Audi TT RS nově i s „automatem“ S tronic

Naše mládež se má nač těšit: instalace sedmistupňové rychlostní skříně S tronic s automatizovaným řazením učiní z každého teenagera řídícího Audi TT RS pilota Formule 1. Uživatelé všech věkových skupin však na nové verzi vrcholného provedení Audi TT ocení kromě takřka nepřerušovaného přísunu výkonu při přímé akceleraci také zlepšenou spotřebu paliva při defensivním a pro převodovku předvídatelném jízdním stylu.

Oproti stávající šestistupňové převodovce s manuálním řazením se má S tronic vyznačovat dobou pro řazení v řádu setin vteřiny odpovídající momentu překrytí účinku paralelně působících spojek. Sedmý stupeň nové skříně je nastaven jako rychloběh snižující spotřebu paliva zejména v dálničním provozu. Režim Launch Control před zrychlením z místa nastaví všechny potřebné systémy včetně tlaku dmychadla tak, že Audi TT RS zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,3 s (manuál 4,6 s) , přičemž nejvyšší rychlost zůstává elektronicky omezena na obligátní hranici 250 km/h (omezovač lze na přání deaktivovat přímo v Ingolstadtu). Hodnota normované průměrné spotřeby přitom klesla na 8,5 l/100 km (manuál 9,2 l).

Připomeňme, že pětiválec vozu Audi TT RS dosahuje výkonu 340 koní (250 kW) v rozpětí od 5 400 do 6 500 ot./min. a točivého momentu 450 Nm od 1 600 do 5 300 ot./min. přenášeného na kola obou náprav.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT RS
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků