Audi TT RS: další snímky jsou venku

(nové foto) Ještě před ženevskou premiérou unikly snímky nemaskovaných vozů Audi řady TT RS v provedení kupé i kabriolet.

Audi TT s označením TT RS korunuje tuto modelovou řadu a stane se její vlajkovou lodí. Informace o tomto voze pronikají na veřejnost postupně, naposledy jsme o něm informovali na tomto místě. Na sklonku loňského roku jsme přitmo byli svědky premiér několika sportovních verzí s označením TT S, naftového „turbodieselu“ či základního provedení s motorem 1,8 TFSI. V prádle mají však u Audi ještě jednu variantu, která se stane nejrychlejším vozem TT všech dob. Nese označení RS a z prvních uniknuvších snímků můžeme pozorovat jeho pozměněné křivky ještě před debutem v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Fotografie potvrzují, že se vrcholné Audi bude skutečně nazývat TT RS a na své zádi bude opatřeno pevným přítlačným křídlem na rozdíl od standardních verzí, jež disponují stavitelným spoilerem. Dobře patrné jsou změny na přídi a nárazníku, který se svým pojetím nápadně podobá designu použitému vloni na studii Audi R8 V12 TDI. Konkrétní informace jsou však zatím přísně střeženým tajemstvím a můžeme o nich spekulovat s využitím dostupných zákulisních zkazek. Téměř jisté však je, že se pod kapotou bude ukrývat zážehový pětiválec s objemem jen 2,5 litru. Měl by však dosahovat úctyhodného výkonu 340 koní a točivého momentu až 450 Nm, za něž bude vděčit instalaci dvou přeplňovaích dmychadel. Bezpochyby bude nový vůz zrychlovat z klidu na 100 km/h pod pět vteřin a neměl by mít potíže s briskním dosažením elektronicky omezené rychlosti 250 km/h.

Audi TT RS bude k dostání v obou karsoářských verzích, tedy jako kupé a roadster. Obě tyto varianty budou sdílet pohonné jednotky, pohon všech čtyř kol quattro a šestistupňovou převodovku. Zatím však není jisté, zda půjde o přímo řazený agregát, nebo o dvouspojkový robotizovaný systém. Dle dostupných informací se můžeme připravit též na osmnáctipalcová litá kola s pěticí zdvojených paprsků, pár oválných koncovek umístěných v krajích přepracovaného zadního nárazníku s náznakem difuzoru, zatmavené okraje předních světlometů a exkluzivní čalounění interiéru kombinací kvalitní kůže a Alcantry.

Audi TT RS vstoupí do evropských prodejů již v půli letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT RS
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků