Audi TT RS prošlo modernizací: Pětiválec o 400 koních zůstává beze změn

Po faceliftu standardního Audi TT přichází s omlazením také vrcholné TT RS. Změn si ovšem na první pohled ani nevšimnete.

Současná generace Audi TT prošla modernizací již minulý rok v červenci, vrcholná sportovní verze TT RS si však na vylepšení musela počkat trochu déle. Kromě lehkých změn na zevnějšku a hrstce novinek v interiéru je však hlavní zprávou, že božský pětiválec pod kapotou zůstává na svém místě beze změn. Což není vůbec špatně.

Lehce přepracovaného designu si zřejmě opravdu všimnou jen majitelé dosavadního TT RS. Již ostré vzezření tak doplňují o cosi větší otvory přístupu vzduchu v předním nárazníku, na bocích jsou nové prahy, vzadu stojí upravené křídlo a nárazník dostal na bocích nové mřížky. Pro lepší chlazení motoru pak dostává TT RS dodatečné chladiče za přední maskou.

TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

Faceliftem mimochodem prochází také otevřený Roadster. U obou verzi nicméně zůstává pod kapotou 2,5litrový přeplňovaný pětiválec o výkonu 294 kW (400 koní) a točivém momentu 480 N.m. Audi samozřejmě nezapomíná zmínit, že tato jednotka drží již po deváté v řadě titul mezinárodního motoru roku.

S pětiválcem pak TT RS s karoserií kupé zvládne akceleraci na 100 km/h za 3,7 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, respektive 280 km/h s volitelným posunutím omezovače. Na kola putuje síla přes sedmistupňovou automatickou převodovku a systém pohonu všech kol quattro. V nabídce je stále za příplatek podvozek RS sport s adaptivními tlumiči.

Audi chystá menší verzi elektromobilu e-tron. Ukáže ji v Ženevě?

Audi chystá menší verzi elektromobilu e-tron. Ukáže ji v Ženevě?

Uvnitř modernizace přinesla aktualizovaný infotainment, nové možnosti polstrování a lakovaných obkladů. Před řidičem je nadále 12,3palcový přístrojový štít. Konfiguraci TT RS nakonec rozšiřují dva nové odstíny karoserie – oranžová Pulse Orange a modrá Turbo Blue.

Prodej modernizovaného Audi TT RS začne v Evropě již nyní na začátku února. Prozatím známe německé cenovky, kdy Coupé začíná na 67.700 euro (asi 1,7 milionu korun) a Roadster startujte na 70.500 euro (asi 1,8 milionu korun).

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků