Audi TT RS Avus: 120 koní k dobru, 312 km/h

Společnost Avus Performance představila svoji vlastní modifikaci nejrychlejšího z rodu Audi TT. Výsledné parametry jsou působivé.

Avus svému novému dílu hrdě přezdívá Ur-Quattro, což nevyžaduje komentáře. Úpravy pohonné jednotky se soustředily na řídicí jednotku, přepracované turbodmychadlo a nový výfukový trakt se závodními katalyzátory. Ačkoli to tak nevypadá, i tyto relativně omezené modifikace se postaraly o výsledný výkon plných 460 koní (337 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 639 Nm, což je nesporně slušná dávka.

Z klidu na 96 km/h tak vylepšené Audi TT RS od Avusu zrychlí za 3,8 s a po odstavení omezovače dosáhne nejvyšší rychlosti 312 km/h. Tyto hodnoty jsou pak ještě působivější v porovnání se sériovým provedením tohoto modelu. Standardní Audi TT RS s přeplňovaným pětiválcem o objemu 2,5 l totiž dává „jen“ 340 koní (249 kW) a 450 Nm, z 0 na 96 km/h zrychlí za 4,6 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značka Avus Performance sleduje trendy, proto svoji novinku opatřila matným černým lakem, nezapomněla ale ani na zlepšení jízdních vlastností. O to se stará přepracované pérování s novými, stavitelnými pružicími jednotkami v kombinaci s dvacetipalcovými litými koly Sportec Mono s pneumatikami Hankook S1 Evo o rozměru 255/30 20. Na rozdíl od karosérie je jejich černý lak lesklý.

Jak jsme si již zvykli, Avus své modifikace dodává ve formě jakési stavebnice, nemusíte tedy platit za to, oč nestojíte. Matný „vinylový“ lak vás tak přijde na 1 999 Euro, upravené pérování na 1 299 Euro a sada kol s pneumatikami Hankook S1 Evo stojí 6 400 Euro, cenu za přepracování pohonné jednotky se dozvíte na požádání. A abychom byli styloví, upozorníme zároveň na cenovou akci, kterou společnost Sportec nabízí do půli prosince. Objednáte-li si sadu čtyř kol, zaplatíte jen za tři. A to se vyplatí!

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT RS Avus Performance
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků