Audi TT RS Avus: 120 koní k dobru, 312 km/h

Společnost Avus Performance představila svoji vlastní modifikaci nejrychlejšího z rodu Audi TT. Výsledné parametry jsou působivé.

Avus svému novému dílu hrdě přezdívá Ur-Quattro, což nevyžaduje komentáře. Úpravy pohonné jednotky se soustředily na řídicí jednotku, přepracované turbodmychadlo a nový výfukový trakt se závodními katalyzátory. Ačkoli to tak nevypadá, i tyto relativně omezené modifikace se postaraly o výsledný výkon plných 460 koní (337 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 639 Nm, což je nesporně slušná dávka.

Z klidu na 96 km/h tak vylepšené Audi TT RS od Avusu zrychlí za 3,8 s a po odstavení omezovače dosáhne nejvyšší rychlosti 312 km/h. Tyto hodnoty jsou pak ještě působivější v porovnání se sériovým provedením tohoto modelu. Standardní Audi TT RS s přeplňovaným pětiválcem o objemu 2,5 l totiž dává „jen“ 340 koní (249 kW) a 450 Nm, z 0 na 96 km/h zrychlí za 4,6 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značka Avus Performance sleduje trendy, proto svoji novinku opatřila matným černým lakem, nezapomněla ale ani na zlepšení jízdních vlastností. O to se stará přepracované pérování s novými, stavitelnými pružicími jednotkami v kombinaci s dvacetipalcovými litými koly Sportec Mono s pneumatikami Hankook S1 Evo o rozměru 255/30 20. Na rozdíl od karosérie je jejich černý lak lesklý.

Jak jsme si již zvykli, Avus své modifikace dodává ve formě jakési stavebnice, nemusíte tedy platit za to, oč nestojíte. Matný „vinylový“ lak vás tak přijde na 1 999 Euro, upravené pérování na 1 299 Euro a sada kol s pneumatikami Hankook S1 Evo stojí 6 400 Euro, cenu za přepracování pohonné jednotky se dozvíte na požádání. A abychom byli styloví, upozorníme zároveň na cenovou akci, kterou společnost Sportec nabízí do půli prosince. Objednáte-li si sadu čtyř kol, zaplatíte jen za tři. A to se vyplatí!

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT RS Avus Performance
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků