Audi TT-RS od ABT Sportsline teď dává 470 koní a jede 285 km/h

Pokud vám špičkové verze sportovních vozů TT-RS a TT-RS Plus nejsou dost rychlé, nezoufejte: opět je zde ABT!

ABT Sportsline, specialista na úpravy vozů koncernu VW Group, přichází ani ne s novou, ale spíše oživenou nabídkou modifikací pro nejrychlejší verze řady Audi TT v podobě modelů Audi TT-RS a Audi TT-RS Plus. Připraveny jsou přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru, ozdobné koncovky výfuků a omlazená sada litých kol s průměrem 19 a 20 palců. Připlatit si můžete také za posílenou brzdovou soustavu a tužší závěsy s pružinami snižujícími světlou výšku o 30 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U této přestavby jde hlavně o výkon, ovšem ani podvozek nezůstal stranou zájmu tvůrců

Co se výkonu týče, vozy Audi TT-RS a TT-RS Plus mohou být opatřeny novým turbodmychadlem ABT Sportsline v kombinaci s upraveným programem řídicí jednotky a účinnějším mezichladičem vzduch-vzduch. Řadový pětiválec s objemem 2 480 ccm dosahuje ve standardu výkonu 340 koní (250 kW) a točivého momentu 450 Nm, ovšem po aplikaci zlepšováků od ABT Sportsline tyto hodnoty poskočí na 470 koní (346 kW) a 630 Nm. Pokud se vám to nechce počítat, jde o zlepšení o 130 koní, resp. 180 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi TT-RS od ABT Sportsline ve své starší verzi

Po těchto modifikacích Audi TT-RS údajně zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 s a dosáhne rychlosti 285 km/h, což jsou o 0,7 s a 35 km/h lepší výsledky než ve standardu, ovšem je třeba jedním dechem dodat, že z továrny tato auta vyjíždějí s omezovačem na 250 km/h (na přání 280 km/h). Novinkou je aplikace podobných úprav také na novější provedení Audi TT-RS Plus, jež ale posílí jen na 440 koní (324 kW).

Za připomenutí stojí, že na Audi TT-RS u ABT Sportsline zapracovali již před třemi lety, kdy se jim ale z motoru podařilo vykřesat rovných 500 koní (368 kW)…
 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků