Audi TT RS nově i s „automatem“ S tronic

Naše mládež se má nač těšit: instalace sedmistupňové rychlostní skříně S tronic s automatizovaným řazením učiní z každého teenagera řídícího Audi TT RS pilota Formule 1. Uživatelé všech věkových skupin však na nové verzi vrcholného provedení Audi TT ocení kromě takřka nepřerušovaného přísunu výkonu při přímé akceleraci také zlepšenou spotřebu paliva při defensivním a pro převodovku předvídatelném jízdním stylu.

Oproti stávající šestistupňové převodovce s manuálním řazením se má S tronic vyznačovat dobou pro řazení v řádu setin vteřiny odpovídající momentu překrytí účinku paralelně působících spojek. Sedmý stupeň nové skříně je nastaven jako rychloběh snižující spotřebu paliva zejména v dálničním provozu. Režim Launch Control před zrychlením z místa nastaví všechny potřebné systémy včetně tlaku dmychadla tak, že Audi TT RS zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,3 s (manuál 4,6 s) , přičemž nejvyšší rychlost zůstává elektronicky omezena na obligátní hranici 250 km/h (omezovač lze na přání deaktivovat přímo v Ingolstadtu). Hodnota normované průměrné spotřeby přitom klesla na 8,5 l/100 km (manuál 9,2 l).

Připomeňme, že pětiválec vozu Audi TT RS dosahuje výkonu 340 koní (250 kW) v rozpětí od 5 400 do 6 500 ot./min. a točivého momentu 450 Nm od 1 600 do 5 300 ot./min. přenášeného na kola obou náprav.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT RS
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků