Audi TT RS prošlo modernizací: Pětiválec o 400 koních zůstává beze změn

Po faceliftu standardního Audi TT přichází s omlazením také vrcholné TT RS. Změn si ovšem na první pohled ani nevšimnete.

Současná generace Audi TT prošla modernizací již minulý rok v červenci, vrcholná sportovní verze TT RS si však na vylepšení musela počkat trochu déle. Kromě lehkých změn na zevnějšku a hrstce novinek v interiéru je však hlavní zprávou, že božský pětiválec pod kapotou zůstává na svém místě beze změn. Což není vůbec špatně.

Lehce přepracovaného designu si zřejmě opravdu všimnou jen majitelé dosavadního TT RS. Již ostré vzezření tak doplňují o cosi větší otvory přístupu vzduchu v předním nárazníku, na bocích jsou nové prahy, vzadu stojí upravené křídlo a nárazník dostal na bocích nové mřížky. Pro lepší chlazení motoru pak dostává TT RS dodatečné chladiče za přední maskou.

TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

Faceliftem mimochodem prochází také otevřený Roadster. U obou verzi nicméně zůstává pod kapotou 2,5litrový přeplňovaný pětiválec o výkonu 294 kW (400 koní) a točivém momentu 480 N.m. Audi samozřejmě nezapomíná zmínit, že tato jednotka drží již po deváté v řadě titul mezinárodního motoru roku.

S pětiválcem pak TT RS s karoserií kupé zvládne akceleraci na 100 km/h za 3,7 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, respektive 280 km/h s volitelným posunutím omezovače. Na kola putuje síla přes sedmistupňovou automatickou převodovku a systém pohonu všech kol quattro. V nabídce je stále za příplatek podvozek RS sport s adaptivními tlumiči.

Audi chystá menší verzi elektromobilu e-tron. Ukáže ji v Ženevě?

Audi chystá menší verzi elektromobilu e-tron. Ukáže ji v Ženevě?

Uvnitř modernizace přinesla aktualizovaný infotainment, nové možnosti polstrování a lakovaných obkladů. Před řidičem je nadále 12,3palcový přístrojový štít. Konfiguraci TT RS nakonec rozšiřují dva nové odstíny karoserie – oranžová Pulse Orange a modrá Turbo Blue.

Prodej modernizovaného Audi TT RS začne v Evropě již nyní na začátku února. Prozatím známe německé cenovky, kdy Coupé začíná na 67.700 euro (asi 1,7 milionu korun) a Roadster startujte na 70.500 euro (asi 1,8 milionu korun).

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků