Audi TT-RS od ABT Sportsline teď dává 470 koní a jede 285 km/h

Pokud vám špičkové verze sportovních vozů TT-RS a TT-RS Plus nejsou dost rychlé, nezoufejte: opět je zde ABT!

ABT Sportsline, specialista na úpravy vozů koncernu VW Group, přichází ani ne s novou, ale spíše oživenou nabídkou modifikací pro nejrychlejší verze řady Audi TT v podobě modelů Audi TT-RS a Audi TT-RS Plus. Připraveny jsou přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru, ozdobné koncovky výfuků a omlazená sada litých kol s průměrem 19 a 20 palců. Připlatit si můžete také za posílenou brzdovou soustavu a tužší závěsy s pružinami snižujícími světlou výšku o 30 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U této přestavby jde hlavně o výkon, ovšem ani podvozek nezůstal stranou zájmu tvůrců

Co se výkonu týče, vozy Audi TT-RS a TT-RS Plus mohou být opatřeny novým turbodmychadlem ABT Sportsline v kombinaci s upraveným programem řídicí jednotky a účinnějším mezichladičem vzduch-vzduch. Řadový pětiválec s objemem 2 480 ccm dosahuje ve standardu výkonu 340 koní (250 kW) a točivého momentu 450 Nm, ovšem po aplikaci zlepšováků od ABT Sportsline tyto hodnoty poskočí na 470 koní (346 kW) a 630 Nm. Pokud se vám to nechce počítat, jde o zlepšení o 130 koní, resp. 180 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi TT-RS od ABT Sportsline ve své starší verzi

Po těchto modifikacích Audi TT-RS údajně zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 s a dosáhne rychlosti 285 km/h, což jsou o 0,7 s a 35 km/h lepší výsledky než ve standardu, ovšem je třeba jedním dechem dodat, že z továrny tato auta vyjíždějí s omezovačem na 250 km/h (na přání 280 km/h). Novinkou je aplikace podobných úprav také na novější provedení Audi TT-RS Plus, jež ale posílí jen na 440 koní (324 kW).

Za připomenutí stojí, že na Audi TT-RS u ABT Sportsline zapracovali již před třemi lety, kdy se jim ale z motoru podařilo vykřesat rovných 500 koní (368 kW)…
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků