnitř modernizace přinesla aktualizovaný infotainment, nové možnosti polstrování a lakovaných obkladů. Před řidičem je nadále 12,3palcový přístrojový štít. Konfiguraci TT RS nakonec rozšiřují dva nové odstíny karoserie – oranžová Pulse Orange a modrá Turbo Blue.

Prodej modernizovaného Audi TT RS začne v Evropě již nyní na začátku února. Prozatím známe německé cenovky, kdy Coupé začíná na 67.700 euro (asi 1,7 milionu korun) a Roadster startujte na 70.500 euro (asi 1,8 milionu korun).

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 153 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků