Audi TT RS Avus: 120 koní k dobru, 312 km/h

Společnost Avus Performance představila svoji vlastní modifikaci nejrychlejšího z rodu Audi TT. Výsledné parametry jsou působivé.

Avus svému novému dílu hrdě přezdívá Ur-Quattro, což nevyžaduje komentáře. Úpravy pohonné jednotky se soustředily na řídicí jednotku, přepracované turbodmychadlo a nový výfukový trakt se závodními katalyzátory. Ačkoli to tak nevypadá, i tyto relativně omezené modifikace se postaraly o výsledný výkon plných 460 koní (337 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 639 Nm, což je nesporně slušná dávka.

Z klidu na 96 km/h tak vylepšené Audi TT RS od Avusu zrychlí za 3,8 s a po odstavení omezovače dosáhne nejvyšší rychlosti 312 km/h. Tyto hodnoty jsou pak ještě působivější v porovnání se sériovým provedením tohoto modelu. Standardní Audi TT RS s přeplňovaným pětiválcem o objemu 2,5 l totiž dává „jen“ 340 koní (249 kW) a 450 Nm, z 0 na 96 km/h zrychlí za 4,6 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značka Avus Performance sleduje trendy, proto svoji novinku opatřila matným černým lakem, nezapomněla ale ani na zlepšení jízdních vlastností. O to se stará přepracované pérování s novými, stavitelnými pružicími jednotkami v kombinaci s dvacetipalcovými litými koly Sportec Mono s pneumatikami Hankook S1 Evo o rozměru 255/30 20. Na rozdíl od karosérie je jejich černý lak lesklý.

Jak jsme si již zvykli, Avus své modifikace dodává ve formě jakési stavebnice, nemusíte tedy platit za to, oč nestojíte. Matný „vinylový“ lak vás tak přijde na 1 999 Euro, upravené pérování na 1 299 Euro a sada kol s pneumatikami Hankook S1 Evo stojí 6 400 Euro, cenu za přepracování pohonné jednotky se dozvíte na požádání. A abychom byli styloví, upozorníme zároveň na cenovou akci, kterou společnost Sportec nabízí do půli prosince. Objednáte-li si sadu čtyř kol, zaplatíte jen za tři. A to se vyplatí!

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT RS Avus Performance

bazar

Audi A3 1,8
Rok výroby: 1998
Stav: 153 237 km
Cena: 40 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 155 197 km
Cena: 590 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 950 km
Cena: 174 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 866 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků