Audi TT-RS od ABT Sportsline teď dává 470 koní a jede 285 km/h

Pokud vám špičkové verze sportovních vozů TT-RS a TT-RS Plus nejsou dost rychlé, nezoufejte: opět je zde ABT!

ABT Sportsline, specialista na úpravy vozů koncernu VW Group, přichází ani ne s novou, ale spíše oživenou nabídkou modifikací pro nejrychlejší verze řady Audi TT v podobě modelů Audi TT-RS a Audi TT-RS Plus. Připraveny jsou přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru, ozdobné koncovky výfuků a omlazená sada litých kol s průměrem 19 a 20 palců. Připlatit si můžete také za posílenou brzdovou soustavu a tužší závěsy s pružinami snižujícími světlou výšku o 30 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U této přestavby jde hlavně o výkon, ovšem ani podvozek nezůstal stranou zájmu tvůrců

Co se výkonu týče, vozy Audi TT-RS a TT-RS Plus mohou být opatřeny novým turbodmychadlem ABT Sportsline v kombinaci s upraveným programem řídicí jednotky a účinnějším mezichladičem vzduch-vzduch. Řadový pětiválec s objemem 2 480 ccm dosahuje ve standardu výkonu 340 koní (250 kW) a točivého momentu 450 Nm, ovšem po aplikaci zlepšováků od ABT Sportsline tyto hodnoty poskočí na 470 koní (346 kW) a 630 Nm. Pokud se vám to nechce počítat, jde o zlepšení o 130 koní, resp. 180 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi TT-RS od ABT Sportsline ve své starší verzi

Po těchto modifikacích Audi TT-RS údajně zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 s a dosáhne rychlosti 285 km/h, což jsou o 0,7 s a 35 km/h lepší výsledky než ve standardu, ovšem je třeba jedním dechem dodat, že z továrny tato auta vyjíždějí s omezovačem na 250 km/h (na přání 280 km/h). Novinkou je aplikace podobných úprav také na novější provedení Audi TT-RS Plus, jež ale posílí jen na 440 koní (324 kW).

Za připomenutí stojí, že na Audi TT-RS u ABT Sportsline zapracovali již před třemi lety, kdy se jim ale z motoru podařilo vykřesat rovných 500 koní (368 kW)…
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků