Audi TT RS Plus: více síly, více dojmu, stejná rychlost

Značka Audi na jaro připravila exkluzivní provedení špičkového modelu TT RS s přívlastkem Plus.
Seznam kapitol
  1. Audi TT RS Plus
  2. Fotogalerie

Dvoumístný model Audi TT RS se prodává již třetím rokem a nyní pro tuto řadu přichází perlička v podobě verze TT RS Plus, jež bude k dispozici v karosářských verzích kupé i roadster. V obou případech se o pohon postará známý zážehový pětiválec 2,5 TFSI s přeplňováním a přímým vstřikováním. Jeho výkon byl zvýšen o 15 kW a točivý moment o 15 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi TT RS Plus: dále posílené provedení špičkové verze řady Audi TT

Motor tedy dosahuje výkonu 360 koní (265 kW) a točivého momentu 465 Nm. Kombinován může být na přání s manuální šestistupňovou, nebo sedmistupňovou automatickou, dvouspojkovou převodovkou S Tronic. „Automat“ zahrnuje funkci Launch Control známou především z vozů Porsche, která pomůže i nezkušenému řidiči oslnit impozantním startem z místa.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Série TT RS Plus sází kromě silnějšího motoru také na kontrastní doplňky karoserie

Točivý moment se v obou případech přenáší na kola obou náprav skrze soustavu Quattro, jež využívá vícelamelové spojky. Audi TT RS Plus v provedení kupé zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,3 s s manuálem a za 4,1 s v kombinaci se skříní S Tronic, u roadsteru jsou tyto hodnoty o 0,1 s horší. V obou případech to v porovnání se standardním Audi TT RS znamená zlepšení zhruba o 0,3 s.

Audi

Audi TT RS: nyní již ve všech detailech

Nejvyšší rychlost je u obou karosářských verzí elektronicky omezena na 280 km/h, což je stejná hodnota, na kterou vám na přání u Audi posunou omezovač rychlosti i u standardního TT RS (standardně 250 km/h). Průměrná spotřeba modelu TT RS Plus činí 8,5 l/100 km u kupé a 8,6 l/100 km u roadsteru. Měrný výkon je charakterizován hodnotou 4,0 kg, resp. 4,2 kg na koňskou sílu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor dostal doplňky s vzhledem uhlíkových kompozitů, na hlavici řadicí páky najdeme logo TT RS Plus

Také model Audi TT RS Plus využívá předností poměrně lehkého a tuhého skeletu karoserie ASF (Audi Space Frame), takže nejlehčí verze s manuální převodovkou a karoserií kupé vykazuje pohotovostní hmotnost slušných 1 450 kg. Brzdová soustava dostala odvrtávané kotouče na přední nápravě, devatenáctipalcové pětipaprskové lité ráfky jsou lakovány kombinací matově černé a kontrastní červené a obouvají pneumatiky o rozměru 255/35.

Tuning | Audi

Audi TT RS Avus: 120 koní k dobru, 312 km/h

Zvenčí si na verzi TT RS Plus všimneme také zpětných zrcátek vyrobených z polymerů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP), jednodílná maska chladiče má „chromovaný“ nejen rám, ale také samotnou mřížku. Pár oválných koncovek výfuků je lakován černě, v motorovém prostoru najdeme obkladové díly z „karbonu“ a hlavice řadicí páky, resp. voliče automatické převodovky nese logo TT RS Plus.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi TT RS Plus
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků