Audi TT RS: cena nejrychlejšího TT je známa

Audi TT, do kterého si můžete pořídit i motor 2,0 TDI, asi nikdy nebude mít image skutečně sportovního auta. Přesto Audi letos v Ženevě udělalo maximum pro to, aby TT bylo tímto způsobem vnímáno. Představilo totiž verzi TT RS, která má svými parametry velmi blízko opravdovým sporťákům. Kupé s hmotností 1 450 kg dosahuje při výkonu 340 koní, dodávaného přeplňováným pětiválcem o objemu 2,5 litru, rychlosti 100 km/h za 4,6 sekundy a maximální rychlost se bude zřejmě nebezpečně blížit 300 km/h (Audi nabízí žel Bohu jen omezovač na 250 či 280 km/h). Vrchol řady TT jsme vám podrobně představili již v březnu, netušili jsme tehdy ale, kolik ingolstadtská novinka bude stát.

Teď už to víme. Audi zveřejnilo ceny TT RS ve verzi kupé i roadster a jsou docela sympatické. Vůz, který by měl být schopen na okruhu zatopit i sporťákům jako BMW Z4 M nebo Porsche 911, přijde v základu na 55 800 € (cca 1 500 tisíc Kč) ve verzi kupé resp. 58 650 € (cca 1 580 tisíc Kč) ve verzi roadster.

Pokud bude TT RS opravdu funkčním autem, stane se nejdostupnějším malým sportovním kupé s výkonem přes 300 koní. Jak si TT RS povede zjistíme již letos v létě, kdy se vůz dostane k prvním evropským zákazníkům.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT RS
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků